روزنامه القدس العربی با انتشار مقاله ای با عنوان «اسرائیل تهدید می‌کند... و ایران چالشگری می‌کند» به قلم عبدالباری عطوان نوشت: آمریکا واسرائیل توان حمله به ایران را ندارند.
کد خبر: ۴۵۶۰۸۰

این روزنامه به دلایل عدم توانایی آمریکا واسرائیل پرداخت و افزود:دولت امریکا شب و روز اعلام می کند که خواهان جنگ در خلیج [فارس] نیست، زیرا اولا نگران به خطر افتادن منافع‌اش است، و دوم این که نمی خواهد این جنگ در سال انتخابات ریاست جمهوری رخ دهد، و هنوز از تبعات شکست خود در عراق و تحمل خسارات جانی و مالی مصیبت بار رهایی نیافته است، و سوم این که تلاش می کند با عقب نشینی از افغانستان از خساراتش بکاهد .

در این مقاله آمده است: از شلیک 200 هزار فروند موشک به اسرائیل از سوی ایران و لبنان و سوریه و باریکه غزه، آن گونه که رئیس ضداطلاعات نظامی اسرائیل هشدار داده است، تعجب نمی کنیم، زیرا ما و جهان دیدیم که چگونه در جنگ پیروزی جنبش مقاومت لبنان در سال  2006 میلادی چهار هزار فروند موشک بر سر اسرائیلی ها در حیفاو عکا و صفد الجلیل فرود آمد .

قابلیت های ایران

روزنامه خبر واکتیم چاپ ترکیه با انتشار مقاله ای به تحلیل قابلیت های ایران برای مقابله با تهدیدات پرداخت ونوشت: احتمال نمی دهیم که امریکا بسان مداخله در عراق و افغانستان، شیوه های جنگی کلاسیک و امپریالیستی را به کار برد،. زیرا اول، آن که ایران از نظر قدرت و پایداری قابل مقایسه با عراق نیست.

درمقاله این روزنامه به قلم احمد تورک آمده است: پس از انقلاب 1979میلادی، همه تلاش‌ها جهت مرعوب کردن‌اش، موفق نبود. درگیری شیعی – سنی نیز مؤثر واقع نشد. جنگی که عراق صدام آغاز نمود نیز نتوانست ایران را تضعیف نماید و فشارهای اسرائیل نیز کافی نگردید.

ایران با وجود همه تلاش‌های مذکور، قدرت و وضعیت خود را مستحکم تر نمود. علی رغم همه تحریم ها، به نحو احسن از منابع انرژی اش بهره جست و در کنار انرژی نفت، فناوری انرژی هسته ای، که چندین برابر نفت، بیشتر انرژی تولید می کند را توسعه داد.

در این مقاله آمده است:آمریکاییها با صرف میلیاردها دلار هزینه به سرزمینی می تازند تا در آن جا مستقر گردند و هزاران انسان را نابود سازند. اعمال ضد بشری را تحت عنوان شرایط جنگی، توجیه و به وقیح ترین ابعاد آن می پردازند. فقر و پشیمانی مردم از وضعیت جاری، جانشین وعده های دموکراسی و آزادی، گردیده است. اما اینک مردم امریکا و کشورهای اتحادیه اروپا، علیه سیاست‌های امپریالیستی کشورهایشان اعتراضات خود را به شدیدترین وجه ابراز می دارند.

سناریوی آشوب جدید

یکی از  چهره های مرتبط با سرویس های امنیتی فرانسه و رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر رایزنی های مختلفی را با برخی تشکل های حامی فتنه که هنوز هم دارای مجوز رسمی در کشور هستند آغاز نموده تا آنها را به درخواست برگزاری تجمع با هدف تحت الشعاع قرار دادن راهپیمایی ملی 22 بهمن و نیز کلید زنی اقدامات ضدامنیتی در آستانه انتخابات مجلس نهم مجاب ماید.

به گزارش فارس، در طرح پیشنهادی ارائه شده این فرد به یکی از اعضای برجسته یک تشکل روحانی حامی جریان فتنه ، این تشکل می بایست تحت عنوان «اعتراض به تحریم ها» یا «اعتراض به دخالت خارجی و جنگ» درخواست مجوز نماید. بر اساس این سناریو که شاکله آن توسط  یک دستگاه امنیتی غربی طراحی شده است، به دلیل عدم کارایی شعارهای ضدحاکمیتی برای برانگیختن مردم ، تشکل داخلی متقاضی تجمع می بایست شعار و عنوانی را برای درخواست خود مطرح نماید که هم در بستر اجتماعی طرفدار و  داشته باشد و هم دست نظام  برای مقابله با آن بسته باشد.

مطابق این سناریو ،شعارهایی چون مقابله با تحریم و اعتراض به جنگ و مداخله خارجی ،اولا" دارای بستر مردمی و اجتماعی  و مطابق با مطالبات مردم ایران است ، ثانیا" یک تاکتیک فریب مهم به شمار می آید که حرکت در پازل غرب و رژیم صهیونیستی را یک حرکت ضدبیگانه و ضدغربی نشان می دهد ، ثالثا" جریان ها و عناصر سیاسی داخلی نیز به راحتی می توانند به حمایت از چنین حرکتی مجاب شوند.

تلاش برای ایجاد بحران انتخاباتی


حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در مراسم جشن دهه فجر سپاه حفاظت هواپیمایی با تشریح توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان اسلام برای ایجاد چالش در مسیر حرکت انقلاب در مقاطع مختلف، اظهار داشت: بنابر اطلاعات موثقی که بدست آمده دشمن به دنبال ایجاد بحران و چالش در مسیر انتخابات است که این امر نیاز به هوشیاری دستگاه‌های امنیتی و آحاد ملت غیور و انقلابی را در مباحث امنیتی دو چندان می‌کند.

وی حضور گسترده مردمی در عرصه انتخابات را باعث اضمحلال دشمن و ایجاد وحدت و همدلی اقشار جامعه عنوان کرد و افزود: امنیت، سلامت، رقابت سالم، حضور گسترده مردمی و تلاش برای ایجاد مجلسی ولایی و متخصص در امور کشور 5 محور اساسی هستند که توجه به آنها بویژه از سوی نیروهای مومن، ارزشی و وفادار به نظام نقشی موثر در خنثی کردن دسیسه های دشمن و ایجاد شور و نشاط و حضور حداکثری در انتخابات خواهد داشت.

به گزارش فارس، مصلحی با اشاره به بیانات اخیر مقام عظمای ولایت در نماز جمعه تهران تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اسلامی از اوباما گرفته تا انجمن حجتیه و جریان های غیر همسو با امام (ره) و رهبری برای سوء استفاده از فرصت انتخابات و مقابله با آرمان های نظام و ولایت متحد و همسو شده‌اند باید با هوشیاری و بصیرت مراقب ترفندهای آنها باشیم.

 تناقض  حقوق بشری

 دولت کانادا طی حکمی اعلام کرده که سازمان اطلاعاتی این کشور می تواند در مواردی که به گفته این دولت "امنیت عمومی" به خطر می افتد از اطلاعاتی که بر اثر شکنجه به دست آمده استفاده کند.

این اجازه و چراغ سبز از سوی آگاهان به عنوان قانونی کردن کسب اطلاعات از طریق شکنجه تلقی شده است. این در حالی است که درسال 2009 وزیر امنیت عمومی وقت کانادا قول داده بود تا دولت این کشور هرگز از این اطلاعات استفاده نکند.

به گزارش خبرگزاری کانادا، دراین حکم آمده است: اطلاعات تنها در مواقع استثنایی و در صورتی که زندگی انسان ها یا امنیت عمومی در خطر باشد می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. سازمان اطلاعاتی کانادا می تواند چنین اطلاعاتی را با دیگر نهادهای اطلاعاتی در دیگر کشورها هم درمیان بگذارد.

"ویک توئز" وزیر امنیت عمومی کانادا ضمن توجیه این اقدام می گوید: نادیده گرفته شدن اطلاعاتی که از طریق شکنجه به دست می آید، خطرپذیری غیر قابل قبول است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها