معرفی تفرجگاه‌ها ، برنامه‌ سینماها و مراکز تفریحی جزو ماموریت‌های این رادیو جدید است

رادیو تابستانه روی موج شادی

تاکسی‌های پایتخت، این روزها رادیو خودروهایشان را روی موج «رادیو تابستانه» تنظیم کرده‌اند؛ رادیویی که از چند روز قبل با هدف ایجاد تابستانی پرنشاط برای مردم و بخصوص جوانان راه‌اندازی شده تا در دومین فصل سال، اوقات فراغت مردم را به شکل بهتری پر کند. این شبکه جدید که کمتر از ده روز از تولدش می‌گذرد خیلی زود جایش را در بین شنوندگان باز کرده و در اولین قدم فضای داخل خودروها را به تسخیر خودش درآورده است.
کد خبر: ۴۸۳۹۲۸

چند راننده تاکسی در گفت‌وگو با جام‌جم حال و هوای شاد و طنز آمیز این شبکه نوپا را دلیل محبوبیتش برشمرده و می‌گویند: به این دلیل به این شبکه علاقه‌مندیم که رادیو تابستانه به مسائل تفریحی‌مان می‌پردازد؛ در بخش‌های خیلی کوتاه حرف‌هایش را می‌زند و در آن از صحبت‌های بلند و خسته‌کننده خبری نیست.

در همین چند روز که سر و کله «رادیو تابستانه»‌ پیدا شده، خیلی از شنوندگان موج رادیویشان را روی فرکانس 105/5 تنظیم کرده‌اند. فرکانسی که از ساعت 8 صبح تا 8 شب برنامه‌هایی متناسب با فصل تابستان را پخش می‌کند.

این اولین بار است که صدا و سیما اقدام به افتتاح شبکه‌ای فصلی می‌کند. شبکه فصلی رادیو تابستانه پخش آزمایشی خود را از بیست‌وهفتم خرداد ماه آغاز کرد و از سوم تیر نیز به‌طور رسمی افتتاح شد.

نکته قابل توجه این است که برنامه‌های این شبکه از طریق اینترنت به صورت صوتی و تصویری قابل دریافت است و شنوندگان با مراجعه به سایت رادیو تابستانه می‌توانند تصویری از آنچه در استودیو می‌گذرد، تماشا کنند.

رادیو تابستانه جمعی از محبوب ترین مجری‌های رادیو همچون سعید توکل و فاطمه صداقتی را گردهم آورده تا بتواند دایره بیشتری از مخاطبان را جذب کند.

با آن‌که گفته شده شبکه فقط در تهران قابل دریافت است، اما چون برنامه‌هایش از فرستنده قوی جماران پخش می‌شود، علاوه بر تهران، ساکنان شهرهای قزوین، تربت جام، گنبد کاووس و... نیز در روزهای گذشته شنونده رادیو تابستانه بوده‌اند. هدف این شبکه فصلی، پاسخگویی به دغدغه فصل تابستان و اوقات فراغت خانواده‌هاست.

شاید به همین خاطر بود که رضا رضایی، مدیر رادیو تابستانه روز گذشته در نشستی خبری این شبکه را به
«کولر گازی» تشبیه کرد و گفت: ما می‌خواهیم تابستان دلپذیری را برای مردم رقم بزنیم. وی در حضور خبرنگاران جزئیات این شبکه جدید را تشریح کرد و از پخش برنامه‌های شاد و پرهیجان روی موج «رادیو تابستانه» خبر داد.

شنونده‌ها از شیطنت‌های دوران کودکی‌شان گفتند

مدیر شبکه رادیویی تابستانه با یادآوری آن‌که این شبکه 88 روز دیگر خاموش می‌شود یا تحت عنوان دیگری به حیات خود ادامه می‌دهد، افزود: نظرخواهی از مخاطبان در حوزه‌های مختلف از جمله «شیطنت‌های دوران کودکی»، علاقه‌مندی آنان به برنامه‌های دوران کودکی و جوانی از دیگر سیاست‌های این شبکه فصلی است که به ایجاد روحیه تعامل با شنوندگان منجر می‌شود.

به گفته وی، هر موضوعی که در فصل تابستان رخ دهد یا به آن مرتبط باشد، در حوزه برنامه‌های رادیو تابستانه تعریف‌می‌شود که این موضوع گستره وسیعی از اسباب کشی، سفرهای تابستانه، معرفی نقاط گردشگری و ناشناخته، تفرجگاه‌ها، سینماها و مراکز تفریحی را در بر می‌گیرد.

رضایی با بیان آن‌که تولید برنامه‌هایی با ضرباهنگ بسیار تند در دستور کار رادیو تابستانه است، از بازپخش برنامه‌های طنز قدیمی از جمله صدای مرحوم فرهنگ مهرپرور و استفاده از آرشیو معاونت صدا مانند برنامه پلاک پنج، قصه ظهر جمعه و جمعه ایرانی خبر داد.

مدیر رادیو تابستانه افزود: در فصل تابستان، مناسبت‌های مختلفی قرار گرفته است که می‌توان به مسابقات المپیک لندن، ماه مبارک رمضان و آیین‌های مختلف دینی اشاره کرد که بنا داریم به تناسب هر یک از این رویدادها برنامه پخش کنیم. وی در پاسخ به این پرسش‌که آیا ممکن است این شبکه فصلی پس از پایان فصل تابستان به شیوه‌ای نو به حیات خود ادامه دهد، گفت: اگر رادیو تابستانه عملکرد موفقی داشته باشد، می‌تواند پروژه رادیوی فصلی نیز در معاونت صدا تداوم یابد اما باید دید که سیاستگذاران در این زمینه چه تصمیمی می‌گیرند.

جشن تولد یکسالگی رادیو نمایش

در مراسم دیگری ، اهالی رادیو شامگاه دوشنبه در فرهنگسرای اندیشه گردهم آمدند و تولد یکسالگی رادیو نمایش را جشن گرفتند. در این مراسم که جمعی از هنرمندان از جمله داوود رشیدی، جواد پیشگر و دانیال حکیمی حضور داشتند، جوایز سومین دوره جشنواره نمایش‌های رادیویی نیز به برگزیدگان اهدا شد.

مهدی دهقان نیری، مدیر رادیو نمایش در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد یکساله این شبکه پرداخت و گفت: 24 ساعته و سراسری شدن این شبکه، جذب مخاطب 14 درصدی در تهران و جلب 85 درصد رضایتمندی مخاطبان، حاصل حمایت‌های مسئولان معاونت صدا و همکاران مرکز هنرهای نمایشی رادیو بود.

وی افزود: تولید نمایش‌های رادیویی نیازمند برنامه‌ریزی برای جذب و پرورش استعدادهای جوانان در عرصه‌های نویسندگی، کارگردانی، بازیگری، صدابرداری، تهیه‌کنندگی و سردبیری است.

دهقان نیری به ارائه گزارشی از سومین دوره جشنواره نمایش‌های رادیویی پرداخت و گفت: در این دوره 290 نمایش رادیویی، 140 نمایشنامه و 40 مقاله درباره نمایش رادیویی به دبیرخانه رسیده است. وی از مراکز آموزشی و دانشگاهی خواست برای اعتلای نمایش‌های رادیویی در کشور قدم‌های محکم‌تری بردارند.

محمدحسین صوفی، معاون صدای رسانه ملی نیز در این مراسم گفت: خداوند را شاکریم که پس از یک‌سال از راه اندازی رادیو نمایش، شاهد حضور پررنگ فعالان عرصه نمایشی در این رسانه هستیم که نتیجه آن افزایش مخاطب و رضایتمندی آنان است.

وی با یادآوری سابقه 90 ساله نمایش‌های رادیویی در جهان و قدمت 70 ساله آن در ایران، اظهار کرد: در این مدت هنرمندان زیادی تلاش کردند از طریق تولید نمایش، زمینه را برای انبساط خاطر و افزایش آگاهی مردم فراهم کنند و فضای تفریحی و شادی را متناسب با بضاعت فرهنگی و هنری خود رقم بزنند.

صوفی ادامه داد: با توجه به ضرورت‌ها، مطالبات اقشار مختلف مردم و بویژه جامعه شنوندگان رادیویی و هنرمندان این عرصه، سال گذشته رادیو نمایش راه اندازی شد که طی یک‌سال گذشته توانست علاوه بر جذب مخاطب، رضایتمندی آنان را نیز به ارمغان آورد.

معاون صدا، از همکاری نهادهای مختلف فرهنگی از جمله مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در غنای بیشتر برنامه‌های رادیو نمایش سپاسگزاری کرد و افزود: هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی باید با توجه به شرایط و نیاز جامعه و ذائقه مخاطبان اقدام به تولید نمایش‌های رادیویی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها