مسی در صدر برترین گلزنان جهان

انصاری فرد در رده چهل و سوم

مهاجم ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس در رده‌بندی برترین گلزنان باشگاهی جهان، جایگاهش در رده چهل و سوم دنیا را حفظ‌ کرد.
کد خبر: ۴۸۵۷۴۵

سایت فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال جهان رده‌بندی برترین گلزنان باشگاهی جهان در سال 2012 را اعلام کرد که کریم انصاری فرد مهاجم ملی‌پوش تیم پرسپولیس با 21 گل‌زده در لیگ یازدهم، در رده چهل و سوم جهان قرار گرفت.

در این رده‌بندی 62 گلزن برتر جهان که بیش از 20 گل در یک فصل به ثمر رساندند، حضور دارند که 38 بازیکن این فهرست آرژانتینی هستند.

در این فهرست نام «فونیکه سی»، مهاجم مالیایی پیشین تیم صنعت نفت آبادان دیده می‌شود که با 20 گل، رده پنجاه و چهارم را به خود اختصاص داده است.

«لیونل مسی»، مهاجم آرژانتینی تیم بارسلونا با 50 گل‌زده در صدر این رده‌بندی ایستاده است. «کریستیانو رونالدو» مهاجم پرتغالی تیم رئال مادرید با 46 گل‌زده، «هنری هرناندز» مهاجم کلمبیایی تیم «جگوار دیپنز» با 35 گل‌زده، «باس دوس» مهاجم تیم «هرنوین» هلند و «بوراک ایلماز»، بازیکن تیم «ترابوزان اسپور» ترکیه‌ با 32 گل در رده‌‎های اول تا پنجم قرار گرفته‌اند.

«رابین فن پرسی»، مهاجم هلندی تیم آرسنال انگلستان با 30 گل‌زده، «کلاس یان هونتلار» مهاجم هلندی تیم شالکه آلمان با 29 گل‌زده، «زلاتان ابراهیموویچ» مهاجم سوئدی تیم میلان، «اوریبه پارالتا»، مهاجم «سانتوس لاگونا» مکزیک و «شیدو دومبیا»، مهاجم ساحل عاجی تیم زسکا مسکو با 28 گل‌زده رده‌های پنجم تا دهم را از آن خود کردند.

نکته جالب این است که «لیونل مسی» در 37 بازی در تیم بارسلونا 50 گل به ثمر رسانده و میانگین 1.35 گل در هر بازی را به خود اختصاص داده است.

«کریستیانو رونالدو» در 38 بازی 46 مرتبه موفق به گلزنی شده و میانگین 1.21 گل در بازی را از آن خود کرده و «باس دوست» با 32 گل زده در 34 بازی، میانگین 0.94 در هر بازی را به خود اختصاص داده است.

بر پایه این گزارش، «آرچیبالد مک‌فرسون استارک» بازیکن آمریکایی تیم «بتلهم استیل» در فصل 25-1924 توانست در 44 مسابقه 67 گل به ثمر رسانده و در صدر برترین گلزنان باشگاهی در یک فصل فوتبالی قرار بگیرد، رکوردی که تاکنون شکسته نشده است.

تاکنون 38 لیگ معتبر جهان در سال 2012 به پایان رسیده و این رده‌بندی تا به پایان رسیدن 22 لیگ دیگر که مورد ارزیابی سایت فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال جهان قرار می‌گیرند، ادامه خواهد داشت.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها