شتری‌که در‌خانه همه می‌خوابد!

همه سیاه پوشیده‌اند، صدای هق‌هق‌ با فریاد ناله و شیون درآمیخته، اما سکوت عجیبی همه جا را فرا گرفته است، انگار که زمان از حرکت باز ایستاده باشد، کمی که می‌گذرد و فرصت فکر کردن پیدا می‌کنی، تازه می‌فهمی که دیگر اصرار برای بازگشتن‌اش فایده‌ای ندارد. بین آن همه تلاش نافرجام برای نپذیرفتن، «ان‌شاءالله غم آخرتان باشد» را که می‌شنوی، دیگر باید قبول کنی که خیلی چیزها تغییر کرده‌اند.
کد خبر: ۴۹۸۶۸۶

خیلی چیزهایی که از فردا زندگی جدیدی را برایت می‌سازند، زندگی‌ای که باید بپذیری و به آن عادت کنی، زندگی بی او. اما حالا که این واقعه زجرآور و ناراحت‌کننده در خانه‌ات را به صدا در آورده،‌ چه باید بکنی؟ پاسخ به این پرسش مستلزم نگاهی همه‌جانبه به مقوله مرگ است.

شتری که در خانه همه می‌خوابد، بجز وجوه حسی و عاطفی، ابعاد مهم دیگری هم دارد. اگرچه تلخی واقعه همیشه آنها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، اما این دلیل بر نبودنشان نیست، اموری از قبیل آیین‌های کفن ‌و دفن، هزینه‌ها، پذیرایی از مهمانان، مجلس گرم کردن و خیلی از موارد دیگر جزء جدایی‌ناپذیر مرگ آدم‌ها هستند، هرچند شاید در نگاه اول چندان به چشم نیایند؛ البته این روزها نه تنها به چشم می‌آیند که حتی به دغدغه خیلی‌ها نیز تبدیل شده‌اند. چه آن‌که انگار با تغییراتی که در سبک زندگی افراد رخ داده، سبک مردن آنها نیز دستخوش تغییراتی بنیادین شده است.

در پرونده پیش رو سعی کردیم نگاهی متفاوت به مرگ داشته باشیم؛ پدیده‌ای که تلخی فزاینده‌اش اغلب سبب می‌شود که بسیاری از ابعادش کمتر مورد توجه قرار گیرد. همه ما ناگزیر از مواجهه با مرگیم و بپذیریم یا نپذیریم، بالاخره روزی سروکارمان با آن خواهد افتاد. ای بسا در مواجهه با مرگ نزدیکان، سوالاتی هم به ذهنمان خطور کرده باشد، سوالاتی از این قبیل که هزینه برگزاری مراسم چقدر می‌شود، غذای مهمانان چگونه تهیه می‌شود، مراحل اداری پذیرش متوفی در گورستان شهر چیست، قیمت قبر و خدمات کفن و دفن چقدر می‌شود و... .

در پرونده‌ای که در پیش روی شماست، می‌توانید با آیین‌های عجیب کفن‌ و دفن در برخی نقاط جهان آشنا شوید، بعد از آن سرکی در شرکت‌های خدمات (کترینگ) مراسم ترحیم بکشید و از کارهای عجیب آنها خبردار شوید. از ماهیت افرادی موسوم به «گریه‌کن‌‌های کرایه‌ای» آگاه شوید و در ادامه صحبت‌های اکبر توکلی‌نژاد، ‌مدیرعامل سازمان بهشت زهرا را بخوانید و در نهایت هم از ریز هزینه‌های برگزاری این مراسم مطلع شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها