راحله ـ م: کودک یک ماهه‌ام زیاد گریه می‌کند. نمی‌دانم دلیل گریه‌های او چیست. آیا گریه زیاد او به علت کم بودن شیر من است؟
کد خبر: ۴۸۲۷۵۴

گریه زیاد شیرخوار می‌تواند به علت‌های مختلفی از جمله خیس‌بودن، سرد یا گرم بودن، بیماری‌های مختلف، قولنج و... باشد. بهتر است چند راهکار ساده برای آرام کردن نوزادتان به کار بگیرید. مثلا نوزادان دوست دارند همان احساس گرما و امنیت درون رحم را تجربه کنند. پس کودک‌تان را قنداق کنید و سرش را روی شانه‌تان بگذارید. از طرف دیگر نوزاد عادت به شنیدن صدای قلب مادر دارد و یکی از دلایلی هم که دوست دارد در آغوش و نزدیک مادر باشد همین است پس سعی کنید تا حد امکان او را در آغوش بگیرید. گاهی تنها تکان‌ دادن کودک و راه‌رفتن می‌تواند او را آرام کند. بعضی اوقات هم می‌توانید او را در گهواره بگذارید و تکان دهید. گردش با اتومبیل هم می‌تواند در این مواقع کمک‌کننده باشد.

مالیدن پشت یا شکم نوزاد یکی از آرام‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید بکنید بویژه اگر گریه کودک ناشی از گاز روده‌ها باشد که در بعضی کودکان دیده می‌شود. در نهایت بد نیست بدانید حتی موقعی که کودک گرسنه نیست، مکیدن به آرام‌شدن ضربان قلب کودک، شل‌شدن معده و کاهش دست و پا زدن او کمک می‌کند. در این مواقع پستانک بسیار کمک‌کننده است.

گریه نوزاد اگرچه برای شما نگران و خسته‌کننده است، اما این مشکل بیشتر پدر و مادرهایی است که بتازگی صاحب فرزند شده‌اند. صبور باشید و تا حد امکان شرایطی فراهم کنید که کودکتان در آن احساس آرامش کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها