کد خبر: ۴۶۶۱۳۲

طرز تهیه: پیازها را خلالی خرد کنید و در روغن سرخ کردنی تفت دهید. سویا را به مدت 30 دقیقه در آب ولرم خیس کنید؛ سپس آن را در آبکش بریزید و وقتی آب آن کاملا گرفته شد به همراه گوشت چرخ‌کرده در پیاز ریخته و تفت دهید. بادمجان‌ها را پوست بکنید، حلقه‌حلقه خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید. حالا سیرها را روی مخلوط گوشت و پیاز سرخ‌شده، رنده کنید. گوجه‌فرنگی‌ها را هم حلقه‌حلقه کرده و روی بقیه مواد بگذارید. در مرحله آخر، بادمجان‌ها را هم روی گوجه‌فرنگی‌ها بچینید. سپس نمک، فلفل، زردچوبه و مقداری دارچین به غذا اضافه کنید و یک لیوان آب داخل ظرف ریخته و بگذارید غذا با حرارت کم، آرام بجوشد و بپزد.

خوراک مرغ و قارچ

مواد لازم: سینه‌مرغ 2 عدد ـ قارچ 250 گرم ـ پیاز متوسط 2 عدد ـ فلفل دلمه سبز و قرمز یک عدد - سیر 3 حبه ـ ادویه کاری یک قاشق مرباخوری ـ نمک، فلفل، زعفران، آبلیمو و روغن سرخ کردنی به میزان لازم.

طرز تهیه: پیازها را خلالی خرد کرده و در روغن سرخ کنید. وقتی پیازها طلایی شد، سینه مرغ را خرد کنید و داخل پیاز بریزید و کمی تفت دهید تا آب مرغ کشیده شود. حالا فلفل دلمه‌ای را نگینی خرد و به بقیه مواد اضافه کنید. بعد از این‌که قارچ‌ها را شستید، آنها را حلقه‌حلقه خرد کنید و داخل غذا بریزید. سیر را هم خرد کرده و به بقیه مواد اضافه​کنید. در این مرحله باید یک لیوان آب همراه با ادویه کاری، نمک، فلفل، زعفران و آبلیمو به غذا اضافه کنید و بگذارید آرام بجوشد. البته دقت کنید که این غذا نباید خیلی آب داشته باشد.

دسر ماست

مواد لازم: شیر یک پیمانه ـ خامه 150 گرم ـ ماست سفت‌شده یا کیسه‌ای یک پیمانه ـ وانیل نوک قاشق چایخوری ـ پودر ژلاتین 2 قاشق مرباخوری ـ شکر نصف پیمانه ـ کمپوت یک قوطی.

طرز تهیه: ابتدا باید شیر و شکر را با هم مخلوط کنید و خوب بهم بزنید. سپس ماست، وانیل و خامه را هم به آن اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. حالا ژلاتین‌ها را با نصف لیوان آب سرد داخل کاسه بریزید و کاسه را روی ظرفی که آب داغ درون آن است بگذارید تا ژلاتین‌ها حل شده و رنگ آن شفاف شود. پس از این مرحله، ژلاتین‌ها را به بقیه مواد اضافه کنید و هم بزنید. سپس این دسر را داخل ظرفی مناسب ریخته و به مدت 3 ساعت درون یخچال قرار دهید. بعد از گذشت 3 ساعت، دسر ماست آماده است و می‌توانید آن را با انواع کمپوت تزئین کرده و میل کنید.

خورش چاغاله بادام

مواد لازم: گوشت نیم کیلو ـ چاغاله بادام 400 گرم ـ نعنا و جعفری نیم کیلو ـ پیاز 2 عدد ـ آبلیمو یا آبغوره نصف استکان ـ نمک، فلفل، زردچوبه و روغن سرخ کردنی به میزان لازم.

طرز تهیه: نعنا و جعفری‌ها را پاک کرده، بشویید و خرد کنید. سپس سبزی‌های پاک شده را​ با روغن سرخ کنید. حالا پیازها را هم خلالی خرد کرده و در روغن سرخ کنید. سپس زردچوبه را هم به بقیه مواد اضافه کنید. حالا گوشت‌ها را به صورت خورشتی خرد کرده و به پیازها اضافه کنید. وقتی که گوشت‌ها کمی تفت داده شد، چاغاله‌بادام‌ها را خوب شسته و به همراه آب داخل خورش بریزید. سپس بگذارید خورش آرام بپزد و هنگامی که 30 دقیقه به پخت غذا باقی مانده است، نمک، فلفل و ترشی آن را هم اضافه​ و میل کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها