شبکه شما برای ایام نوروز 3 سریال کمدی را آماده نمایش کرده است

سایه سلطان با طعم شکر پنیر

سایه سلطان، طبقه دوم و شکر پنیر، سریال‌های کمدی و مفرحی هستند که شبکه شما برای پخش در ایام نوروز آماده نمایش کرده است.
کد خبر: ۴۶۳۶۶۵

سریال سایه سلطان از تولیدات مرکز سیمای اصفهان است. این سریال را مرتضی آتش زمزم کارگردانی کرده و بازیگرانی مانند بهزاد فراهانی، هوشنگ حریرچیان و یوسف تیموری در آن ایفای نقش می‌کنند.

حریرچیان که از بازیگران پیشکسوت اصفهانی است و در سریال‌هایی مانند آشپزباشی و ساختمان پزشکان بازی کرده است در سریال سایه سلطان نقش یکی از نوکران والی اصفهان را بازی می‌کند.

سایه سلطان که در تعطیلات نوروز هر شب ساعت 45/19 از شبکه شما روی آنتن خواهد رفت، داستانی تاریخی دارد. ماجرا از زمانی آغاز می‌شود که دختری فرانسوی که تصور می‌کند اصلیتی ایرانی دارد، در زمان سفر می‌کند و تاریخ را عقب می‌برد و به زمانی می‌رسد که پسر بزرگ ناصرالدین شاه به نام ظِل‌السلطان والی اصفهان بوده است. او که مردی بسیار ظالم بوده هم به مردم ستم زیادی روا می‌کند و هم باعث می‌شود تا بسیاری از بناهای تاریخی اصفهان آسیب ببینند.

سازندگان سریال سایه سلطان تلاش کرده‌اند تا این سریال را با روایتی کمدی به مخاطب ارائه کنند. بخش‌هایی از این سریال در بناهای قدیمی و دیدنی اصفهان مانند کاخ چهلستون، مسجدجامع عباسی، عمارت هشت‌بهشت و ... تصویربرداری شده‌ است. بخش‌های مربوط به خارج از کشور هم در کشور لبنان مقابل دوربین رفته است.

تکرار سریال سایه سلطان هر شب ساعت 24 و روز بعد ساعت 10 پخش خواهد شد.

رقابت باجناق‌ها برای تصاحب طبقه دوم

سریال طبقه دوم از تولیدات مرکز سمنان است. این سریال را شاهین باباپور کارگردانی کرده و تهیه‌کنندگی آن به عهده سعید فرامرزی بوده است. این سریال از فردا (28 اسفند) ساعت 30/17 روی آنتن شبکه شما می‌رود.

افشین سنگ‌چاپ، کیومرث ملک مطیعی، رُز رضوی، شهین علیزاده و... از بازیگرانی هستند که نقش‌های اصلی سریال طبقه دوم را بازی می‌کنند. داستان این سریال در یک خانواده سنتی می‌گذرد. روزی از روزها پدر خانواده اعلام می‌کند که تصمیم دارد طبقه دوم خانه خود را به یکی از دامادهایش هدیه بدهد. دامادهای دیگر با شنیدن این خبر تصمیم می‌گیرند که طبقه دوم را از آن خود کنند. این تصمیم آنها باعث می‌شود اتفاقات طنزی در سریال شکل بگیرد.

تکرار سریال طبقه دوم روز بعد ساعت 15/15 از شبکه شما پخش خواهد شد.

آذر‌ی‌ها با شکر پنیر، سال را نو می‌کنند

شهاب عباسی با ساخت مجموعه خنده‌بازار بین عموم مردم به شهرت رسید. عباسی قبل از این‌که سری نوروزی خنده‌بازار را برای شبکه 3 سیما مقابل دوربین ببرد به آذربایجان شرقی رفت و برای مرکز سیمای این استان مجموعه طنزی را کارگردانی کرد که «شکر پنیر» نام دارد. این مجموعه که به زبان آذری تولید شده از اول فروردین ساعت 20/12 با زیرنویس فارسی از شبکه شما روی آنتن می‌رود.

مجموعه شکر پنیر مانند خنده‌بازار از بخش‌های متنوعی تشکیل شده است.

پخش بهترین فیلم مستند جشنواره فجر

شبکه شماهمچنین با رویکرد ایران‌شناسی و معرفی جاذبه‌های زیبای طبیعی کشور، مستندهای جذاب و دیدنی تولید شده در صدا و سیمای مراکز استان‌ها را در ایام نوروز پخش خواهد کرد. مستند در جستجوی پلنگ ایرانی که سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند سی‌امین جشنواره فجر را به خود اختصاص داد و مستند آبی صحرا از مهم‌ترین این مستندها به شمار می‌آید.

مستند در جستجوی پلنگ ایرانی به کارگردانی فتح‌الله امیری، در صدا و سیمای مرکز مازندران تهیه و تولید شده که اول فروردین ساعت 30/20 از شبکه شما پخش خواهد شد.

در این مستند وضعیت پلنگ‌های منطقه، طعمه‌ها و رقبای آنها و نمایش برخی رفتارهای منحصر به فرد پلنگ به تصویر کشیده شده است. این رفتارها شامل تعیین قلمرو پلنگ نر، رفتارلاشه خواری پلنگ ماده، یافتن مکانی برای زایمان پلنگ ماده و تعقیب مارال توسط پلنگ است. تولید این اثر علاوه بر تاثیرگذاری بر فرهنگ عامه، هشداری به مسوولان برای حفاظت از پلنگ ایرانی است. مستند در جستجوی پلنگ ایرانی را فتح‌الله امیری نویسندگی و کارگردانی کرده است و گروهی از پژوهشگران محیط‌زیست از جمله باقر نظامی‌بلوچی و محمدصادق فرهادی‌نیا با همکاری یزدان سینکایی و رحمان اسحاقی؛ 2 نفر از محیط‌بانان استان مازندران کار پژوهش مستند را برعهده داشته‌اند.

مستند آبی صحرا به تهیه‌کنندگی جبار قلی‌سقلی و کارگردانی اکبر شهبازی در صدا و سیمای مرکز گلستان تهیه و تولید شده که در 3 قسمت از دوم تا چهارم فروردین هر شب ساعت 15‌/‌21 روی آنتن خواهد رفت.

این مجموعه در ارتباط با آداب و رسوم مربوط به قوم ترکمن است و به صورت مستند بازسازی و تصویربرداری شده است. در هر قسمت از مستند به آئینی خاص پرداخته می‌شود. به طور مثال قسمت اول مربوط به قالی جهیزیه یا (توتلین‌ها) است.

همچنین مستند‌های نوروز پارسی (تولید صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس)، بهار می‌آید (تولید صدا و سیمای مرکز گلستان)، کرامت بهار (تولید صدا و سیمای آذربایجان غربی) و کتیبه‌های آسمانی (تولید صدا و سیمای مرکز اصفهان) به معرفی آیین‌های نوروزی در استان‌های مختلف می‌پردازد که از اول تا چهارم فروردین ساعت 45/11 از شبکه شما پخش می‌شود.

مستند هوم کیژه با هدف معرفی زیبایی‌های طبیعی استان کردستان در صدا و سیمای آن مرکز تولید شده که از 27 اسفندماه تا پایان 13 فروردین هر روز ساعت 16 روی آنتن خواهد رفت.

مستند عصارخانه تهیه شده در صدا و سیمای مرکز اصفهان از 27 اسفند در 3 قسمت هر شب ساعت 20 پخش خواهد شد. این مستند به معرفی شیوه‌های قدیمی تهیه روغن در ایران می‌پردازد.

مستند نوروز زنجان تولید صدا و سیمای مرکز زنجان نیز در 3 قسمت از 27 اسفند ماه هر شب ساعت 15/21 بینندگان را با رسم و آیین‌های نوروز در استان زنجان آشنا خواهد کرد.

مستند 10 قسمتی ارسباران که جاذبه‌های طبیعی منطقه زیبای ارسباران را به نمایش می‌گذارد در صدا و سیمای آذربایجان شرقی تهیه شده است که از 27 اسفندماه هر شب ساعت 30/23 پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها