متهمان با نقشه تقلبی در جستجوی گنج بوده و نیمه‌شب زمین را حفاری می‌کردند

راز جسد رها شده در سینه جویندگان گنج

3 مرد که در تپه‌های جعفریه قم در جستجوی گنج بودند، از سوی پلیس دستگیر شدند، اما پیدا شدن جسد مردی نزدیک محل حفاری پرونده جویندگان گنج را پیچیده‌کرده است. به گزارش جام‌جم، چند روز پیش گزارشی در اختیار یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم قرار گرفت، مبنی بر این که افرادی در یکی از مناطق شهر جعفریه در حال حفاری‌اند.
کد خبر: ۴۷۴۷۰۷

ماموران این یگان، موضوع را به پلیس آگاهی قم گزارش‌دادند و در پی عملیات مشترک برای بررسی موضوع به محلی که حفاران غیرمجاز حضور داشتند، اعزام شدند. ماموران محل را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند تا این که دیدند ساعات پایانی شب مردی با وسایل حفاری آنجا آمد و شروع به کندن زمین کرد. در همین موقع ماموران محل را محاصره و او را دستگیر کردند.

اعتراف حفار غیرمجاز

متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به حفاری غیرمجاز با همکاری دوستانش اعتراف و عنوان کرد: چندی پیش یکی از دوستانم از من خواست در یافتن گنج و اشیای عتیقه به او کمک کنم. وی افزود: پیشنهادش را پذیرفتم و موضوع را با یکی دیگر از دوستانم در میان گذاشتم که او نیز قول همکاری داد. طبق قرار قبلی، هر سه از نیمه‌های شب تا صبح برای یافتن گنج، زمین را می‌کندیم، اما از گنج و اشیای عتیقه خبری نبود. وی یادآور شد: تصمیم گرفتم از آنها جدا شوم، اما دوستم دوباره با وعده پولدار شدن مرا به ادامه همکاری تشویق کرد.

در پی اظهارات متهم، همدستان او نیز که برای ادامه حفاری‌های غیرمجاز به محل آمده بودند، دستگیر شدند.

نقشه گنج جعلی بود

این افراد نیز با انتقال به مرکز پلیس گفتند به قصد یافتن گنج به این منطقه آمده بودند، اما متوجه شدند از گنج و اشیای عتیقه خبری نیست و نقشه گنجی که داشته‌اند، جعلی بوده است.

در حالی که تحقیقات از متهمان ادامه داشت، گروهی از ماموران برای دستگیری همدستان احتمالی آنها در حال جستجوی منطقه بودند که نزدیک محل حفاری جسد مردی را پیدا کردند.

به این ترتیب جسد مرد جوان به پزشکی قانونی انتقال‌یافت. تحقیقات از متهمان آغاز شده است تا هویت جسد مشخص شود و بدانند آیا او نیز در حفاری غیرمجاز با متهمان همکاری داشته است یا نه؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها