باید و نباید‌های تغذیه‌ای که دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران در ماه خدا به شما توصیه می‌کند؛
کد خبر: ۴۸۹۰۹۵

1)‌ فقط دو لیوان مایه حیات : خوردن بیش از دو لیوان آب‌سرد باعث سوء‌هاضمه و مشکلات گوارشی می‌شود. پس بهتر است در این زمینه زیاده‌روی نکنید.

2)‌ میوه و سالاد، انتخاب‌های خوب سحری : خوردن مواد غذایی که فیبر دارند در وعده سحری توصیه می‌شود. منبع غذایی ویژه برای فیبر هم کاهو، ‌سبزی‌ها و انواع میوه‌ها هستند که بر خلاف باور نادرست مردم نه‌تنها باعث معده درد نمی‌شود، بلکه آب بدن را در طول روز حفظ می‌کنند.

3)‌ خداحافظ شیرینی :اگر می‌خواهید در درازمدت سلامت لوزالمعده‌تان حفظ شود، شروع افطارتان را با هر چیزی به غیر از شیرینی‌هایی که قند مصنوعی دارند، داشته باشید. زولبیا، ‌بامیه، چای شیرین، شله‌زرد و حلوا بدترین انتخاب‌های شروع یک افطار هستند، برای جلوگیری از افت قند بدنتان هم، بهتر است از موادی چون خرما که قند طبیعی دارند، استفاده کنید.

4)‌ نان فقط نان سبوس‌دار:نان،‌ پنیر و سبزی ترکیبات طلایی این سفره هستند که معمولا بعد از 16 ساعت روزه‌داری به مذاق همه ما خوش می‌آید.

منتهی باید دقت شود که حتما از نان سبوس دار چون سنگک استفاده شود.

5)‌ آش رشته، به‌شرطهـــا و شروطها؛ آش رشته به دلیل غنی بودن از حبوبات معمولا انتخاب خوبی برای افطار است به شرط آن که حبوبات آن به اندازه کافی خیسانده و پخته شده باشد.

6)‌ حلیم‌تان را چرب و شیرین نخورید : خوردن حلیم در ماه رمضان معمولا با دو عادت بد همراه است که باعث می‌شود از یک غذای مفید به یک غذای زیانبار تبدیل شود. این دو عادت بد یکی اضافه‌کردن روغن به حلیم است و دیگری شیرین‌کردن آن.

7)‌ با گرم‌ها شروع کنید : افطار خود را با یک خرما و شیر گرم، آب‌جوش یا چای تلخ شروع کنید.

8)‌ کله‌های سحری​ : در زمینه کله‌پاچه یک باور غلط وجود دارد. باوری که می‌گوید چون این غذا از لحاظ جدول، ‌کالری بالایی دارد می‌توان با خوردن آن انرژی مضاعف داشت. در صورتی که باید گفت خوردن این غذا باعث تشدید تشنگی در روزه‌داران می‌شود.

مریم امیرپور - جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها