نخست وزیر ترکیه روز پنجشنبه در کنگره اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) در استانبول گفت: ترکیه خواهان میزبانی مسابقات فوتبال یورو 2020 است.
کد خبر: ۴۶۳۹۴۶

رجب طیب اردوغان این مطلب را در سی وششمین کنگره اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با حضور روسای فیفا، یوفا در استانبول عنوان کرد.
وی گفت: بار دیگر دوست دارم این تقاضا را تکرار کنم که ترکیه بدنبال میزبانی رقابت های قهرمانی اروپا در سال 2020 میلادی در شهر استانبول است.

روند اعلام آمادگی برای مسابقات یورو 2020 میلادی هفته آینده به صورت رسمی در یوفا آغاز می شود، یوفا از هر 53 عضو حاضر دعوت خواهد کرد که در صورت تمایل، در خواست میزبانی خود را ارائه دهند.

مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا پس از بازی های المپیک تابستانی و جام جهانی فوتبال، سومین رویداد ورزشی بزرگ جهان به شمار می رود.

این رقابت ها که برای نخستین بار در سال 1960 میلادی و با شرکت چهار تیم آغاز شد، قرار است از سال 2016 میلادی به بعد با شرکت 24 تیم برگزار شود و همین امر تعداد کشورهایی را که به صورت تنها، میزبانی مسابقات را بر عهده می گیرند، محدود می کند.

ترکیه فقط با اختلاف یک رای، رقابت برای کسب میزبانی بازی های یورو 2016 میلادی را به فرانسه باخت.

آنکارا علاقه مندی خود را برای میزبانی بازی های المپیک 2020 میلادی نیز اعلام کرده است.

کنگره یوفا که صبح پنجشنبه در استانبول آغاز به کار کرده بود، دقایقی پیش پایان یافت.

در این نشست فعالیت های آتی یوفا و برنامه های جدید برای جلوگیری از خشونت و تبانی در مسابقات فوتبال مورد بررسی قرار گرفت.

در این کنگره که با حضور روسای فدراسیون های فوتبال 53 کشور عضو یوفا برگزار شد، میشل پلاتینی رییس اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) با قدردانی از تلاشهایی که برای ایجاد فضای دوستی و بدور از خشونت در فوتبال به دست آمده است، فدراسیونهای فوتبال را به همبستگی برای کمک به تقویت روحیه دوستی در فوتبال دعوت کرد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها