کد خبر: ۴۸۶۸۷۰

طرز تهیه: پیازها را خلالی خرد کرده و در روغن سرخ کنید. سپس سویا را در آب ولرم خیس کرده و بعد از نیم ساعت آن را آبکش کنید و بعد از این‌که آب آن کاملا گرفته شد، به همراه گوشت چرخ‌کرده در پیاز ریخته و گوشت را هم سرخ کنید. حالا رب گوجه‌فرنگی را همراه زردچوبه به پیاز و گوشت اضافه کرده و بگذارید تا کمی تفت بخورد. سپس سیب زمینی‌ها را با پوست بپزید و بعد از پختن آنها را به صورت نگینی خرد کنید. هویج را هم بپزید و نگینی خرد کنید. بعد سیب زمینی و هویج نگینی شده را به بقیه مواد اضافه کنید و نمک و فلفل غذا را هم بریزید و خوب بهم بزنید. حالا آب لیموترش را هم روی مواد بریزید. در این مرحله باید مقداری زعفران را داخل نصف لیوان آب جوش ریخته و داخل غذا بریزید، سپس بهم بزنید و بگذارید غذا حدود 15 دقیقه بجوشد و جا بیفتد.

املت پیازچه

مواد لازم: تخم‌مرغ: پنج عدد، پیازچه: هشت شاخه، گوجه‌فرنگی متوسط:‌ یک عدد، نعنا و گشنیز هر کدام: پنج شاخه، نمک، فلفل و روغن سرخ‌کردنی: به میزان لازم.

طرز تهیه: مقداری روغن در ظرفی ریخته و پیازچه‌ها را بعد از شستن و خرد‌کردن داخل روغن کمی تفت دهید. بعد از چند دقیقه، گوجه‌فرنگی را داخل پیازچه خرد کرده و سرخ کنید. حالا تخم مرغ‌ها را یکی‌یکی داخل کاسه‌ای شکسته و خوب هم بزنید. سپس آن را به بقیه مواد اضافه کنید و بعد از یک دقیقه آن را هم بزنید و نمک و فلفل را هم اضافه کنید. سپس نعنا و گشنیز را هم خوب شسته، خرد کنید و در این مرحله به غذا اضافه کرده و آن را میل کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها