اتفاق شیرین این هفته زایمان زنی 16 ساله در محاصره برف و کولاک است. بارش برف در آذربایجان شرقی موجب بسته شدن راه‌ روستای خاکوانق ورزقان شده و در این میان مادری 16 ساله در حین وضع حمل دچار مشکل شده بود. در حالی‌که جان این زن و فرزندش در خطر بود بالاخره نزدیکان زائو موفق به تماس با مرکز اورژانس شدند و با این گزارش به سرعت هماهنگی لازم با مرکز بهداشت و راهداری شهرستان انجام شد تا بتوان برای نجات مادر و نوزاد اقدام کرد.
کد خبر: ۴۶۲۰۵۱

به‌دلیل آمادگی و سرعت عمل خوب نیروهای امدادی، راهداری توانست به سرعت راه روستا را باز کند و خودروی مرکز بهداشت و آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی با حرکت در راه‌ باز شده به سمت نزدیک‌ترین بیمارستان به حرکت درآیند. به این ترتیب نیروهای امدادی توانستند بموقع بر بالین این مادر 16 ساله حاضر شوند و زن با کمک کادر پزشکی مرکز بهداشت، نوزاد را به سلامت در محل به دنیا آورد. سپس مادر و نوزاد توسط آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی ورزقان به بیمارستان انتقال یافتند و از مرگ نجات پیدا کردند.

حادثه شیرین دیگری که آن هم به برف مربوط می‌شود در منطقه ساوان سردشت به‌وقوع پیوست و یک مادر باردار که به دلیل بارش برف سنگین و کولاک شدید در وضعیت نامساعدی قرار گرفته بود پس از 72ساعت نجات پیدا کرد.

چند روز قبل بهورز خانه بهداشت روستای مام کاوه، واقع در 25 کیلومتری شمال غرب سردشت، اطلاع داد مادر بارداری در وضعیت نامساعدی قرار گرفته است. به این ترتیب گروه تیم سلامت متشکل از پزشک خانواده، یک نفر ماما و یک نفر تکنسین فوریت‌های پزشکی توسط آمبولانس عازم منطقه ساوان شدند.

به دلیل بارش برف سنگین و مسدود شدن راه ارتباطی روستا، با همکاری اداره راه و ترابری پس از گذشت 72ساعت مادر باردار به بیمارستان امام خمینی(ره) سردشت انتقال یافت. این مادر باردار در نهایت نوزاد خود را در سلامت به دنیا آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها