فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی طی بازدید از مرزهای استان گیلان از افزایش چشمگیر امنیت در مرزها خبر داد.
کد خبر: ۴۶۴۰۲۶

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا طی حضور در استان گیلان و در مصاحبه با خبرنگاران با اعلام آمار عملکرد مرزبانی در سال 1390، گفت: در سال گذشته با اقدامات انجام گرفته در مرزها از قبیل انسداد مرز و استفاده از تجهیزات پیشرفته روز دنیا شاهد کاهش چشمگیر شرارت، قتل و گروگانگیری در مرزها بودیم.

وی افزود: در سال گذشته با ایجاد واحد های جدید مرزی در مکان هایی که با خلاء حضور نیروها در آنجا مواجه بودیم موفق شدیم بسیاری از راه های ورود قاچاقچیان و اشرار مسلح به کشور را سد کنیم.

فرمانده مرزبانی کشور تصریح کرد: مجموع این اقدامات موجب افزایش 26 درصدی کشفیات مواد مخدر و همچنین برقراری امنیت هرچه بیشتر در مناطق مرزی و بالا رفتن رضایتمندی مرزنشینان شده است.

سردار ذوالفقاری اضافه کرد: همچنین در سال گذشته با تلاش شبانه روزی مرزداران، کشفیات سلاح 79 درصد و مشروبات الکلی 69 درصد افزایش یافت.

وی همچنین به افزایش شش درصدی تلفات اشرار و کاهش 24 درصدی شهدای مرزبانی در سال گذشته نسبت به سال 89 اشاره و آمادگی بیشتر و آموزش های تخصصی و استفاده از تجهیزات روز دنیا در امر مبارزه با اشرار و قاچاقچیان را عامل این پیشرفت ها برشمرد.

سردار ذوالفقاری همچنین از اختصاص 102 میلیارد تومان اعتبار در سال 1391 به مرزبانی ناجا خبر داد و گفت:در بودجه سال جاری 102 میلیارد تومان برای مرزبانی ناجا و اقدامات عمرانی و انسدادی در مرزها پیش بینی شده که انتظار می رود این مبلغ توسط نمایندگان محترم مجلس با توجه به مشکلات موجود در مرز و لزوم تقویت هرچه بیشتر مرزها افزایش یابد.

وی افزود: چنانچه ما بتوانیم امنیت را در مرزها فراهم کنیم تاثیر بسیار خوبی در اقتصاد کشور خواهد گذاشت و موجب سرمایه گذاری های بیشتر در کشور خواهد شد.

فرمانده مرزبانی کشور به مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق در راستای حمایت از اقتصاد ملی و تولید ملی در سال 91 اشاره و بر تلاش جدی مرزبانی برای تحقق شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری بیان شد، تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها