لطفا نام خود را در ایمیل ذکر کنید. به سوالات بی‌نام پاسخ داده نمی‌شود

پرسش و پاسخ

جلال اکبری ـ سنندج: آیا موقعی که شارژر لپ‌تاپ به برق است، اگر باتری لپ‌تاپ را درآوریم برای باتری ضرر دارد؟ لطف کنید چند نکته در مورد نحوه استفاده صحیح از باتری لپ‌تاپ بنویسید.
کد خبر: ۵۰۱۳۹۴

بله، این کار اگر تکرار شود باعث کاهش عمر باتری شما می‌شود. شما برای بهبود کارایی و عمر باتری لپ‌تاپ کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید؛ برای مثال زمانی که در جایی هستید که پریز برق است بهتر است باتری لپ‌تاپ خود را دربیاورید و سیستم خود را مستقیم به برق وصل کنید. البته باید حواستان به نوسانات برق شهری باشد، باتری لپ‌تاپ خود را زمانی که کاملا خالی نشده‌ به شارژر وصل کنید. دیدن لینک‌های زیر خالی از لطف نیست:

http://www.friedbeef.com/top-15-ways-to-extend-your-laptop-battery-life/

http://www.makeuseof.com/tag/20-ways-to-increase-the-life-of-your-laptops-battery/

سهیل: چند منبع خوب برای یادگیری لینوکس اوبونتو به من معرفی کنید؛ من تازه وارد دنیای لینوکس شده‌ام و خیلی به کمک نیاز دارم.

بهترین منبع و سایت برای یادگیری و مباحث مربوط به اوبونتو سایت http://www.ubuntu.ir در این سایت شما می‌توانید مقالاتی را در مورد اوبونتو و نحوه نصب برنامه‌ها روی آن مطالعه کنید و با شرکت در بحث‌های مطرح‌شده در forum این سایت، مشکلات خود را با دیگران در میان بگذارید و از تجربیات دیگران بهره‌مند شوید.

ضمنا می‌توانید مباحث مربوط به لینوکس و منابع متن باز را در صفحه متن باز ضمیمه کلیک دنبال کنید.

امیرحسین ـ ساری: من بتازگی ویندوز 7 نصب کرده‌ام. با این که نرم‌‌افزار خاصی روی آن ندارم ولی بعد از مدتی سی‌پی‌یو آن خود
به خود روی 100 رفت و با ری‌استارت هم مشکل حل نشد. من قبلا این مشکل را نداشتم. لطفا مرا راهنمایی کنید.

بهتر است با استفاده از Task Manager و برنامه‌هایی مانند Process Explorer و Process Hacker پردازش‌هایی را که در سیستم شما در حال اجراست، بررسی کنید و ببینید چه پردازشی در حال حاضر بیشترین استفاده از سیستم را دارد. استفاده از گجت‌ها بخش قابل توجهی از پردازش سیستم را اشغال می‌کند، بهتر است در حد امکان از آنها استفاده نکنید.

مهران حجازی ـ مشگین‌شهر: چگونه می‌شود هارد اینترنال را به هارد اکسترنال تبدیل کرد؟

برای این کار شما به یک مبدل برق و کابل IDE به USB نیاز دارید که می‌توانید آنها را از بازار تهیه کنید. مبدل برق را مانند کابل برق هارد خود که از مادربورد می‌آید وصل می‌‌کنید و با تبدیل IDE به USB می‌توانید بین هارد خود و دستگاه دیگر از طریق پورت USB انتقال داده انجام دهید. اگر هارد شما هارد لپ‌تاپ است، می‌توانید از پک‌های آماده استفاده کنید.

امید کشاورز ـ تهران: چرا وقتی روی بعضی از عکس‌های موجود در برخی سایت‌ها کلیک راست می‌کنم گزینه‌ای برای کپی یا ذخیره آن وجود ندارد و وقتی صفحه موردنظر را ذخیره می‌‌کنم موقع بازکردن صفحه، عکس نشان داده نمی‌شود. این موضوع را روی چند رایانه امتحان کرده‌ام، ولی فرقی نکرد.

یکی از کارهایی که برخی سایت‌ها برای این که منابع خود مانند عکس‌ها و متن‌ها براحتی در اختیار دیگران قرار نگیرد، انجام می‌دهند بستن راست‌کلیک موس است که امکان کپی‌برداری منابع سایت را برای شما مسدود خواهد کرد. البته شما می‌توانید چند راه را امتحان کنید که یکی از این راه‌ها استفاده از افزونه‌هایی مانند Firefbug است. البته در نسخه‌‌های جدید فایرفاکس، خود برنامه امکان بررسی کدهای HTML و منابع را می‌‌دهد، مرورگر گوگل‌کروم نیز به همین منوال عمل می‌کند. راه دیگر استفاده از برنامه‌هایی است که سایت را به صورت آفلاین دانلود می‌کند، در شماره‌های پیش در مورد برنامه HTTrack که این کار را انجام می‌دهد، توضیح داده‌ایم.

امیدرحمانی ـ ارومیه: ۱ - لینک دانلود ساده‌ترین نرم افزاری که با آن بتوان فیلم‌های با حجم زیاد درحدود600 مگابایت را قطعه قطعه کرد، معرفی کنید.

۲ - برای بریدن موسیقی هم یک لینک دانلود نرم افزارخوب و ساده را برایم معرفی کنید؟

من جواب هر دو سوال شما را با یک نرم‌افزار جواب می‌دهم، برای هر دو کاری که می‌خواهید انجام دهید می‌توانید از نرم‌افزار Format Factory استفاده کنید، این برنامه، هم یک مبدل برای فایل‌های شما است و هم این‌که شما می‌توانید فایل‌های صوتی و تصویری خود را در حجم‌هایی که نیاز دارید تکه تکه کنید.‌ برای دانلود کردن این برنامه می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید:

http:‌/‌‌/‌www.formatoz.com‌/‌

همچنین دیدن لینک زیر خالی از لطف نیست:

http:‌/‌‌/‌www.makeuseof.com‌/‌tag‌/‌top-5-free-tools-split-merge-video-files‌/‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها