گزارش جام‌جم از حال و هوای یک رستوران خام گیاهخواری در تهران

بفرمایید ، خام!

تصورات نادرست

برخی افراد براساس ناآگاهی و تصورات نادرستشان، خیلی راحت تحت تأثیر گفته‌های غیرعلمی قرار می‌گیرند: رژیم خام‌خواری، رژیم بدون گوشت، گیاهخواری، رژیم آب، حذف نشاسته، حذف وعده شام و... همگی مضرند.
کد خبر: ۴۹۳۰۳۰

اولا وقتی کربوهیدرات، چربی، گوشت یا هر چه به اسم خام‌خواری، رژیم پرهیز از گوشت و... به بدن نرسد، درست مثل آن ‌که بنزین و روغن و گریس و... از خودرو حذف شود و به هر قسمت فقط آب تزریق شود! انتظار کارکرد بهینه با این تصورات، توقعی نادرست است.

ثانیاً متخصصان تغذیه می‌گویند از نظر علمی، برای پرهیز از بیماری‌های خطرناک مثل زخم و خونریزی‌های معده، اثنی‌عشر، چاقی و آسیب به سلامتی بدن بهتر است بدانید هر 3.5 تا چهار ساعت یک بار معده باید ورودی غذا داشته باشد زیرا در توالی این زمان است که معده پیام خالی بودن خود را به مغز اعلام می‌کند؛ مغز برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از عدم رفع نیاز غذایی بدن، پیام گرسنگی و غذا خوردن را به فرد می‌دهد و وقتی شام یا صبحانه یا هر وعده غذایی دیگر حذف شود، احساس گرسنگی و نیاز به غذا بیشتر خواهد شد بنابراین در وعده بعدی غذای بیشتری خواهید خورد.

در صورت تکرار این روند، از آنجا که بدن برای در امان بودن و فرار از گرسنگی طی آن 3.5 تا چهار ساعت آینده، تجربه کسب کرده است بخش زیادی از مواد غذایی را به صورت چربی ذخیره می‌کند و... بقیه را خودتان حدس بزنید!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها