روز پایانی رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا با یک مدال طلای شیرین برای ایران همراه بود؛ مدال طلای بخش کاتای تیمی، آن هم پس از 23 سال!
کد خبر: ۴۸۸۹۶۰

یازدهمین دوره این رقابت‌ها در شرایطی شب گذشته در تاشکند ازبکستان به آخر خط رسید که تیم کاتای مردان ایران متشکل از احد شاهین، آرمین روشنی و فرزاد محمد خانلو پس از کسب برتری‌های قاطع 5 بر صفر مقابل هند و 4 بر یک برابر کویت و مالزی، در جدال نهایی هم پر فروغ ظاهر شد و 5 بر صفر از سد تیم قدرتمند اندونزی گذشت تا آرزوی بیست‌وسه ساله کاراته ایران برای کسب مدال طلای این بخش برآورده شود.

این در حالی بود که تیم ایران در لیگ جهانی کاراته وان با نتیجه 5 بر صفر از تیم اندونزی شکست خورده بود و در سال گذشته هم در مسابقات قهرمانی آسیا در چین مغلوب این تیم شده بود.

این همه درخشش ملی‌پوشان کاراته در روز پایانی رقابت‌های قاره بود، چرا که در میدانی که 254 کاراته‌کا از 26 کشور حضور داشتند، تیم کاتای زنان هم با ترکیب مهسا افسانه، نجمه قاضی‌زاده و الناز تقی‌پور روی تاتامی رفت و پس از غلبه بر ویتنام و ازبکستان در جدال نهایی برابر ژاپن تن به شکست داد و به مدال نقره بسنده کرد.

اما در شرایطی که در بخش کاتای انفرادی مردان داوود شاهچراغی با کسب دو پیروزی مقابل عربستان و ازبکستان و دو شکست برابر حریفانی از ژاپن و ماکائو از دور رقابت‌ها کنار رفت، مهسا افسانه در کاتای انفرادی زنان با کسب سه پیروزی مقابل کاراته‌کاهای تایوان، مالزی و هنگ‌کنگ و شکست برابر حریف ژاپنی به مدال برنز دست یافت.

در روز نخست این رقابت‌ها، تیم ملی ایران به چهار مدال طلا (ذبیح‌الله پورشیب، علی فداکار، نسرین دوستی و حمیده عباسعلی)، دو نقره (پگاه زنگنه و فاطمه چالاکی) و یک برنز (سعید علیپور) دست یافته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها