مدیر پایگاه انتقال خون استان تهران از کاهش ذخایر خونی در استان خبر داد و گفت: گرمای هوا و فاصله کم بین افطار تا سحر موجب شده تا میزان مراجعات به مراکز خونگیری در ماه رمضان کم شود.
کد خبر: ۴۹۱۳۶۶

دکتر بشیر حاجی بیگی گفت: همه ساله در ماه مبارک رمضان میزان مراجعه مردم به مراکز خونگیری به خاطر روزه داری کم می شود. امسال هم به خاطر گرمای هوا و فاصله کم بین افطار تا سحر، این میزان مراجعات کم شده است.

وی با بیان این مطلب که در بحث خونگیری، مردم سرمایه اصلی هستند، افزود: به همین دلیل، میزان مراجعات مردم به مراکز انتقال خون خیلی مهم است.

حاجی بیگی با تاکید بر اینکه روزه داری منعی جهت اهدای خون ندارد، تصریح کرد: البته سازمان انتقال خون به خاطر راحتی مردم، تلاش کرده با حضور در هیات های مذهبی مهم شهر تهران در فاصله افطار تا سحر، در خدمت اهداکنندگان باشد.

مدیر پایگاه انتقال خون استان تهران از وجود 170 بیمارستان و مرکز درمانی در پایتخت خبر داد و افزود: 25 درصد خون کشور در استان تهران مصرف می شود.

وی، افزایش مراکز خون و آنکولوژی (سرطان)، پیوند اعضا، دیالیز و... در استان تهران را از دیگر علل افزایش تقاضا برای خون در این نقطه از کشور دانست و اظهارداشت: شاید در سالهای گذشته تنها یک مرکز جراحی قلب باز در تهران وجود داشت اما در حال حاضر این عمل جراحی در چند مرکز درمانی انجام می شود که نیاز به خون را افزایش می دهد. به طور مثال برای یک پیوند کبد می بایست 60 واحد خون و پلاکت وجود داشته باشد تا بتوان این عمل پیوند را انجام داد.

حاجی بیگی تاکید کرد: هموطنان روزه دار باید بدانند که سازمان انتقال خون برای تامین خون مصرفی در مراکز درمانی نیازمند اهدای خون آنان است. چون هیچ راه دیگری برای تامین خون در کشور وجود ندارد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها