چهره‌ها و حادثه‌ها

ناگهان خانه‌ام فرو ریخت

دکتر علی رفیعی متولد بیست و دوم دی 1317 اصفهان کارگردان، بازیگر، طراح صحنه و لباس در تئاتر و سینماست. رفیعی دارای مدرک دکتری تئاتر از دانشگاه سوربن و دیپلم عالی کارگردانی از دانشگاه بین‌المللی تئاتر فرانسه‌ است.
کد خبر: ۴۸۵۷۱۱

او علاوه بر ده‌ها نمایش،دو فیلم «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» و «آقا یوسف» را کارگردانی کرده است.

حادثه‌ای که رفیعی تعریف می‌کند، چندی پیش برای او رخ داد. در این حادثه، دیوار خانه قدیمی او فرو ریخت. رفیعی درباره این حادثه می‌گوید: این اتفاق ناگهانی به خاطر گودبرداری خانه کناری اتفاق افتاد. آنها بدون این‌که محاسبه و برنامه‌ریزی کنند بسیار غیرکارشناسانه گودبرداری کردند و موجب شدند دیوار غربی خانه من فرو بریزد.

ریزش دیواره غربی خانه تا چند ساعت ادامه داشت و به بسیاری از وسایل شخصی من خسارت وارد کرد. علاوه بر وسایل صوتی و تصویری، تلویزیون، فرش، کولر گازی، مبلمان، کمدها و بخش زیادی از وسایل هنری که در خانه‌ داشتم دچار آسیب‌دیدگی شد و زیر آوار فرو رفت.

یک تابلوی بسیار قدیمی هم از دوره قاجار داشتم که زندگی رستم از تولد تا مرگ او را به تصویر می‌کشید؛ علاوه بر آن لوستری بسیار قدیمی داشتم که آن هم زیر خاک رفت... و هنوز هم نتوانسته‌ام آثار روحی و مادی این ویرانی غیرمنتظره را فراموش یا جبران کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها