کشف بقایای کشتی انگلیسی

دهها تن نقره در کشتی غرق شده

شرکت آمریکایی اودیسه که در کشف کشتی های غرق شده تخصص دارد، اعلام کرد: دهها تن نقره را در بقایای یک کشتی بریتانیایی که توسط اژدر یک زیر دریایی آلمانی در جنگ جهانی دوم غرق شده را کشف کرده است.
کد خبر: ۴۸۸۹۹۳

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت اودیسه مارین اکسپلوریشن در بیانیه ای خاطرنشان کرد: تاکنون 43 تن نقره را از کشتی گایرسوپا که در عمق 4700 متری اقیانوس اطلس شمالی در جنوب غربی سواحل ایرلند قرار دارد، خارج کرده است.

این شرکت که مقر آن در تامپا فلوریدا است، افزود: 43 تن نقره که شامل 1203 شمش است به محل امنی  در بریتانیا انتقال یافته است.

شرکت اودیسه در مورد ارزش این گنج رقمی را اعلام نکرده است اما با توجه به قیمت کنونی نقره در بازارهای جهانی ارزش شمش های کشف شده در این کشتی که در فوریه 1941 وقتی از کلکته به سوی لندن در حرکت بود  هدف اژدر قرار گرفت و غرق شد حدود 38 میلیون دلار برآورد می شود.

شرکت اودیسه ابراز داشت: 43 تن نقره خارج شده از بقایای کشتی گایرسوپا معادل 20 درصد از کل شمش هایی است که درون کشتی وجود دارد و خروج کلیه این محموله تا آخر سپتامبر به طول می انجامد.

براساس قراردی که با دولت بریتانیا منعقد شد شرکت اودیسه مالک 80 درصد از نقره کشف شده درکشتی گایرسوپا خواهد بود. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها