پس از قهرمانی در ویمبلدون

فدرر به صدر تنیس جهان بازگشت

راجر فدرر بدنبال قهرمانی در رقابت‌های ویمبلدون، بار دیگر به صدر رده‌بندی جهانی تنیس بازگشت.
کد خبر: ۴۸۶۰۲۳

در تازه‌ترین رده‌بندی تنیس جهان در روز دوشنبه، فدرر با 11075 امتیاز در رده اول رده‌بندی انفرادی تنیس مردان جهان قرار گرفت.

نوواک جوکوویچ تنیس باز صرب با 11 هزار امتیاز در مکان دوم و رافائل نادل اسپانیایی با 8905 امتیاز در مکان سوم ایستادند.

اندی ماری، داوید فرر، جو ویلفرید تسونگا و توماس بردیچ به ترتیب در مکان های چهارم تا هفتم قرار گرفتند.

فدرر با شکست اندی ماری در دیدار روز یکشنبه قهرمان رقابت‌های ویمبلدون شد.

این تنیس باز 30 ساله آخرین بار در ژوییه سال 2010 در صدر جهان قرار داشت اما بعد از شکست از رفائل نادال در رقابت‌های ویمبلدون، نادال جای او را گرفت.

نوواک جوکوویچ نیز بعد از شکست نادال در پیکارهای سال گذشته ویمبلدون در مکان اول رده‌بندی جهانی ایستاد. با این حساب قهرمانان سه رقابت گذشته ویمبلدون در صدر رده‌بندی جهانی قرار داشته‌اند.

فدرر که در رقابت‌های سال 2011 ویمبلدون در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد، تا قبل از شروع پیکارهای امسال در رده سوم جهانی قرار داشت. اما اکنون با کسب امتیازات کافی بر نادال و جوکوویچ پیشی گرفته است.

نادال در دور دوم این رقابت ها از لوکاس روسول شکست خورد و حذف شد. جوکوویچ نیز در مرحله نیمه نهایی از فدرر شکست را پذیرا شد و هر دو آنها نتوانستند از عنوان خود دفاع کنند.

در رده بندی تنیس جهان، جوکوویچ به مکان دوم و نادال به مکان سوم سقوط کرده است. این دو در چهار گرند اسلم گذشته در مرحله فینال مقابل هم قرار گرفتند، اما این بار در پیکارهای ویمبلدون فدرر و ماری به فینال رسیدند.

ماری امید داشت اولین تنیس باز بریتانیایی باشد که پس از 76 سال در ویمبلدون به قهرمانی می‌رسد.

فدرر برخی از رکوردهای تنیس را بهبود بخشیده یا به آنها رسیده است. این ستاره سوییسی با قهرمانی در ویمبلدون به رکورد هفدهمین قهرمانی گرند اسلم رسید. او با صدرنشینی در رده‌بندی جهانی نیز به رکورد پیت سامپراس آمریکایی از نظر بیشترین هفته‌هایی که در صدر قرار داشته دست یافت. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها