دنیزلی: پرسپولیسی را خواهید دید که با تمام وجود بازی می‌کند

قرمزها امروز جشن صعود می‌‌گیرند

پرسپولیسی‌ها در ادامه نتایج درخشان خود در لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی امروز در ورزشگاه آزادی پذیرای الغرافه قطر هستند که همه فکر و ذکر آنها کسب پیروزی در این دیدار و مسجل کردن صعود به مرحله حذفی این پیکارهاست.
کد خبر: ۴۶۷۸۵۷

شاگردان مصطفی دنیزلی در حالی دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان را آغاز می‌کنند که در دور رفت این رقابت‌ها و برخلاف پیکارهای لیگ برتر ایران، هیچ نشانی از بازی پرنوسان سرخپوشان نبود و حاصل بازی‌های زیبا، فکورانه و جنگندگی آنها کسب 7 امتیاز، صدرنشینی مقتدرانه و تحسین کارشناسان بود. صرف‌نظر از اندوخته 7 امتیازی و تفاضل گل 8+ که اندوخته‌ای قابل اتکا برای پرسپولیس است، این تیم در دور برگشت این بخت را دارد که در 2 دیدار مقابل تیم‌های الغرافه قطر و الهلال عربستان در ورزشگاه آزادی به میدان برود و تنها در آخرین دیدار خود مقابل الشباب امارات در زمین حریف قرار گیرد.

این وضعیت باعث شده است پرسپولیس به لحاظ روانی هم در شرایط مطلوبی قرار داشته باشد و به همین دلیل طی روزهای گذشته از مدیرعامل و مربی گرفته تا بازیکنان ،همگی هواداران سرخ و حتی آبی را به ورزشگاه آزادی فراخواندند تا در دیداری که از ساعت 17 به وقت تهران آغاز می‌شود، پرسپولیسی‌ها در پایان جشن صعود زودهنگام تیم‌شان را برپا کنند.

با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر نیمه‌ابری بودن هوای امروز تهران، استقبال زیاد تماشاگران از این بازی دور از ذهن نیست؛ اتفاقی که دنیزلی همواره از آن به عنوان دلیل بازگشت خود به پرسپولیس یاد کرده است.

اما پرسپولیس در حالی پذیرای یاران فرهاد مجیدی است که در دیدار رفت 3 گل ارزشمند وارد دروازه این حریف کرده و امروز هم به چیزی جز پیروزی نمی‌اندیشد. این را می‌توان از صحبت‌های دیروز سرمربی سرخ‌ها بخوبی فهمید. مصطفی دنیزلی در نشست خبری این بازی گفت: دیدار رفت 2 تیم چون با 2 گل زودهنگام ما آغاز شد، خیلی عجیب بود، با وجود این تاکید می‌‌کنم که ما هم به لحاظ فردی و هم از نظر تیمی، روند صعودی داریم و این روند را ادامه می‌دهیم.

دنیزلی هدف خود را کسب 4 امتیاز از 2 بازی خانگی مقابل الغرافه و الهلال و در نتیجه تثبیت صدرنشینی دانست و افزود: با وجود این در این 2 دیدار به هیچ عنوان برای 4 امتیاز به زمین نمی‌رویم و هرچند از قدرت حریفان باخبریم، اما ما هم تیم خوبی هستیم و هر 6 امتیاز را می‌خواهیم.

سرمربی پرسپولیس که مثل همیشه با اعتماد به نفس خاصی صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد: مقابل الغرافه، پرسپولیسی را خواهید دید که با تمام وجود بازی می‌کند و وقتی این‌گونه کار می‌کنیم، به نتیجه دلخواه خواهیم رسید.

دنیزلی با اشاره به این موضوع که پرسپولیس در دور رفت با 10 گل زده، قوی‌ترین خط حمله لیگ قهرمانان را در همه گروه‌ها داشت، تصریح کرد: پیروزی مهم‌تر از تعداد گل است و ما هرگز روی این مورد که با چند گل پیروز می‌شویم، برنامه‌ریزی نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شناختی که حریفان از پرسپولیس به دست آورده‌اند، چه تمهیدی دارید، گفت: به طور قطع این موضوع دوطرفه است و ما هم شناخت بیشتری از حریفانمان به دست آورده‌ایم، اما بدانید هر وقت در هنگام بازی نیاز باشد، تغییر تاکتیک می‌دهیم، ولی امیدوارم بدون نیاز به تغییر شکل بازی، نتیجه لازم را کسب کنیم.

دنیزلی پس از پرسپولیس، الهلال را شانس صعود به دور بعدی این رقابت‌ها دانست و یادآور شد: الهلال در شرایطی در خانه با الشباب و الغرافه بازی می‌کند که بیرون از خانه به این 2 تیم نباخته است. وضعیت کلی روی کاغذ این‌طور است، اما در فوتبال در یک ثانیه همه چیز تغییر می‌کند و به همین خاطر مجبوریم نتیجه هر 6 بازی را ببینیم.

تمرین ویژه مهاجمان الغرافه

فائلو سیلاس در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های پرسپولیس و الغرافه گفت: گرچه پرسپولیس در یک‌قدمی صعود قرار گرفته است، اما این بدان معنا نیست که الغرافه از پیش بازنده خواهد بود، چون ما هم شانس صعود داریم و می‌خواهیم از این شانس بهره ببریم.

سرمربی برزیلی الغرافه در مورد این‌که خط حمله این تیم در بازی رفت نتوانست انتظارات را برآورده کند، افزود: به طور قطع با انجام تمرینات اختصاصی با مهاجمان، آنها را برای این بازی آماده کرده‌ایم. در دیدار رفت همه شاهد بودند که خط دفاعی ما چند اشتباه بچگانه داشت تا نتیجه را واگذار کنیم. در بازی فردا هم اگر خط دفاعی ما اشتباه نکند، می‌توانیم با دست پر ایران را ترک کنیم.

یک دقیقه سکوت به احترام بازیکن ایتالیایی

دیروز پس از جلسه هماهنگی مسوولان 2 باشگاه الغرافه و پرسپولیس با نمایندگان AFC، با پیشنهاد پرسپولیسی‌ها قرار است پیش از آغاز بازی به احترام ماریو موروسینی، مدافع فقید تیم لیورنو ایتالیا که روز شنبه هنگام بازی به علت ایست قلبی درگذشت، یک دقیقه سکوت در ورزشگاه آزادی انجام شود.

زاید: نباید فریب دیدار رفت را بخوریم

اما ایمون زاید، مهاجم لیبیایی پرسپولیس که بنا به درخواست دنیزلی، مسوولان باشگاه پرسپولیس مذاکره برای تمدید قرارداد با او را آغاز کرده‌اند، با بیان این‌که تمایل دارد در پرسپولیس بماند، درباره این بازی گفت: ما می‌دانیم پیروزی در این بازی حکم صعود زودهنگام پرسپولیس به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا را دارد. تمام شرایط برای به نمایش گذاشتن یک بازی خوب مهیاست. ما تمرینات خوب و برنامه تاکتیکی عالی برای این بازی داریم. با وجود این نباید فریب دیدار رفت را بخوریم، چون الغرافه‌ای‌ها بازیکنان حرفه‌ای دارند و باید نقاط قوت آنها را مهار و از نقاط ضعف‌شان استفاده کنیم.

برنامه امروز لیگ قهرمانان آسیا

گروه D: پرسپولیس ایران ـ الغرافه قطر (17)‌/الهلال عربستان ـ الشباب امارات (50‌/‌20)‌

گروه B: العربی قطر ـ پاختاکور ازبکستان/ بن یاس امارات ـ الاتحاد عربستان

گروه F: بریسبین استرالیا ـ اولسان کره جنوبی/ اف سی توکیو ـ بیجینگ گوان چین

گروه H: جونبوک کره جنوبی ـ بوریرام تایلند/ گوانگ جو چین ـ کاشیوا ریسول ژاپن

 

 

 

 

 

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها