105 سال بعد شما کجا خواهید بود؟ من که دیگر در میان شما نیستم، اما امیدوارم شما عمر دراز و باعزتی داشته باشید. اما غرض از یادآوری گذر ایام مکدر کردن خاطر شما نبود، بلکه قصد داشتم به یادتان بیاورم که این فرصت استثنایی را غنیمت بشمارید. کدام فرصت؟ عرض خواهم کرد.
کد خبر: ۴۷۶۰۶۲

راستش را بخواهید قرار است ناهید (زهره) از جلوی خورشید رد شود. جمله‌اش ساده است، اما این موضوع یک رخداد نادر نجومی است که من شانس داشته‌ام 2 بار شاهدش باشم. نه این‌که خیلی پیر باشم، نه! گذر زهره یک پدیده نجومی عجیب است که 2 دوره کوتاه مدت و بلند‌مدت دارد.

این یعنی گذر زهره اتفاق می‌افتد و 8 سال بعد دوباره رخ می‌دهد و بعد می‌رود تا 105 سال دیگر و حالا شما در جایی از تاریخ ایستاده‌اید که می‌توانید برای مشاهده این رویداد منحصر به فرد برای همیشه به فرزندانتان فخر بفروشید؛ فرزندانی که شاید حتی عمر خودشان هم به‌دوره بعدی قد ندهد!

حالا که قرار است چنین پدیده منحصر به فردی به سراغتان بیاید، خوب است خودتان را برای مشاهده آن آماده کنید. اول از همه این‌که ما در صفحه دانش روزنامه جام‌جم تا قبل از 17 خرداد که قرار است زهره خرامان از جلوی خورشید رد شود، چند مطلب ناب برایتان چاپ خواهیم کرد که از شما دعوت می‌کنیم آنها را مطالعه فرمایید.

دوم این‌که وب‌سایت انجمن نجوم ایران به آدرس asiac.ir کلی اطلاعات خوب و جالب دارد و سوم این‌که شاخه آماتوری همین انجمن با همکاری برج میلاد تهران اقدام به برگزاری یک همایش یک روزه با عنوان گذر زهره کرده است. این همایش روز پنجشنبه، 4 خرداد از ساعت 14 تا 20 در مجموعه برج میلاد برگزار خواهد شد. اگر علاقه‌مند به شرکت هستید به آدرس وب‌سایت این انجمن که قبلا ذکر شد، مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنید.

شهرام یزدان‌پناه / دبیرگروه دانش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها