هفته پنجم لیگ برتر در حالی برگزار می‌شود که سایه زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی روی بازی‌ها افتاده و قرار است درآمد حاصل از بلیت‌فروشی مسابقه‌های این هفته به زلزله‌زدگان اختصاص ‌یابد.
کد خبر: ۴۹۵۶۱۹

همین حرکت نوع‌دوستانه می‌تواند حال و هوای بازی‌های این هفته را به کلی تغییر دهد. در بازی‌های فردا (جمعه) خبری از استقلال و پرسپولیس نیست، چرا که دو تیم پرطرفدار قرمز و آبی به دلیل ملی‌پوشان‌شان روز یکشنبه به میدان می‌روند، اما در هفته پنجم لیگ برتر قرار است همه تیم‌ها پرطرفدار باشند.

در این 9 بازی هر چند برد و باخت برای تیم‌ها اهمیت دارد، اما برنده اصلی بی‌شک فوتبال و تماشاگران آن خواهند بود.

با این هدف باید امیدوار بود که چهار ورزشگاه تختی اهواز، یادگار امام(ره) قم، خلیج‌فارس بندرعباس و شهید دستگردی تهران به عنوان میزبانان بازی‌های فردای لیگ برتر، پذیرای ده‌ها هزار تماشاگری باشند که با نیت کمک به مردم داغ‌دیده آذربایجان شرقی به ورزشگاه می‌آیند.

با یک حساب سرانگشتی اگر تماشاگران نوع‌دوست، ظرفیت ورزشگاه‌های محل برگزاری 9 بازی هفته پنجم را پر کنند، این هفته باید منتظر حضور 250 هزار تماشاگر بود.

این تعداد اگر هر کدام یک بلیت 3000 تومانی (ارزان‌ترین بلیت مصوب از سوی سازمان لیگ برای بازی‌های لیگ دوازدهم) خریداری کنند، مبلغی بالغ بر 750 میلیون تومان برای کمک به مردم زلزله‌زده جمع‌آوری خواهد شد.

این می‌تواند هدیه‌‌ای هر چند کوچک، اما باارزش برای همه آنهایی باشد که حالا هیچ و خانه و کاشانه‌ای ندارند که زیر سقف آن بازی‌های فوتبال را تماشا کنند.

انگیزه‌های صدرنشینی در قم

در یکی از بازی‌های حساس هفته پنجم، فردا صبا در ورزشگاه یادگار امام(ره) قم میزبان فجرسپاسی است.

شاگردان محمود یاوری که تا پیش از هفته‌ چهارم، صدرنشین جدول بودند، حالا برای پس گرفتن این صدرنشینی از سپاهان باید به مصاف صبایی بروند که خود در رده سوم جدول قرار دارند و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر پایین‌تر از تیم شیرازی هستند البته اوضاع در صبا به دلیل استعفای شفاهی یحیی گل‌محمدی تا حدودی بحرانی است، اما همین دلخوری مربی جوان صبا از بازیکنانش می‌تواند انگیزه‌های آنها را برای بردن فجرسپاسی و 12 امتیازی شدن دو برابر کند.

دیگر دیدار روز جمعه را فولاد و مس برگزار می‌کنند. ابراهیم قاسمپور که هدایت تیم متمول مس را برعهده دارد، در سه بازی ابتدای فصل حتی نتوانست یک امتیاز به همراه تیمش کسب کند تا زمزمه‌های تغییر و تحول در کادر فنی تیم به هیاهو تبدیل شود.

حسین فرکی هم در چهار هفته نخست فقط یک بار با فولاد طعم پیروزی را چشید تا این دو مربی در شرایطی که از نتایج هفته‌های آغازین تیم‌های خود راضی نیستند به مصاف هم بروند.

آلومینیوم هرمزگان و راه‌آهن، دیگر دیدار جمعه شب را در دیار خلیج همیشه فارس برگزار می‌کنند. شاگردان علی دایی در حالی جمعه به مصاف جنوبی‌ها می‌روند که چند روز گذشته را در اردوی اردبیل با هیاهوی زلزله دلخراش آذربایجان شرقی سپری کرده‌اند. در این شرایط باید دید اکبر میثاقیان می‌تواند تیمش را صاحب اولین 3 امتیاز لیگ برتر کند یا این راه‌آهن خواهد بود که با پیروزی در هوای گرم جنوب، به جمع تیم‌های بالای جدول نزدیک می‌شود.

ساعت 22 جمعه شب، یک دیدار دیگر هم برگزار می‌شود که در آن نفت تهران و پیکان به دیدار هم می‌روند. نفت در حالی به مصاف پیکان می‌رود که در آخرین مسابقه خود توانست شش گل به نفت آبادان بزند و تمام نگاه‌ها را به خود جلب کند.

این در حالی است که پیکان تازه صعود کرده به لیگ برتر با مربی جدیدش عبدالله ویسی هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده و با چهار امتیاز در کنار پرسپولیس در رده سیزدهم جدول قرار دارد.

برنامه هفته پنجم لیگ برتر

جمعه، بیست و هفتم مرداد

فولاد ـ مس در ورزشگاه تختی اهواز

صبا ـ فجرسپاسی در ورزشگاه یادگار امام(ره) قم

آلومینیوم هرمزگان ـ راه‌آهن در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس

نفت ـ پیکان در ورزشگاه شهید دستگردی تهران

شنبه، بیست و هشتم مرداد

سپاهان ـ سایپا در ورزشگاه فولادشهر اصفهان

یکشنبه، بیست و نهم مرداد

داماش ـ پرسپولیس در ورزشگاه شهید عضدی رشت

گهر دورود ـ ذوب‌آهن در ورزشگاه انقلاب کرج

تراکتورسازی ـ صنعت نفت در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز

استقلال ـ ملوان در ورزشگاه آزادی تهران

رضا پورعالی - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها