خطیب نماز جمعه تهران:

1+5 حسن نیت‌ خود را نشان دهد

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری نشست اخیر گروه 1+5 با ایران که در استانبول برگزار شد، خاطرنشان کرد: مقاومت، همبستگی، ولایت‌پذیری و اتحاد ملت ایران در این نشست نشان داده شد و بار دیگر جهانیان دیدند که ملت ایران مقتدر، مقاوم و مصمم است و از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آید و عقب‌نشینی نمی‌کند.وی ابراز امیدواری کرد که در نشست بغداد، گروه 1+5 با لغو تحریم‌ها حسن نیت‌ خود را نشان دهد و اعتماد مردم ایران را جلب کند.
کد خبر: ۴۶۹۴۹۰

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی تاکید کرد: ملت ایران اهل مذاکره و منطق است و اگر طرف‌های مذاکره هم برخورد منطقی کنند به نفع دنیاست.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مقاومت مردم مظلوم بحرین با وجود سکوت خبری و بی اعتنایی مجامع بین المللی به حوادث این کشوراشاره کرد و گفت ‌: مقاومت این مردم مظلوم ،‌ همه ترفندهای دولت در حال سقوط و متزلزل خود را نقش بر آب کرد.

خطیب جمعه تهران افزود:‌ ‌البته دبیر کل سازمان ملل از دولت بحرین خواست خویشتن داری کند و از این گونه اقدامات دست بردارد .

وی در بخش دیگری از سخنانش به رفت و امد برخی مسوولان رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان اشاره کرد و افزود: ‌از ملت مسلمان این کشور توقع می رود که از دولتشان بخواهند به رژیم صهیونیستی نزدیک نشود چرا که رژیم اسرائیل دشمن درجه یک همه کشورهای منطقه است .

وی گفت ‌:برنامه های رژیم صهیونیستی و غرب به مذاق مسلمانان نمی سازد و دوست داریم حکومت های مسلمان منطقه در برابر مقاومتی که مقابل رژیم صهیونیستی شکل گرفته است کم نگذارند تا بعدها این مشکلات دامن خودشان را نگیرد .

امام جمعه موقت تهران در پایان خطبه‌ها به دهم اردیبهشت روز خلیج فارس اشاره کرد و یادآور شد: منطقه‌ای که به نام خلیج فارس نام گذاری شده منطقه‌ای شناخته شده و تاریخی است که در اسناد ثبت شده است و اگر برخی مواقع عده‌ای برای اختلاف افکنی حرف‌های سخیفی می زنند بدانند ملت ایران پاسخ آنان را کوبنده خواهد داد.

وی همچنین با گرامیداشت روز معلم ،‌معلمی را شغل انبیا خواند و گفت ‌:معلم در فرهنگ دینی ما پدر دوم و ‌سازنده جامعه محسوب می شود .

صدیقی ،‌کار معلمی را سخت و حساس خواند و افزود:‌اگر جامعه ای مطهری ها ، مبارز ها ،‌ملت حماسی و مقاوم و قهرمان های میدان فناوری و صنعت دارد همه از تلاش معلمان به این جا رسیده اند و معلم است که می تواند جامعه را فرشی و یا عرشی و یا کشور را پویا یا تنبل کند .

وی گفت ‌:اگر به معلم شخصیت دهیم و جایگاهش را حفظ کنیم می توانیم چنین توقعاتی را از او داشته باشیم .

امام جمعه موقت تهران به تلاش استکبار جهانی برای اثر گذاری بر معلمان و اساتید دانشگاهها اشاره کرد و افزود:‌ در 32 سال اخیر این قشر فرهیخته با انقلاب اسلامی همراهی و دشمنان را در رسیدن به اهدافشان نا امید کردند .

حجت‌الاسلام صدیقی  با اشاره به روز کارگر گفت: کارگران جزو بهترین قشرهای جامعه هستند که در تمام عرصه‌های انقلاب در سی‌وچند سال اخیر حضور داشتند و توطئه‌های شرق و غرب را خنثی کردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز ما در جنگ اقتصادی هستیم تاکید کرد: همه ما باید با کار و تلاش و تولید در این جنگ اقتصادی پیروز شویم و مسئولان کشور در قوه مجریه، مقننه وقضائیه باید به مسئولیتهای خود عمل کنند تا فرصت از دست نرود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه نخست نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) گفت: حضرت زهرا (س) به گردن اسلام و مسلمین حق بسیاری دارند چرا که بحران صدر اسلام را ایشان مدیریت کردند.

وی اضافه کرد: آنچه باید در مجالس عزا و در عباداتمان برجسته کنیم جنگ نرم تمام عیار است ؛ جنگ نرمی که در طول تاریخ، شیعه مظلوم بدون حکومت و سلاح فقط از طریق گریه با بیان واقعیات دین تشکلش را حفظ کرد ؛ همانگونه که امام (ره) فرمودند: هر چه داریم از محرم و صفر است.

وی گفت : به همین دلیل است که دنیای وهابیت و رضاخان انگلیسی از گریه های ما آنگونه واهمه دارند چرا که گریه ها سراسر اخلاص است و بوی خدا ، حماسه و دفاع از مظلومیت مظلوم می دهد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها