تاکنون هیچ چیز بجز مرگ، اینقدر لجوجانه با زندگی انسان​ها دست و پنجه نرم نکرده است.
کد خبر: ۴۷۳۳۴۴

روی دیگر سکه لجاجت هم در باور مردم، لجاجت مردهاست در ایستادگی و مقاومت: «مرد که گریه نمی‌کند»، «مثل مرد مقاوم باش» و... با این حساب می‌توان گفت مردان و مرگ، گاهی چنان لجوج می‌شوند که گویی هیچ چیز به پای آنها نمی‌رسد؛ اما وقتی هر دو رویاروی یکدیگر قرار می‌گیرند، تازه داستانی دیگر آغاز می‌شود!

محققان حوزه‌های پزشکی هم وقتی لابه​لای بیان یافته‌های خود درباره مقایسه میزان سلامت مردان و زنان تاکید می‌کنند مردها کمتر از زن‌ها به سلامت خود توجه دارند،​ به همان لجاجت اشاره می​کنند: مردها معمولا وقتی به پزشک​ مراجعه می‌کنند که بیماری‌شان ظهور و نمودی جدی گرفته است.

در صحنه کارزار مردها با مرگ، متأسفانه باید یک نکته دیگر را در نظرگرفت: اگر دیر به خودتان بیایید، در نهایت شمایید که گرفتار ضعف و سستی شده، در چنبره پنجه‌های مرگ اسیر خواهید شد! اگر می‌خواهید خیلی زود ناچار از قبول واقعیت نشوید، هر جای عمرتان که ایستاده‌اید، این سه بیماری را که بیشتر یا حداقل به شکلی وسیع‌تر سراغ مردان می‌آید، جدی بگیرید:

1‌‌ـ‌ سکته: تصلب شرایین یا بسته‌شدن رگ‌های خونی در پی تجمع پلاک‌ها در عروق مغز و قلب پدید می‌آید. پلاکت‌ها باعث لخته‌ شدن خون شده، حمله قلبی یا مغزی رخ می‌دهد. وسعت این حملات در مردها نه تنها سریع‌تر از زن‌هاست، بلکه در بین جوانان هم دخترها رگ‌های انتقال خون سالم‌تری نسبت به پسرها دارند. برای پیشگیری، هر سال میزان کلسترول بدنتان را آزمایش کنید؛ روزی 40 دقیقه پیاده‌روی کنید؛ میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید.

2‌‌ـ ‌سرطان پروستات: پروستات به غددی گفته می‌شود که پشت آلت تناسلی مردها مایعات انزال را تراوش می‌کند. هر چه سن و سالتان بیشتر شود، احتمال ابتلایتان به آن بیشتر خواهد بود. خوشبختانه توسعه این بیماری بسیار کند است، اما به هر حال سرطان، سرطان است و از هر 35 نفر مبتلا به سرطان پروستات یک نفر می‌میرد. با آزمایش خون و رکتال یا راست‌روده آن را تشخیص داده، درصدد درمان برآیید.

3‌‌ـ ‌سرطان ریه: درصد بالایی از دلیل ابتلا به سرطان ریه، کشیدن سیگار است. جامعه آماری مردهای سیگاری بیش از زنان است. اگر سیگار می‌کشید یا در محلی پر از دود زندگی یا کار می‌کنید، دیر بجنبید ریه‌های سرطانی، کار و زندگیتان را به گونه‌ای وحشتناک از شما خواهند گرفت. در این صورت، خودتان بگویید، نمی‌ارزد سیگار یا محل کار و زندگی پر از دود را به نفع سلامت و زندگی خودتان ترک کنید؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها