با شکایت کریم صفایی

خطر تعلیق فدراسیون تیروکمان

دبیرکل فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان نیز با ارسال نامه‌ای مشابه آنچه پش از این برای فدراسیون قایقرانی فرستاده شده بود، درباره تغییرات صورت گرفته در فدراسیون تیروکمان ایران توضیح خواست.
کد خبر: ۴۸۶۱۸۲

کریم صفایی، رییس پیشین فدراسیون تیراندازی با کمان ایران با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی نسبت به برکناری خود، اعتراض کرده و از فدراسیون جهانی خواسته تا درباره این موضوع تحقیق و بررسی کند. دبیرکل فدراسیون جهانی هم با ارسال نامه‌ای به ایران، ضمن پیوست کردن اصل نامه صفایی خواستار ارائه‌ توضیح شده است.

متن نامه به شرح زیر است:

آقای نادر فریاد شیران

دبیر کل فدراسیون تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران

لوزان، 5 جولای 2012

آقای دبیر کل

آقای کریم صفایی، رییس فدراسیون تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران که در فوریه 2008 توسط مجمع عمومی فدراسیون به این سمت برگزیده شده بود، شکواییه‌ای رسمی به فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان ارئه کرده و اعلام کرده که توسط وزیر ورزش از سمت خود برکنار شده و جایش را به آقای محمدعلی شجاعی داده است. نامه آقای صفایی در پیوست شماره یک تقدیم می‌شود.

این فرآیند (که منجر به عزل آقای صفایی شد) به جای آنکه طبق اساسنامه فدراسیون بر اساس تصمیم مجمع عمومی باشد، نتیجه تصمیم وزیر ورزش بوده است. من در اینجا در پیوست شماره 2 رونویس نامه وزیر ورزش را تقدیم می‌کنم که گویای این واقعیت است.

ما همچنین رونویس نامه‌ای از آقای صفایی را در اختیار داریم که او در آن، پیشنهاد برگزاری مجمع عمومی را داده بود اما این اتفاق هیچ گاه رخ نداده است – پیوست شماره 3.

اگر این اطلاعات صحیح نیست و جلسه مجمع عمومی برگزار شده است، ما به رونویسی از صورت‌جلسه آن نیاز داریم (که به دلیل ضیق وقت نیازی نیست به زبان انگلیسی باشد زیرا ما به مترجم فارسی به انگلیسی دسترسی داریم). لازم است در این صورت‌جلسه، فهرستی از باشگاه‌های حاضر و رونویسی از امضای آنها وجود داشته باشد. لطفا عذرخواهی ما را برای این نامه بپذیرید، ولی ما به عنوان فدراسیون بین‌المللی مجبوریم که نامه‌های دریافتی و اتهامات جدی وارد شده در این نامه را بررسی کنیم. همچنین قطعا آگاه هستید که فدراسیون‌های دیگری در ایران از جمله فدراسیون رویئنگ، کانو و کایاک، دوچرخه‌سواری و شنا نیز مشکل مشابهی دارند.

اگر اطلاعات لازم مبنی بر تشکیل مجمع عمومی فدراسیون که آقای شجاعی را انتخاب کرده، دریافت نکنیم، به عنوان فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان چاره‌ای جز عمل به موارد ذیل نداریم:

ـ می‌خواهیم که آقای کریم صفایی به همراه کمیته‌ یا هیات اجرایی منتخب در اسرع وقت و در چارچوب ضرب الاجل معین در اساسنامه فدراسیون یک جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده‌ برگزار کرده که در آن طبق فرایند پیش‌بینی شده در اساسنامه فدراسیون تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران، رییس جدید برای یک دوره چهار ساله انتخاب شود.

ـ تا زمان برگزاری مجمع عمومی، آقای کریم صفایی را به عنوان رییس فعلی فدراسیون تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران به رسمیت می‌شناسیم، زیرا هیچ رییس دیگری طبق اساسنامه فدراسیون تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران انتخاب نشده است.

ـ این موضوع همچنین بدان معنا است که نامه‌های فدراسیون تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران در رابطه با هر فعالیتی در چارچوب فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان از جمله پیشنهاد این که چه ورزشکارانی برای حضور در بازی‌های المپیک به کمیته ملی المپیک کشورتان معرفی می‌شوند، باید توسط آقای کریم صفایی امضا شود.

ـ اگر جلسه مجمع عمومی در یک فاصله زمانی معقول برگزار نشود، چاره‌ای نداریم جز این که عضویت فدراسیون تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران را با تمام تبعاتی که ممکن است داشته باشد به حالت تعلیق در آوریم.

ما بر اساس پاسخی که به این نامه داده شود، این موضوع را در کمیته‌ اجرایی فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان بررسی کرده و درباره‌ آن تصمیم گیری خواهیم کرد که می‌تواند منجر به ارجاع پرونده‌ به هیات عدالت و اخلاق فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان شود.

با تقدیم احترام

تام دیلن

دبیر کل

رونوشت:

پروفسور دکتر اوگور اردنر رییس فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان

آقای پیره‌ میرو مسئول روابط با کمیته‌های ملی المپیک کمیته‌ بین‌المللی المپیک

آقای کریستوف دابی مدیر ورزشی کمیته‌ بین‌المللی المپیک

آقای اندرو رایان مدیر انجمن فدراسیون‌های بین‌المللی المپیک تابستانی

آقای کریم صفایی رییس فدراسیون تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران

آقای محمد علی آبادی رییس کمیته‌ ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

آقای محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لازم به ذکر است که نادر فریاد شیران در زمان ریاست کریم صفایی سمت دبیر کلی فدراسیون تیراندازی با کمان را بر عهده داشت.

نامه کریم صفایی به فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان

کریم صفایی، رییس برکنار شده فدراسیون تیروکمان در نامه‌ای به فدراسیون جهانی نسبت به برکناری خود اعتراض کرده است که متن این نامه به شرح زیر است:

فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان

4 جولای 2012

جناب آقای تام دیلن

دبیر کل محترم فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان

من بر خلاف اساسنامه فدراسیون از سمت خود به عنوان رییس فدراسیون تیراندازی با کمان برکنار شدم و از فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان می‌‌خواهم مساله دخالت دولت در امور فدراسیون را مورد بررسی قرار دهد. این موضوع نقض استقلال ورزش است و باید در اسرع وقت بررسی شده و اقدامات مقتضی انجام شود. اسنادی را که ثابت می‌کند من رییس منتخب فدراسیون تیراندازی با کمان ایران هستم و توسط وزیر ورزش عزل شدم، خدمتتان تقدیم می‌کنم.

کریم صفایی

رییس فدراسیون تیراندازی با کمان ایران (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها