پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا

استقلال مقتدرانه صعود کرد

استقلال ایران با برتری مقتدارنه 3 بر یک برابر الاتفاق عربستان به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.
کد خبر: ۴۵۷۹۹۰

تیم فوتبال استقلال ایران که در چارچوب مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 17 و 20 دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف الاتفاق عربستان رفته بود، موفق شد این بازی را با نتیجه 3 بر یک به پایان برساند و راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شود.

گل‌های استقلال را در این بازی،‌ گوران یرکوویچ (38)،‌ خسرو حیدری (62) و آرش برهانی (65) به ثمر رساندند و تک گل الاتفاق را یوسف سالم (60) وارد دروازه استقلال کرد.

استقلال با پیروزی برابر الاتفاق عربستان، باید در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و در گروه یک با تیم‌های الریان قطر، الجزیره امارات و نصف قرشی ازبکستان دیدار کند.

الاتفاق هم با قبول شکست برابر استقلال باید در رقابت‌های «ای اف سی کاپ» و در گروه سوم با تیم‌های الاحد لبنان، کویت اس.سی. کویت و وی.بی ویتنام دیدار کند.

ترکیب تیم فوتبال استقلال در هنگام شروع بازی به این شرح بود:

سیدمهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، پژمان منتظری، خسرو حیدری، مهدی امیر آبادی، علی حمودی، کیانوش رحمتی، ساموئل، مجتبی جباری، یرکوویچ (شریفات) و آرش برهانی (محسن یوسفی).

نیمه نخست:

دقایق ابتدایی با حملات پیاپی بازیکنان تیم مهمان همراه بود و به نظر می‌رسید که استقلالی‌ها در 10 دقیقه ابتدایی بازی هنوز در جریان بازی قرار نگرفته بودند.

دقیقه 10: اولین حمله آبی‌پوشان بر روی دروازه الاتفاق صورت گرفت. یرکوویچ از سمت چپ دروازه حریف حرکت کرد و در نزدیکی‌های محوطه جریمه، توپ خوبی را برای استفاده مهاجمان سرزن تیمش ارسال کرد اما دروازه‌بان الاتفاق توپ را به خوبی مهار کرد.

دقیقه 13: خسرو حیدری که پشت محوطه جریمه صاحب توپ شده بود، ضربه محکمی را روانه دروازه حریف کرد که با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 15: هافبک عربستانی با حرکت از جناح چپ دروازه استقلال سانتر بلندی را بر روی دروازه ارسال کرد اما مدافع آبی‌پوشان توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 16: خسرو حیدری بار دیگر سانتر خوبی را به روی دروازه الاتفاق ارسال کرد که با دفع ناقص دروازه‌بان این تیم همراه شد اما یرکوویچ داخل محوطه جریمه به زمین خورد و نتوانست گل اول بازی را به ثمر برساند.

دقیقه 19: یرکوویچ از سمت راست دروازه الاتفاق حرکت سریعی را آغاز کرد و در آستانه محوطه جریمه پاس عرضی زیبایی را به داخل محوطه شش قدم فرستاد اما بار دیگر دروازه‌بان آماده حریف مانع گل‌زنی برهانی شد.

دقیقه 24: حمد الحمد حرکت سریعی را به سمت دروازه استقلال آغاز کرد و با پاس عرضی خوبی قصد داشت که مبارک الوجدی را در داخل محوطه جریمه صاحب توپ و موقعیت کند اما مهدی رحمتی به خوبی توپ را دور کرد.

دقیقه 33:‌ بازیکنان استقلال حمله دسته‌جمعی بسیار خوبی را برای باز کردن دروازه حریف طراحی کردند. در این میان این مجتبی جباری بود که بین چند بازیکن الاتفاق با یک پاس فنی ساموئل را صاحب موقعیت کرد که این بازیکن هم سعی داشت با ضربه فنی دیگری توپ را از بالای سر دروازه‌بان وارد دروازه کند اما دروازه‌بان حریف توپ رامهار کرد.

دقیقه 36: خسرو حیدری از پشت محوطه جریمه پاس خوبی برای علی حمودی فرستاد که در گوشه محوطه جریمه جایگیری کرده بود؛ این بازیکن هم پاس عرضی خوبی را برای یرکوویچ فرستاد تا این بازیکن خارجی گل اول بازی را برای استقلال به ثمر برساند.

نیمه دوم:

این نیمه هم مانند نیمه نخست، در دقایق ابتدایی سرد و بدون اتفاق خاصی پیگیری شد تا در نهایت بازیکنان الاتفاق به دلیل غفلت مدافعان استقلال،‌ صاحب موقعیت گلزنی شوند و یوسف سالم در دقیقه 60 بازی،‌ با رحمتی تک به تک شود و گل تساوی عربستانی‌ها را با ضربه‌ای فنی وارد دروازه آبی‌پوشان کند.

دقیقه 62: استقلالی‌ها اجازه ندادند که شادی بازیکنان حریف زیاد طول بکشد. خسرو حیدری پاس زیبای برهانی را درون محوطه جریمه با ضربه‌ای محکم و زمینی قطع کرد تا گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

دقیقه 63:‌ یحیی شهری می‌توانست دروازه رحمتی را باز کند اما توپش از دو قدمی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 65: آرش برهانی با حرکتی زیبا از پشت محوطه و با جا گذاشتن مدافع مستقیم خود با ضربه‌ای محکم، گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا موجی از شادی را در ورزشگاه ایجاد کند.

دقیقه 72: مجتبی جباری روی سانتر بلند حیدری فرصت سرزنی داشت اما ضربه آرام او با اختلاف زیادی به بیرون رفت.

دقیقه 82: مهاجمان الاتفاق این شانس را داشتند که تعداد گل‌های خود را به عدد دو برسانند اما مدافعان آبی‌پوش توپ را به کرنر فرستادند. ضربه کرنر هم برای استقلالی‌ها خطرساز شد اما مهاجم عربستانی توپش را با بی‌دقتی به آسمان فرستاد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها