گزارشی از پشت صحنه یک سریال نوروزی

«چک برگشتی» و دردسرهای گرانی سکه

ستاد انتخاباتی کریم مشرفی، یکی از کاندیداهای مجلس پر است از عکس‌ها و پوستر‌های او که درون همه آنها به «افق روشنی» اشاره کرده است و علاوه بر این عکس‌ها، شعارهای انتخاباتی بسیاری نیز بر در و دیوار به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۴۶۳۶۱۰

این ستاد انتخاباتی لوکیشنی است که طبق برنامه‌ریزی باید بخش‌هایی از سریال نوروزی چک برگشتی در آن تصویربرداری شود. بعد از کلی تماس برای هماهنگی گزارش پشت صحنه، بالاخره در این لوکیشن که در تهرانپارس واقع شده به دیدن سیروس مقدم و عوامل سریالش می‌روم.

اسفندماه امسال برخلاف سال‌های گذشته هنوز از سرما دل نکنده و شاید اگر هوا کمی ملایم‌تر بود یک هفته زودتر در دماوند هم می‌توانستم این گزارش را تهیه کنم، اما این لوکیشن هم جذابیت‌های زیادی دارد، چراکه برای اولین بار می‌فهمم در مجموعه چک برگشتی به انتخابات مجلس هم اشاره می‌شود.

ابتدا با تعجب به پوسترها نگاه می‌کنم و حتی با این که تصویر گریم‌شده هدایت هاشمی را درون پوسترها تشخیص می‌دهم، باز هم با تردید از افرادی که جلوی در مشغول جابه‌جا کردن دیگ‌های غذا هستند، می‌پرسم: «اینجا محل فیلمبرداریه؟» تعداد زیادی از هنروران در فضای آزاد ستاد مشغول استراحت هستند. در داخل نیز سیروس مقدم به خاطر ساعت ناهار کار را تعطیل کرده است. خوشبختانه به دلیل هماهنگی قبلی برای شروع گزارش زیاد معطل نمی‌شوم.

قبل از همه علی صالحی که در این پروژه هم بازیگر است و هم دستیار سیروس مقدم به سوالات من پاسخ می‌دهد.

هنوز نمی‌دانیم چه شخصیت‌هایی قرار است به ما اضافه شوند

علی صالحی در فاصله‌ای که مشغول هماهنگ کردن هنرورهاست به دلایل حضور آنها در این لوکیشن اشاره می‌کند و می‌گوید: کار با هنرورها بشدت کار سختی است. امروز که شما اینجا هستید تعداد کمی هنرور آفیش هستند، اما روز گذشته 150 هنرور داشتیم و به جرات می‌توانم بگویم سخت‌ترین روز زندگی‌ام بود، اما وجود آنها در داستان اجتناب‌ناپذیر است و برای میتینگ‌های تبلیغاتی و سخنرانی‌های انتخاباتی به این تعداد هنرور نیاز داریم.

او درباره ماجراهایی که در این لوکیشن اتفاق می‌افتد نیز می‌گوید: اینجا متعلق به ستاد انتخاباتی یکی از شخصیت‌های اصلی مجموعه به نام دکتر مشرفی است که هدایت هاشمی نقش او را بازی می‌کند و کاندیدای مجلس شده است. در واقع چک برگشتی که ماجرای اصلی سریال حول محور آن است به برادرخانم دکتر مشرفی مربوط است که بابت تجارت او دکتر هم ضمانتش را انجام داده و به نحوی خودش هم درگیر ماجراهای این چک می‌شود. این لوکیشن، هم ستاد انتخاباتی این شخصیت است و هم منزلش. به گفته صالحی حدودا از 18 بهمن این کار کلید خورده و یکی از ویژگی‌های آن همانند دیگر کارهای سیروس مقدم اشاره به دغدغه‌های مردم به عنوان سوژه اصلی است.

صالحی درباره نقش خودش می‌گوید: من در این شهرستانی که این اتفاق در آن رخ می‌دهد نقش پلیسی به نام صادق فراهانی را بازی می‌کنم. لطیف که از زندان آزاد می‌شود به پست این پلیس می‌خورد که در واقع همکلاسی دوران مدرسه لطیف است. هم‌دوره‌ای‌های اینها همه برای خودشان کسی شده‌اند مثل دکتر، وکیل، مهندس و تنها کسی که در بین همه نتوانسته به جایی برسد همین لطیف است. صادق از شخصیت‌های اصلی مجموعه است. او یک پلیس شوخ و شیرین است که هم وظیفه‌اش را انجام می‌دهد و هم در مواجهه با یکی از دوستان قدیمی‌اش درگیر ماجراهایی شده.

او که به علت سنگین بودن حجم بالای کار برای دستیاری سیروس مقدم فرصت کافی ندارد تمرکز خود را بیشتر روی بازی قرار داده و به تیم کارگردانی هم نیرو اضافه کرده‌اند تا تولید مجموعه با مشکلی مواجه نشود.

به گفته او، سیروس مقدم با وجود کمبود وقت از هیچ پلانی براحتی نمی‌گذرد.

صالحی درباره تفاوت‌ها و شباهت‌های چک برگشتی با سریال «تا ثریا» می‌گوید: تا ثریا با چک برگشتی 2 تفاوت عمده دارد؛ اول این که در تا ثریا متن به صورت کامل در اختیار آقای مقدم بود و دوم این که فشار زمان پخش هم نداشتند و فرصت زیادی وجود داشت برای این که پروژه به پایان برسد، اما در این مجموعه نه‌تنها متن را در اختیار نداریم، بلکه زمان پخش مشخص برای ما محدودیت زمانی زیادی به وجود آورده. با این که بخشی از کار را جلو برده‌ایم، اما هنوز نمی‌دانیم چه شخصیت‌هایی قرار است به ما اضافه شوند یا چه لوکیشن‌هایی در آینده داریم. خط کلی کار را در اختیار داریم، اما جزئیات دقیق را نمی‌دانیم و همه اینها کار ما را خیلی سخت می‌کند.

صالحی یکی از ویژگی‌های این کار را هماهنگی مناسب میان اعضای پروژه عنوان می‌کند و می‌گوید: ایده آقای مهرانفر این بود که بیشتر بازیگرانی انتخاب شوند که سابقه تئاتری هم دارند تا بازی‌ها یکدست شود. افرادی که در این مجموعه داریم اغلب در پروژه‌های مختلف با هم بازی داشته‌اند و هماهنگی خوبی میان اعضای تیم بازیگری وجود دارد.

هر کار من ممکن است آخرین کارم باشد

حالا فرصتی دست می‌دهد تا با کارگردان این اثر یعنی سیروس مقدم صحبت کنم. او سرمای سختی خورده و آنقدر خودش را پوشانده که بسختی می‌تواند حرکت کند، با این حال تلاش می‌کند بر این سرماخوردگی غلبه کند و برای همین اصلا آرام و قرار ندارد.

سیروس مقدم برای گفت‌وگو پشت یکی از میزهای ستاد انتخابات کریم مشرفی می‌نشیند که پر است از کاتالوگ‌ها و تصاویر تبلیغاتی.

او درباره چگونگی شکل‌گیری ایده چک برگشتی می‌گوید: محسن تنابنده حدود 6 ماه پیش طرحی داشت به نام چک برگشتی که برای من تعریف کرد. جزو طرح‌های یک خطی بود که در زمانی‌ که پایتخت را کار می‌کردیم، مطرح شد.

چک برگشتی، شیشه و یک کار کمدی و طنز که درست روز 22 بهمن 57 اتفاق می‌افتد کارهایی بودند که برای من تعریف کرد، ولی در نهایت ترتیب ساخت آنها این ‌طور شد که پایتخت زودتر از همه اتفاق افتاد، شیشه اتفاق نیفتاد و طرح مربوط به 22 بهمن هم فعلا مانده است.

چک برگشتی را هم اول قرار بود به صورت تله‌فیلم کار کنیم. چون محسن خودش نمی‌رسید. آقای سروش صحت به کار دعوت شد و براساس آن یک سیناپس و بعد یک متن 120 صفحه‌ای نوشته شد. طرح را به قصد ساختن یک تله‌فیلم خوب به شبکه ارائه دادیم، اما بایگانی شد. بعد که به دلیل گرفتاری محسن تنابنده در پروژه مجید مجیدی ساخت پایتخت 2 منتفی شد، شبکه این طرح را برای پرداخت بیشتر به منظور تبدیل شدن به سریال نوروزی پیشنهاد داد. ما سروش را دعوت کردیم که با محسن طی جلساتی خط و خطوط کلی کار را طراحی کردند و بعد به همراه ایمان صفایی مشغول نوشتن شدند.

مقدم درباره دعوت از سروش صحت برای نوشتن فیلمنامه این اثر هم می‌گوید: بیشتر یک تصمیم جمعی بود. من، آقای تنابنده، خانم غفوری و احمد مهرانفر داشتیم اسامی را مرور می‌کردیم که چه کسی را دعوت به کار کنیم و همزمان مجموعه ساختمان پزشکان هم در حال پخش بود. از طرفی، هم سروش و هم من مدت‌ها بود که تمایل داشتیم یک کار مشترک داشته باشیم و وقتی چک برگشتی جدی شد همه به نتیجه رسیدیم که سروش بیاید و متن را بنویسد؛ چون این کار فانتزی‌هایی دارد که به نظر من سروش از پس آن برمی‌آید.

مقدم درباره انتخاب بازیگرها هم می‌گوید: نسخه اولیه چک برگشتی یک موقعیت متضادی بود که یک آدم خلافکار و شرور، بالاجبار و به خاطر یک چک مجبور است در کنار یک آدم بشدت خوب و شرافتمند ولی با موقعیت شکننده و آسیب‌پذیر قرار بگیرد. در طرح جدید شرخر که همان لطیف است سر جایش ماند، البته موقعیت‌های شرارت او تا حدودی تعدیل شد و امیر جعفری هم قرار شد نقش لطیف ما را بازی کند. برای شخصیت دوم که بشدت موقعیت لغزان و شکننده‌ای دارد و قصه هم از دهم اسفند تا عید اتفاق می‌افتد هدایت هاشمی را مناسب دیدم. این دو شخصیت پیش‌برنده قصه هستند. هر کدام از اینها خانواده‌ها و اطرافیانی دارند که با توافق جمعی بازیگران هر نقش انتخاب شد.

وقتی به اطراف نگاه می‌کنم بدم نمی‌آید از مقدم بپرسم آیا شده امکانات سریال‌های ایرانی و خارجی را با هم مقایسه کند؟ او در جواب می‌گوید: راستش را بخواهید تا به حال به دنبال مقایسه نبوده‌ام. همیشه سعی کردم با امکاناتی که دارم بهترین برداشت را داشته باشم. هیچ وقت خودم را متوقف نکرده‌ام تا امکانات ایده‌آلی به دستم برسد و بعد کارم را شروع کنم. من همیشه گفته‌ام که هر کار من ممکن است آخرین کار من باشد، بنابراین شرایط و امکانات و بودجه هم هرچه هست باید بهترین خروجی را داشته باشم. وقتی با این زاویه دید وارد فعالیت‌های فرهنگی می‌شوی حتی گاهی جرقه‌هایی در ذهن‌ زده می‌شود که شاید در شرایط راحت و ایده‌آل اصلا به ذهن نمی‌رسد. این به خود من خیلی کمک کرده است.

او در توضیح بیشتر موضوع سریال چک برگشتی می‌گوید: در این سریال هم بیشتر با موقعیت‌های اجتماعی سر و کار داریم تا موقعیت‌های سیاسی. خب، در فضای امروز جامعه ما موضوع مهریه و سکه و چک‌های برگشتی عمومیت دارد. خود من زمانی که زیر هشت را کار می‌کردم در زندان قزل‌حصار بند گسترده‌ای بود به اسم بند چک برگشتی‌ها. یا بخش زیادی از زندانی‌ها کسانی بودند که خانمشان مهریه را به اجرا گذاشته بود و آنها هم توانایی پرداخت نداشتند. در واقع موضوع ما یک معضل اجتماعی است و «چک برگشتی» بیشتر از این زاویه نگاه می‌کند و سیاست‌زده نیست. یک قصه اجتماعی است که با لحن شیرین بیان می‌شود.

وقتی از او می‌پرسم چک برگشتی می‌تواند موفقیت پایتخت را تکرار کند، می‌گوید: پایتخت و چک برگشتی دو جنس مختلف دارند. پایتخت بشدت یک لحن روستایی داشت با قهرمانانی که خلق و خوی روستایی داشتند و دارای یک جهان‌بینی ساده روستایی بود ، ولی چک برگشتی به هر حال با مقوله چک، سکه، دلار و... سر و کار دارد و شهری‌تر است. طبیعتا کمی گزنده‌تر است و وارد وادی‌هایی می‌شود که به ما این اجازه را می‌دهد شوخی‌های جدیدتری را مطرح کنیم و از صرف قصه‌پردازی به لایه‌های دیگر شوخی و همچنین تلخ و شیرینی‌های زندگی هم برسیم.

او درباره سرعت در کارهایش هم می‌گوید:سرعت تاثیری روی کیفیت کار ما ندارد، به دلیل این که می‌دانم می‌خواهم چه کار کنم و سرعت فقط باعث می‌شود چیزی را که می‌دانم سریع‌تر عملی کنم. منتها چون ثریا قصه درونی و پیچیده داشت و قرار بود یک قصه کاملا روان‌شناسانه و دغدغه‌های درونی یک زن را تعریف کند طبیعتا سر و شکل و دکوپاژ و نورپردازی متفاوتی را نسبت به یک کار رئال مفرح و شادی که قرار است در آن یک بده بستان اجتماعی اتفاق بیفتد می‌طلبید. هر قصه خودش ساختار خودش را تعیین می‌کند ولی در همین کار ساده باز هم شما می‌بینید که جای دوربین‌ها و دکوپاژ، خاص سیروس مقدم است و از زاویه دوربین خودش دارد یک کمدی را تعریف می‌کند و می‌سازد.

حالا دیگر کم‌کم همه آماده‌اند تا سیروس مقدم پشت دوربین قرار بگیرد. هومن برق‌نورد هم لابه‌لای گفت‌وگوی ما می‌رسد. ظاهرا گریمش هم تمام شده است. صحنه‌ای که قرار است بگیرند با حضور او، امیر جعفری و هدایت هاشمی جلوی دوربین می‌رود. چند بار تمرین می‌کنند و در نهایت برداشت اصلی با 2 دوربین به پایان می‌رسد.

هیچ کس بیکار نیست

خبرنگاران دیگری هم برای تهیه گزارش آمده‌اند و از گفته‌های آنها می‌شود فهمید که از میان بازیگران مطرح این مجموعه نه امیر جعفری، نه هدایت هاشمی و نه هومن برق‌نورد تمایلی برای مصاحبه نداشته‌اند.

متاسفانه هیچ‌کدام از بازیگران خانم این مجموعه هم نیستند. خستگی در چهره همه بخوبی دیده می‌شود. از طرفی هیچ کسی را هم نمی‌شود بیکار پیدا کرد. بالاخره یکی از ویژگی‌های سریال‌های نوروزی در زمان تولید هم همین است که همه باید تلاش کنند تا اثر بموقع به آنتن برسد.

به امیر جعفری لابه‌لای بازی در همین سکانس می‌گویم: شنیده‌ام که مصاحبه نمی‌کنید. نگاهی به من می‌کند و می‌گوید: آنقدر خسته‌ام و آنقدر کمبود وقت دارم که از صبح اس‌ام‌اس خانمم را وقت نکرده‌ام جواب بدهم. کار مهمی هم با من داشته.

این را می‌گوید و از فرصت استفاده می‌کند تا با ریما رامین‌فر تماس بگیرد و جویای احوالش شود.

زندگی خصوصی یک نامزد انتخابات مجلس

مهدی گلستانه به دلیل مشغله‌ای که برای فیلم خودش داشته بتازگی به گروه پیوسته و حالا در کنار تیم کارگردانی به سیروس مقدم و دستیارانش کمک می‌کند.

به گفته وی، مجموعه چک برگشتی لوکیشن‌های متعددی دارد که بزرگ‌ترین لوکیشن آن هم به لحاظ متراژ و هم به لحاظ کمیت فیلمنامه‌ای، ستاد انتخاباتی کریم مشرفی است که گروه فقط 4 روز در آن مستقر خواهد بود.

درواقع همین گفته گلستانه نشان می‌دهد که با مجموعه‌ای پرتحرک و متنوع سر و کار داریم و به نوعی نیز به نظر می‌رسد صحبت‌های سیروس مقدم به واقعیت خواهد پیوست.

او ادامه می‌دهد: طی روزهای تصویربرداری حتی شده که در طول یک روز پنج بار لوکیشن را عوض کرده‌ایم و این مساله فشار روی عوامل را به جهت هماهنگی بالا می‌برد. حتی به لحاظ تعداد، اعضای گروه زیاد هستند. سعی کرده‌ایم تقسیم کار کنیم تا لوکیشن جدید قبل از این‌که گروه تصویربرداری به آنجا برسد کاملا آماده شده باشد.از او می‌پرسم در چنین کارهایی معمولا بازیگران از صبح آفیش هستند، اما تا این لحظه بازیگران خانم نیامده‌اند. او می‌گوید: در سیستم کاری سیروس‌ مقدم هیچ وقت این اتفاق نیفتاده تا بدون برنامه‌ریزی بازیگران را سر لوکیشن بیاوریم. حتی در دماوند هم به همین صورت کار را جلو بردیم.

او در پاسخ به این‌که چرا دماوند را برای لوکیشن انتخاب کرده‌اند، می‌گوید: داستان جغرافیای خاصی ندارد و در یک ناکجاآباد روایت می‌شود، فقط می‌دانیم که ماجرا در شهرستان رخ می‌دهد، نه تهران و به لحاظ فضا و موقعیت‌های تصویری که داریم دماوند انتخاب شد.

به گفته گلستانه، ممکن است باز هم بازیگران جدیدی به پروژه اضافه شوند، اما هنوز تا این مرحله کاملا مشخص نیست که چه کسانی و چه تعدادی بازیگر جدید باید به مجموعه اضافه شوند.

از نظر او مهم‌ترین ویژگی مجموعه چک برگشتی نشان دادن بخشی از زندگی یک نامزد انتخابات مجلس است و در این زمینه توضیح می‌دهد: من تا به حال کاری را سراغ نداشته‌ام که از این زاویه زندگی شخصی یک نامزد انتخابات را نشان دهد. بسیاری نمی‌دانند که در دوران تبلیغات کاندیداها چه اتفاقاتی ممکن است پیش بیاید، با چه پیشنهادات و تهدیداتی مواجه می‌شود و این جذابیت کار را برای تماشاگر دوچندان می‌کند، خصوصا این‌که وقتی این مجموعه پخش می‌شود هنوز تب و تاب انتخابات در جامعه وجود دارد.

چک برگشتی بموقع می‌رسد

پس از گفت‌وگو با مهدی گلستانه در حالی که هنوز تعدادی از هنرورها در محوطه هستند محل را ترک می‌کنم. با سروش صحت تلفنی تماس می‌گیرم تا از نحوه نگارش این سریال بگوید. او و ایمان صفایی به عنوان نویسندگان مجموعه چک برگشتی مدتی است که با پشتکار فراوان مشغول نوشتن فیلمنامه این مجموعه هستند و زمانی که به او زنگ زدم، نوشتن قسمت نهم را آغاز کرده بودند.

سروش صحت می‌گوید: پیرامون این داستان فکرهای زیادی شده بود. زمانی که قرار شد به صورت سریال دربیاید تغییراتی کرد و باز هم طی جلسات متعددی که داشتیم این ایده را گسترده‌تر کردیم.

با توجه به گفته‌های سیروس مقدم از او در مورد چگونگی پایان‌بندی مجموعه می‌پرسم که آیا قرار است بعد از بررسی بازخوردهای مخاطبان نوشته شود یا از همین حالا ایده پایان‌بندی را در ذهن دارید، که او در جواب می‌گوید: از وقتی که نوشتن این مجموعه را با ایمان صفایی آغاز کردیم در سیناپسی که ارائه کردیم همه داستان به صورت کامل و با پایان‌بندی مشخص آمده است. فعلا هم که قسمت نهم را می‌نویسیم و مشخص نیست، شاید در آینده تغییراتی هم در اسکلت داستان صورت بگیرد.

استفاده از موضوع روز گرانی سکه و همچنین انتخابات مجلس در این کار باعث می‌شود که مخاطب را با موضوعاتی مواجه کند که تا آخرین روزهای قبل از سال نو همچنان درگیرش بوده است؛ صحت نیز در همین زمینه می‌گوید: استفاده از سوژه‌هایی که مساله روز اغلب افراد جامعه است جذابیت یک کار را برای مردم بیشتر می‌کند و طی همفکری‌هایی که انجام شد این سوژه‌ها را در اثر وارد کردیم.

به گفته صحت، نقش‌ها را از ابتدا برای بازیگر خاصی ننوشته، اما زمانی که بازیگران انتخاب شدند توانایی‌های هر بازیگر را تا حدی در نظر گرفته است.

سروش صحت هم مثل دیگر عوامل و همچنین خود سیروس مقدم معتقد است سریال چک برگشتی با این‌که خیلی دیر کلید خورده، اما بموقع می‌رسد و دلیل این ادعایش را تجربه‌های قبلی تیم سیروس مقدم می‌داند و اضافه می‌کند: آقای مقدم با گروه حرفه‌ای خود تا به حال دو بار سریال نوروزی داشته‌اند و من و ایمان صفایی هم قبلا در سریال بزنگاه این تجربه را داشته‌ایم و با این فضا آشناییم، بنابراین از کمبود وقت نگرانی نداریم و بیشتر به کیفیت کار فکر می‌کنیم تا زمان.

سکانس برگزیده چک برگشتی

احمد در حالی که برگه‌های تبلیغاتی تازه چاپ شده را که پیک چاپخانه به ستاد آورده است بالا می‌برد و در نور نگاه می‌کند: پس این انگشت اشاره کو؟

پیک چاپخانه:ایناهاش (با کمی ترس).

احمد: منظورم نوک انگشت اشاره است. آقا فایده نداره، اینا رو برگردون، به درد نمی‌خوره.

در همین حین کریم و لطیف سراسیمه از راه می‌رسند و پیک چاپخانه یکی از برگه‌ها را به کریم نشان می‌دهد: آقا به نظر شما اینا اشکال داره؟

کریم:
نه، خیلی هم خوبه، دست شما درد نکنه. بفرمایید.

احمد: آقا یعنی چی اشکال نداره؟ نوک انگشت اشاره معلوم نیست. اصلا معلوم نیست به کدوم افق روشنی دارید اشاره می‌کنید. بیا اینا رو برگردون چاپخونه.

پیک چاپخانه: صاحب انگشت راضیه، شما راضی نیستی؟

لطیف عصبانی وسط حرف می‌پرد: برو کنار... بده من ببینم. خیلی هم خوبه، قشنگ مشخصه به کجا داره اشاره می‌کنه.

احمد: از کی تا حالا یه شرخر واسه ما شده طراح گرافیست که نظر بده؟

لطیف: زیاد حرف نزن وگرنه با همین انگشت می‌کنم تو چشمتا... عملی... معتاد...

کریم هم سعی می‌کند به غائله خاتمه بدهد، احمد را از صحنه خارج کرده و پیک را راهی می‌کند و با لطیف به طبقه بالای ستاد انتخاباتی می‌روند.

در این سریال هنرمندان را در چه نقشی هایی خواهید دید؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر بازیگر در چه نقشی ظاهر خواهد شد و چه خصوصیاتی دارد.

امیر جعفری‌ ـ‌ لطیف

لطیف، نقش اصلی و محوری این مجموعه است که بتازگی از زندان آزاد شده و برای پیدا کردن کار دچار مشکل می‌شود. او باید هر ماه 2 سکه بابت مهریه همسرش بپردازد و به همین خاطر درگیر ماجراهای یک چک برگشتی می‌شود.

هدایت هاشمی ـ‌ کریم مشرفی

او در نقش یک نامزد انتخاباتی ایفای نقش می‌کند که دو دوره است رای نیاورده و یک آدم بشدت مردمی است. مشرفی درگیر رانت و ارتباطات خاصی نیست و تلاش می‌کند در این دوره بتواند وارد مجلس شود.

بهاره رهنما ـ‌ رویا (همسر لطیف)

او در نقش زن لطیف بازی می‌کند و در اصل واسطه اصلی زندان رفتن لطیف است که به علت اجرا گذاشتن مهریه این درگیری‌ها را به وجود آورده است. او هم در طول مجموعه مطالبات شخصی خودش را دارد که در قسمت‌هایی از کار او را خواهیم دید.

ریما رامین‌فرـ‌ اکرم (خواهر لطیف)

لطیف پس از آزادی از زندان به منزل خواهرش می‌رود و اکرم از همان جا وارد قصه خواهد شد. نقش اکرم را نیز در تعدادی از قسمت‌ها خواهیم دید.

فریبا نادری ـ راحله

در نقش خواهر کریم مشرفی ایفای نقش می‌کند که با شوهرش اختلافاتی دارد.

هومن برق‌نورد ـ احمد

او برخلاف کریم از رانت‌ها و ارتباطاتش استفاده می‌کند تا بخشی از رای‌ها را جمع کند.

علی صالحی ـ صادق فراهانی (پلیس)

نقش پلیسی را دارد که با لطیف همکلاس بوده و هم‌نسلان خودش را یک نسل طلایی تلقی می‌کند و قصد کمک به امیر جعفری را دارد.

مبینا بنی اسدی

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها