مامور قلابی پس از آزادی از زندان با تغییر شگرد خود به شکار زنان ساده لوح در سایت های همسریابی و کلاهبرداری 79 میلیون تومانی از آنها پرداخت.
کد خبر: ۴۷۲۵۶۸

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 16 اردیبهشت امسال خانمی با مراجعه دادسرای ناحیه 31 تهران گفت: از طریق اینترنت – سایت همسریابی، با فردی آشنا شدم که این شخص پس از چند جلسه ملاقات حضوری و با دادن وعده ازدواج ، اعتماد مرا به خود جلب و پس از گذشت چند هفته و به بهانه سرمایه گذاری و پرداخت سود ماهیانه ، از من مبلغ 24 میلیون تومان گرفت و از آن زمان متواری شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 31 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

با تشکیل پرونده و ارجاع آن به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ، مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم به کارآگاهان گفت: از طریق سایت همسریابی با فردی به نام عباس که حتی شماره تماس خود را نیز در داخل سایت گذاشته بود آشنا شدم ؛ پس از چند جلسه که با یکدیگر به صورت تلفنی در تماس بودیم ، با یکدیگر قرار ملاقات گذاشته و برای اولین بار در حدود یک ماه پیش با یکدیگر ملاقات کردیم ؛ چند هفته ای از آشنایی من با این شخص نگذشته بود که وی از من درخواست ازدواج کرد و از آن زمان ، به تدریج ارتباط من با وی افزایش پیدا کرد بگونه ای که در همین مدت زمان کوتاه به او اعتماد کامل پیدا کردم.

مالباخته در خصوص نحوه پرداخت مبلغ 24 میلیون تومان، به کارآگاهان گفت: پس از گذشت نزدیک به یک ماه و در حالی که طی همین مدت کوتاه اعتماد کاملی به عباس پیدا کرده بودم ، او با طرح پیشنهاد سرمایه گذاری در زمینه فعالیت های تجاری و اقتصادی عنوان داشت که در صورت سرمایه گذاری سود ماهیانه بسیار خوبی به من پرداخت خواهد شد و به من پیشنهاد سرمایه گذاری داد ؛ من نیز که به او بسیار اعتماد پیدا کرده و از سوی دیگر نیز نمی خواستم تا او از دست من ناراحت شود قبول کردم تا مبلغی را به عنوان سرمایه گذاری در اختیار او قرار دهم ؛ به همین منظور و برای پرداخت پول ، به شعبه بانک ... واقع در خیابان شهید رجایی رفته و مبلغ 24 میلیون تومان پس انداز حاصل از چندین سال کار و زحمت خود را در اختیار او قرار داده و پس از گذشت چند روز ، دیگر او جوابگوی تماس من نشد و تلفن همراهش را خاموش کرد ؛ آن زمان بود که متوجه شدم در این مدت من هیچگونه اطلاعات دقیقی در خصوص خانواده و حتی محل سکونت عباس ندارم.

شناسایی مجرم سابقه دار

کارآگاهان پایگاه هفتم با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از مالباخته ، به شعبه بانکی خیابان شهید رجایی پرداخته و در بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی و و بهره گیری از بانک مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه «جعل عنوان مأمور» به هویت «عباس.ن» 38 ساله شدند.

با شناسایی «عباس.ن» و در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که عباس ، آخرین بار و پس از دستگیری در سال 85 به اتهام «جعل عنوان مأمور» به پنج سال زندان محکوم شده که به تازگی و پس از گذراندن این مدت ، در حدود سه ماه پیش از زندان آزاد شده است.

کارآگاهان پایگاه هفتم در ادامه تحقیقات و با شناسایی محل های تردد متهم در محدوده مرکزی سطح شهر تهران ، سرانجام در ساعت 15:30 هشتم اردیبهشت موفق به دستگیری «عباس.ن» در میدان شهدای هفتم تیر شدند که با دستگیری متهم و انتقال وی به پایگاه هفتم ، بلافاصله از سوی مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت و به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهار داشت که این شیوه و شگرد کلاهبرداری را از مجرمان سابقه دار و حرفه ای داخل زندان، فرا گرفته است.

رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر، افزود: با اعتراف صریح متهم به ارتکاب کلاهبرداری های مشابه از طریق سایت همسریابی ، کارآگاهان این پایگاه با بررسی شکایت های مشابه موفق به شناسایی دو مالباخته ی دیگری شدند که متهم به همین شیوه از هر کدام ، مبالغ 40 میلیون و 15 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.
 
سرهنگ محمدرضا ذاکر استقامتی با اشاره به احتمال افزایش تعداد سایر مالباختگان و شکات احتمالی در این پرونده، گفت: در حال حاضر با توجه به احتمال افزایش تعداد مالباختگان و دیگر شکات احتمالی در این پرونده ، شناسایی سایر شکات و مالباختگان این پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است لذا از کلیه مالباختگان و شکات احتمالی که بدین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت طرح شکایت و شناسایی متهم به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان 15 خرداد ـ میدان 15 خرداد مراجعه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها