لذت آرامش در نسل جدید باغ‌های 7 طبقه

باغ‌های معلق در نمایشگاه لندن

یک طراح ایرلندی با الگوبرداری از باغ‌های معلق بابل، باغی عمودی به ارتفاع 24 متر طراحی کرده است. قرار است بیش از 3000 گونه گیاهی مختلف شامل انواع درختان و گیاهان در این باغ 7 طبقه کاشته شود. ایده ساخت باغ عمودی سال گذشته برنده مدال طلای طراحی نمایشگاه طراحی در چلسی شد. دیارموید گاوین، طراح این باغ می‌گوید: همیشه علاقه‌مند بودم بدانم باغ‌های معلق بابل چگونه طراحی و ساخته شده است.
کد خبر: ۴۷۹۴۹۹

باغ عمودی 7 طبقه نیز با الهام از این باغ طراحی شده است. در این باغ بیش از 3000گیاه از درخت‌های مختلف گرفته تا آفتابگردان کاشته می‌شود و در طبقه هفتم آن یک خودروی فیات 500 فرسوده قرار می‌گیرد که طراح باغ، آن را در یک باتلاق پیدا کرده است.

کمبود فضا برای احداث فضای سبز و علاقه‌مندی به طراحی باغ‌هایی متفاوت در مکان‌های عجیب، حتی روی سقف خانه‌ها از دلایل دیگر این باغبان برای طراحی باغ است.

گفتنی است یک آسانسور در مرکز این باغ معلق یا باغ عمودی نصب شده است که دیدارکنندگان از این باغ را به طبقات بالا منتقل می‌کند و یک نفر با لباس متصدی آسانسور در هتل‌های دهه 20 نیویورک درکنار آن می‌ایستد. این باغ 7 طبقه دارد که شامل طبقه اول؛ گیاهان مختلف از جمله سرخس و پیچک، طبقه دوم؛ غرفه گیاهان ژاپنی شامل کاج مینیاتوری، افرا و بامبو، طبقه سوم؛ یک کاروان نقره‌ای رنگ آمریکایی، طبقه چهارم؛ گلخانه‌ای مشابه گلخانه‌های عصر ویکتوریا،‌ طبقه پنجم؛ حمام مجهز به سیستم خورشیدی برای تأمین آب گرم، طبقه ششم؛ محل استراحت مزین به فرش‌های معطر از گیاهان آویشن و مریم گلی و طبقه هفتم؛ یک خودروی فرسوده فیات است. دیدارکنندگان از این باغ می‌توانند مناظر شهر لندن را از طبقه هفتم آن در ارتفاع 24 متری تماشا کنند.

گفتنی است باغ‌های معلق بابل یا باغ‌های معلق سمیرامیس یکی از عجایب هفتگانه جهان است که به دستور بخت‌النصر دوم حدود سال 600 پیش از میلاد ساخته شد. این آثار در نوشته‌های مورخان یونانی مانند استرابو و دیودوروس سیکولوس ذکر شده ‌است، ولی در مورد اصل وجود آنها و همچنین جزئیات طراحی آنها ابهاماتی هست. در حقیقت در هیچ یک از نوشته‌های بابلی در مورد این باغ مطلبی ذکر نشده‌ است.

مترجم: جواد ابوئی

منبع: dailymail

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها