اکبر گنجی ضد انقلاب مقیم آمریکا با انتشار مقاله ای که در سایت بی. بی. سی فارسی منتشر شد به تحلیل دلایل شرکت سید محمد خاتمی درانتخابات مجلس نهم پرداخت.
کد خبر: ۴۶۱۰۴۲

در این مقاله آمده است:خاتمی اصلاح طلب است، نه ساختار شکن.  "تحریم انتخابات"  در "اصلاح طلبی به روایت خاتمی" جایگاهی ندارد. شاید عدم رأی دادن هم با "اصلاح طلبی به روایت خاتمی" ناسازگار باشد.

 گنجی همچنین نوشت: موضوع دیگر اینکه "اپوزیسیون سازی" دولت های غربی برای ایران در خارج از کشور نیز موجب نگرانی خاتمی شده است. برای ساختارشکنان، هرچه شکاف بین نظام و مردم افزایش بیشتری یابد، مطلوب تر است. این شکاف باید تا آنجا افزایش یابد که بین نظام و مخالفان جز دره ای خونین وجود نداشته باشد. اما خاتمی مخالف سپردن رهبری حرکت اعتراضی به ایرانیان مقیم خارج است. خصوصاً اگر این رهبری توسط دولت های خارجی "ساخته" شود.

در این مقاله آمده است: تحریم انتخابات تاکنون جواب نداده و نظام همیشه توانسته است بالای پنجاه درصد مردم را پای صندوق های رأی بیاورد. این میزان رأی ، حتی از آرایی که در نظام دموکراتیکی چون آمریکا به صندوق ها ریخته می شود، بیشتر است.خاتمی معتقد است با عدم شرکت در انتخابات، خود را از فرایند سیاسی نظامی که خود ساخته ایم، حذف می کنیم.

 سبز مرد

پس از شرکت خاتمی در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی بسیاری از طرفداران وی که حالا بخشی از ضد انقلابیون خارج از کشور را تشکیل می دهند حملات وسیعی را به وی شروع کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران محمد خاتمی روزگذشته در محفلی از دوستانش در واکنش به این حملات اظهارداشته است:مردم نظامی را که پای آن خون دادند رها نمی کنند و به دوستان لس آنجلسی و ما بچسبند.

وی افزود: مرا مجبور نکنید حرفهای نخ نما شده بزنم...موسوی و کروبی با ما چه کردند؟ تا کجا باید به خاطر آنها هزینه بدهیم؟ دوستان بنشینند و فکر اساسی کنیم دیدید در انتخابات 12 اسفند هم برآورد درست نداشتیم و به خطارفتیم. باباجان سبز مرد اصلاحات را دریابید!

سخنان ضد و نقیض اوباما

گزارشگر شبکه خبری فرانس 24 در گزارشی به اظهارت اخیر رئیس جمهوری آمریکا درباره ایران اشاره کرد و گفت: باراک اوباما در سخنان اخیر خود اظهارات گیج کننده و ضد و نقیضی را درباره ایران ارائه داده است.

در ادامه این گزارش آمده است: مفسرین در آمریکا معتقدند که پیام ها و سخنرانیهای اوباما درباره ایران تناقضات بسیاری دارد. وی از یک سو در مصاحبه ای می گوید که در صورت لزوم علیه ایران اقدام نظامی خواهد کرد و بلوف هم نمی زند  و از سوی دیگر می گوید که تمامی صحبت‌ها درباره اقدام نظامی علیه ایران اغراق آمیز است و این جملاتی بسیار متناقض هستند که ابهاماتی را در موضع ایشان درقبال ایران بوجود می آورد و در واقع بازی در دو جبهه است و همین مسئله مخالفین وی را هم تحریک می کند.

 رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در جمع لابی صهیونیستی آیپک تصریح کرد اظهارات جنگ طلبانه‌ مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص تهران تنها به سود حکومت ایران تمام شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها