دور دنیا

آسیب‌دیده‌اند،‌آسیب‌ندیده‌اند!

30 درصد شکاف در سقف مقبره تاریخی‌شیخ ‌شهاب‌الدین اهری، 25 درصد آسیب‌دیدگی خانه امیر ارشد در شهرستان ورزقان، 30 درصد تخریب در خانه قاسم خان اهری و فروریختن چند باب مغازه در بازار تاریخی اهر میزان تخریب‌هایی است که تا این لحظه گزارش شده است.
کد خبر: ۴۹۸۶۵۰

 با ‌این‌حال، رئیس اداره کل میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی اعلام کرد آثار تاریخی آذربایجان شرقی بر اثر زلزله آسیب چندانی ندیده ‌است.

به گفته این سازمان، شهرستان اهر و ورزقان دارای آثار تاریخی فراوانی از دوره‌های مختلف است که بیشتر این بناها دچار آسیب جدی نشده است. / میراث خبر

 

تماشای دیوار چین از بالا

گردشگران از این پس می‌توانند برای تماشای بهتر دیوار بزرگ چین، با استفاده از بالگردهای ویژه روی این بنای تاریخی پرواز کنند.

این بالگردها که از فرودگاه ‌ بادالینگ‌ چین پرواز می‌کنند، این فرصت را برای گردشگران به وجود می‌آورند تا نمایی جدید و بهتر از دیوار بزرگ چین ببینند.

طبق گفته مسئولان حفاظت از دیوار بزرگ چین، این تور هوایی قیمت‌های مختلفی دارد که ارزان‌ترین آن برای هر مسافر 236 دلار است و به مدت 15 دقیقه، امتدادی 6 کیلومتری از این دیوار را به گردشگران نشان خواهد داد.

مدت این پروازها در صورت پرداخت هزینه بیشتر از سوی گردشگران تا یک ساعت نیز افزایش خواهد یافت. /سی‌ان‌ان

المپیک،‌گردشگری‌لندن‌را‌ ‌از‌کار‌‌انداخت!

نتایج نظرسنجی از 250 موسسه گردشگری انگلیس، افول صنعت گردشگری این کشور در زمان برگزاری بازی‌های المپیک را نشان می‌دهد.‌ تورگردانان و سازمان‌های تجاری وابسته به گردشگری انگلیس اعلام کردند بازی‌های المپیک نه‌تنها شهر لندن بلکه سراسر این کشور را از گردشگر خالی کرد.

آمارها حاکی از آن است که تعداد ورود گردشگر به این کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بین 10 تا 30 درصد کاهش داشته است.‌ مقامات گردشگری لندن آمار ورود ورزشکاران، مقامات اداری، گردشگران و بازدیدکنندگان المپیک به این شهر را 300 هزار نفر اعلام کردند. /تراول ترید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها