کنکوری ها بخوانند:

عوامل موثر در نتیجه آزمون

سرعت و تسلط در پاسخگویی به سوالات: اصولاً سرعت در هرکاری بیش از هر چیز به تمرین و تکرار آن کار بستگی دارد، کسی که یکباره 100 تست را فقط بررسی می‌کند که اتفاقاً از هر 100تای آن دست کم 60 تا را بلد نبوده و جواب آن را در قسمت تشریح دیده است، باید بداند که این 100 تست را بهتر است جزو مطالعات تشریحی و تمرین‌های خود بگذارد نه مرحله تسلط و سرعت.
کد خبر: ۴۷۹۱۱۴

در واقع سرعت در دو مرحله بالا می‌رود:

1ـ وقتی که تمرین و تست تکراری می‌زنیم.

2ـ‌ این مرحله را با یک مثال توضیح می‌دهیم.

به تمرین‌های مستمر یک دونده دقت کنید، همیشه در کنار تمرین‌های یک دونده همیشه یک مربی با یک ساعت در حال دویدن است. چرا! اگر فقط دویدن و تمرین سنگین باعث بالارفتن سرعت می‌شد، چه احتیاجی به هیجان‌های مستمر عقربک‌های ساعت و دقیقه و ثانیه بود.

واقعیت این است که کنترل زمان در حین تمرین باعث تطابق سرعت انجام کار با عمل مورد نظر می‌شود. یعنی وقتی بعد از گذراندن مرحله اول یعنی حل تست‌های تمرینی (که بهتر است به‌صورت مضربی انتخاب شود تا متنوع‌تر باشد مثلاً مضارب فرد به قصد آموختن نکات تستی و چگونگی به‌کارگیری آنها) وارد مرحله دوم یعنی مرحله تسلط و سرعت می‌شویم، بهتر است که تست‌های باقی (مثلاً مضارب زوج) را در زمان‌های کنترل شده (ونَه استاندارد) بزنید، به این شرح که مثلاً پنج تست را در (زمان حداکثر هر کدام سه دقیقه) در کل 15‌دقیقه بزنیم از این مقدار شروع کنیم و بعد از مدتی سعی کنیم این زمان را کمتر و کمتر (2.5 و دو دقیقه) برسانیم تا به زمان استاندارد مورد نظر نزدیک شویم.

تمرین و تکرار به اضافه کنترل زمان در تست‌زنی تنها شیوه‌ای است که به آرامی زمان محاسبات و تحلیل و.... را در تست‌زنی‌های شما کاهش داده و سرعت پاسخگویی را بهبود می‌دهد. در ضمن این‌کار باعث می‌شود شما با یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیر‌گذار به‌نام ترس از زمان را که منشأ بسیاری از بی‌دقتی‌ها و ایست‌های فکری است، جلوگیری کنید زیرا با تعیین محدودیت زمانِ پاسخگویی در منزل و تکرار آن؛ ترس ازکمبود زمان بتدریج کاهش می‌یابد تا به صورت یک عادت در می‌آید. یعنی با یک تیر دونشان!

مهدی عزیزآبادی - مشاور تحصیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها