مرغ خبرنگار رسید

دلمان خوش است که مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک؛ اما عجالتا در همین عالم خاک، فعلا در این چهار روز عمر کذایی‌مان گاهی یک چیزهایی داریم می‌ببینیم و می‌شنویم که تماشا دارد.
کد خبر: ۴۸۷۹۵۰

عرض شود که ما تا به همین ساعت، همه نوع مرغی دیده یا حداقل شنیده بودیم؛ مگر مرغ خبرنگار!... باور بفرمایید، به اندازه‌ای که از شنیدن این نوع مرغ تازه و پرکنده جاخوردیم، از شنیدن سیمرغ هم جانمی‌خوردیم ــ حتی سیمرغ بلورین. چرا که یقین داریم سیمرغ افسانه است، اما ظاهرا مرغ خبرنگار، افسانه نیست.

خبر وارده: «مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان اعلام کرد: دارندگان کارت خبرنگاری، با ارائه کارت خود می‌توانند مرغ با قیمت مصوب 4700 تومان دریافت کنند.»ــ به نقل از جراید

ــ مادرجان!... صد دفعه گفتم این کارت خبرنگاری‌ات را یک جایی قرص و قایم از برای روز مبادا نگه می‌دار که از قدیم‌وندیم گفتند: هر چیز که خوار آید، یک روز به کار آید!...

این مطلب اعتراضی بالا را والده ماجده ما که شنیده بود با کارت خبرنگاری مرغ می‌دهند، خطاب به ما بر زبان آورد که الحق و الانصاف چون اعتراض ایشان وارد بود؛ زبان در دهان گرفتیم و به لبخند گذراندیم. لبخند زدن گاهی حربه‌رندانه مناسبی برای فرار از پاسخگویی است.

پیش خودمان باشد؛ باز شانس با ما بود که عقلانیت به خرج دادیم و ادامه خبر را درز گرفتیم و برایش نخواندیم. آنجا که همان عزیز مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان در ادامه عرایض خود افزوده است: «در روزهای آینده خبرنگاران می‌توانند با استفاده از کارت خبرنگاری، از تسهیلات شهربازی رشت و امکانات سیرک نیز بهره‌مند شوند.»

بسته پیشنهادی: ما ضمن اعلام حمایت قاطع از در نظر گرفتن تسهیلات متعدد و مختلف برای کارت خبرنگاری، به این وسیله چند فقره پیشنهاد هم در این راستا داریم که ذیلا با احتیاط تقدیم می‌داریم:

1ـ تفهیم موضوع: حتما به سایر ملت که کارت خبرنگاری ندارند، توضیح داده شود که مرغ خبرنگار غاز نیست. این تسهیلات صرفا به این منظور صورت می‌گیرد که خبرنگاران عزیز بتوانند با ابتیاع مرغ و پخت سریع آن به‌عوض گوشت قرمز، انرژی لازم را برای پیگیری خبرهای مربوط به وضع بازار مرغ و انعکاس آن به مردم عزیز، داشته باشند. قوت ما برخلاف حضرت جبرئیل، از مطبخ است. ما آدم هستیم. اسنادش هم موجود است.

2ـ اولویت‌بندی: به نظر ما بعد از دریافت مرغ با کارت خبرنگاری که بهتر است سراسری شود و مختص گیلان نباشد؛ بد نیست که تسهیلاتی هم برای تهیه مسکن، خودرو، وام کم‌بهره و امثال این موارد ناچیز در نظر گرفته شود که مشکلات خبرنگاران به ترتیب حل شود. نشد هم، منحل شود. باور کنید خود مرغ هم نیاز به جایی برای رشد و پرورش و گذاشتن تخم طلا و ای بسا اگر مسکنش باحال باشد، تخم‌دو زرده دارد.

3ـ هدیه خبرنگار: روی این حرفی که به صورت ناپخته می‌زنم فکر شود. اگر خوب بود، پخته و اجرایی شود. به نظر ما با این روالی که بازار مرغ و تخم مرغ و سایر مواد خوراکی دارد طی می‌کند؛ تقدیم مرغ و تخم مرغ می‌تواند بهترین هدیه مسئولان به خبرنگاران در سال جاری باشد. بخصوص اگر با احترامات فائقه به نشانی آنها فرستاده شود که نروند جلوی آنجا صف بکشند و با خجالت عنوان دارند: آقا، هدیه ما چی شد!... تکریم خبرنگاران را جدی‌تر بگیریم. حتی اگر ما به شوخی مطرحش کردیم.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها