رئیس‌جمهور: دستاوردهای جدید هسته‌ای ایران بزودی اعلام می‌شود

یک ملت؛ یک جهان اراده

در سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یوم‌الله 22 بهمن، دیروز میلیون‌ها ایرانی در سراسر کشور با لبیک به رهبر معظم انقلاب به خیابان‌ها آمدند و با خلق حماسه‌ای بزرگ، علاوه بر نمایش امتداد و استمرار مردمی انقلاب از موج بیداری اسلامی ملت‌های منطقه حمایت کردند. حضور عظیم و دشمن‌شکن ملت ایران پاسخی یکپارچه و قاطع به همه تهدیدات و اعمال فشارهایی بود که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران اعمال کرده و امید داشت که تاثیرآن را در میان مردم مشاهده کند. اما دشمنان دیروز باز هم از ملت ایران سیلی محکمی خوردند و استحکام و ضریب امنیتی بالای ایران اسلامی را که متکی به آحاد مردم از زن و مرد و پیر و جوان است، بروشنی دیدند.
کد خبر: ۴۵۷۰۹۴

دیروز همه آمده بودند، بزرگ و کوچک، زن و مرد از همه اقشار و اقوام و این حضور میلیونی چنان عظیم بود که رسانه‌های غربی هر چند با تاخیر و اکراه ولی بالاخره مجبور به اذعان آن شدند. صحنه‌های همدلی مردم و همراهی آنها با آرمان‌های بلند و اسلامی و انسانی انقلاب آنقدر متعدد و عظیم بود که قاب دوربین‌ها توان ثبت و ضبط همه آنها را نداشت، با وجود این، هر آنچه در قاب دوربین‌ها و قلم گزارشگران آمد، نشان از پیروزی اراده یک ملت داشت. راهپیمایان تهرانی روز گذشته جمع کثیری از مقامات لشکری و کشوری را نیز در میان خود دیدند؛ سران 3 قوه، فرماندهان کل سپاه و ارتش، دبیر شورای عالی امنیت ملی، رئیس مجلس خبرگان، رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس سازمان صداوسیما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از وزرای دولت از جمله این مقامات بودند که چون قطره‌ای در اقیانوس بیکران حضور ملت به حرکت درآمده بودند.

راهپیمایی تهران دیروز یک مهمان ویژه هم داشت و او اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت منتخب مردم فلسطین و رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بود که دوشادوش ملت ایران قدم زد تا همبستگی و همراهی خود و ملت فلسطین را با آرمان‌های خمینی بزرگ به جهانیان نشان دهد.

آیات عظام و مراجع تقلید نیز در شهرهای خود در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند. خیل عظیم جمعیت در تهران سپس در میدان آزادی و خیابان‌های اطراف گرد آمدند تا به سخنان اسماعیل هنیه و محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور به عنوان سخنران مراسم گوش فرا دهند. بیانیه پایانی، پایان‌بخش راهپیمایی و جشن سالگرد انقلاب بود. بنــــا به گزارش‌ها، 280 خبرنگار خارجی و 1500 خبرنگار داخلی راهپیمایی بزرگ 22 بهمن را در تهران پوشش خبری و تصویری دادند.

احمدی‌نژاد و خبرهای خوب هسته‌ای

رئیس‌جمهور در این مراسم تأکید کرد: بنده اعلام می‌کنم این خلاصه پیام ملت ایران، امام و رهبری عزیز انقلاب است که ملت ایران سر سوزنی از خط مستقیم الهی خویش جدا نخواهد شد. در نانوتکنولوژی 6 سال قبل رتبه 37 جهان و 6 منطقه بودیم و امروز رتبه 12 در جهان و اول منطقه هستیم.

به گزارش فارس‌، محمود احمدی‌نژاد در جمع راهپیمایان 22 بهمن با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی هرگز برای برپایی یک امپراتوری و تسلط بر دیگران ایجاد نشده بلکه برای توحید،‌عدالت و عشق، محبت و سعادت برای همه انسان‌ها و ملت‌هاست، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با این گروه و آرمان شکل گرفته و تداوم انقلاب و نیل به اهداف انقلاب نیازمند حفظ همین آرمان‌ها و اهداف است. احمدی‌نژاد با اشاره به دستاوردهای عظیم 33 سال گذشته خاطرنشان کرد: در طول 33 سال عمر انقلاب در شرایط بسیار سخت و بد اخمی و فشار دشمنان دستاوردهای بزرگ و افتخارآمیزی داشته‌ایم و بخصوص در سال‌های اخیر که فشار و بدخواهی دشمنان چند برابر شده، دستاوردهای ملت ایران نیز چند برابر شده است.

احمدی‌نژاد در همین راستا خبر داد: ظرف چند روز آینده دنیا شاهد افتتاح چند دستاورد بزرگ در عرصه هسته‌ای خواهد بود. احمدی‌نژاد کاهش فاصله طبقاتی را از جمله دستاوردهای هدفمند سازی یارانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در همین یک سال ضریب جینی از 4‌/‌0 به 37‌/‌0 کاهش یافته که در طول یک سال کار بزرگی است.

دموکراسی از لوله تفنگ ناتو بیرون نمی‌آید

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود در جمع راهپیمایان 22 بهمن به ملت‌ها هشدار داد هوشیار باشند چراکه آزادی و دموکراسی هرگز از لوله تفنگ ارتش ناتو و بمباران ناتو بیرون نخواهد آمد. احمدی‌نژاد ادامه داد: دولت‌های منطقه هم باید متوجه باشند دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است. آنها به دنبال نجات رژیم صهیونیستی از طریق ایجاد تفرقه بین کشورهای منطقه هستند و می‌خواهند به دست بعضی از کشورها، بعضی دیگر کشورها را ساقط و بعدا نوبت این بعضی‌ها نیز است.

ملت ایران در برابر زور و توهین تسلیم نمی‌شود

احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز همه دنیا فهمیده که مستکبران با پیشرفت ملت ایران مخالفند و برای این کار بهانه‌های مختلفی همچون بحث هسته‌ای را پیش می‌کشند. می‌گویند مذاکره حال آنکه ما همواره آماده مذاکره در چارچوب عدالت و احترام بوده‌ایم‌ اما هر روز یک بهانه می‌آورند و قطعنامه صادر می‌کنند ولی باید بدانند اگر با زبان زور و توهین سخن بگویند ملت ایران هرگز در برابر آنها تسلیم نخواهد شد.

هنیه: دربرابر همه تهدیدات می‌ایستیم

‌نخست وزیر دولت قانونی فلسطین هم دیروز در جمع راهپیمایان تهرانی در میدان آزادی گفت: اعلام و تأکید می‌کنیم که دست رد به سینه تهدیدات آمریکایی و صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌زنیم و در برابر این تهدیدات می‌ایستیم. به گزارش فارس، اسماعیل هنیه افزود: برادران و خواهران، جناب آقای احمدی‌نژاد و ملت جمهوری اسلامی ایران سلام بر شما، به نمایندگی از مردم مبارز فلسطین که در بیت‌المقدس و اطراف آن همچنان مبارزه می‌کنند به شما مردم ایران درود می‌فرستم و سی‌وسومین سالگرد پیروزی جمهوری اسلامی ایران را تبریک می‌گویم.

بیانیه پایانی راهپیمایی

راهپیمایان در قطعنامه پایانی آن تاکید کردند: ملت مومن و انقلابی ایران در شرایطی آغاز سی و چهارمین سال حیات طیبه این نظام مقدس را جشن می‌گیرند که اجابت آیه نورانی «قل انما اعظکم بواحده ان تقوموالله مثنی و فرادی» که کرارا از زبان آن پیر سفرکرده در این سرزمین خدایی طنین‌انداز بود را در خیابان‌های قاهره، طرابلس، منامه، صنعا و تونس و با الهام از این حرکت در خیابان‌های رم و پاریس و لندن و نیویورک و واشنگتن مشاهده می‌کنند.

ملت قدرشناس و فهیم ایران رمز توفیق خود در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را در وحدت کلمه و پیروی از منویات و فرامین رهبری انقلاب می‌دانند و با تمام وجود به این وصیت نورانی امام راحل باور دارند که فرمود: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا این کشور آسیبی نبیند.»

حضور خانواده‌های معظم شهدا در راهپیمایی

خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سی‌و سومین راهپیمایی 22 بهمن در تهران حضور گسترده‌ای داشتند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، در راهپیمایی عظیم مردمی 22 بهمن که از ساعت 9 صبح دیروز در تهران و بیش از 5000 شهر، بخش و روستای سراسر کشور آغاز شد، خانواده معظم شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان حضور گسترده‌ای داشتند. همسران و خانواده‌های شهدای عرصه علم و فناوری هم با در دست داشتن تصاویر ‌شهدای خود ‌زینت‌بخش مسیرهای راهپیمایی بودند.

نمایش پرچم 2000 متری ایران

گزارش‌های دریافتی از راهپیمایی 22 بهمن حاکی است پرچم 2000 متری و 3 رنگ جمهوری اسلامی ایران دیروز از میدان انقلاب تا فردوسی تهران روی دستان راهپیمایان به نمایش در آمد.

مخالفت با سیاست‌های آل سعود

راهپیمایان تهرانی که پرچم‌های لبنان، فلسطین و بحرین را نیز را با خود حمل می‌کردند، علیه سیاست‌های عربستان سعودی شعار دادند. راهپیمایان نسبت به کشتار نظامیان سعودی در کشور بحرین و سیاست‌های عربستان در منطقه اعتراض کردند.

جانبازان، نگین‌ راهپیمایان

جانباز‌ان 8 سال دفاع مقدس با حضور در راهپیمایی 22 بهمن شور و نشاط خاصی به فضای این راهپیمایی دادند.

در این راهپیمایی یادگاران 8 سال دفاع مقدس حضور داشته و با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند. جانبازان دفاع مقدس، دفاع از مقام ولایت را عامل اصلی حضورشان در راهپیمایی عنوان می‌کردند.

ضرورت شفاف‌سازی مواضع خواص

تعداد زیادی از راهپیمانان تهرانی در اقدامی خودجوش طی شعارهایی خواستار شفاف‌سازی مواضع خواص شدند.

این راهپیمایان که اکثریت آنان را جوانان و نسل سومی‌ها تشکیل می‌دادند، شعارهایی همچون «بصیرت ‌بصیرت»، «مطیع امر رهبریم»، «نیاز امروز ما آزادی بصیرت» و... سر می‌دادند و خواستار آن شدند که خواص مواضعی شفاف گرفته و از موضعگیری‌های دوپهلو پرهیز کنند.

رونمایی از درخت سبز بیداری اسلامی

درخت سبز بیداری اسلامی در جمع راهپیمایان 22 بهمن در میدان انقلاب اسلامی تهران رونمایی شد. درخت سبز بیداری اسلامی که مزین به پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران، مصر، تونس، یمن و بحرین بود، در میدان انقلاب رونمایی شد. همزمان با رونمایی از این درخت، پرچم‌ و پلاکاردهایی در حمایت از حزب‌الله لبنان، مردم فلسطین، بحرین و سوریه توسط راهپیمایان به اهتزاز درآمد.

پهپاد جاسوسی آمریکا به راهپیمایی ۲۲ بهمن آمد

ماکت پهپاد جاسوسی آمریکایی RQ170 ‌در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن در میدان آزادی تهران در معرض نمایش عمومی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها