«دنیای مخفی» با توفانی در راه است

دنیای سوخته

عنوان بازی: The Secret World پلتفرم: PC ناشر: فانکام سازنده: فانکام سبک: نقش‌آفرینی تاریخ انتشار: فروردین 91
کد خبر: ۴۵۶۰۴۶

این روزها افسانه‌های مختلف با موضوعاتی گسترده نظر مخاطبان را جلب کرده‌اند. خون‌آشامان، گرگ‌نماها، زامبی‌ها و شیاطین دستمایه‌ ساخت فیلم‌ها و بازی‌های بسیاری شده‌اند. در عین حال فیلم‌هایی مانند کد داوینچی یا بازی کیش آدمکش، نشان داد عطش یادگیری درباره‌ فرقه‌های مخفی و ارگان‌های زیرزمینی روبه‌افزایش است.

حال تصور کنید فانکام، سازنده‌ عناوینی همچون «اغتشاش آنلاین» و «عصر کونان، ماجراهای هایبوری»، تمام این نکات جذاب را با هم ترکیب و عنوانی را عرضه کند که از همین حالا می‌توان گفت فرقه‌ هواداران شدیدا متعصب و وفاداری پیدا خواهد کرد.

راگنار تورنکویست، از طراحان اصلی بازی می‌گوید: بازی یک داستان خطی اوج‌گیرنده است که حالتی حماسی دارد، اما در عین حال تا جای ممکن آن را با ماموریت‌های جانبی تغذیه کردند تا فاکتور تنوع را حفظ کنند. ماموریت‌های جانبی اشکال متفاوتی مانند شکار یا خرابکاری دارد که می‌تواند تا ساعت‌ها بازیکن را سرگرم کند.

در پنی آرکید 2009، فرقه‌های مختلف درون بازی این‌گونه مشخص شدند: صلیبی‌های لندنی، متقیان متعصب (که برای نابودی یک شیطان، از به آتش‌کشیدن یک ده کامل فروگذار نمی‌کنند)، اشراقیون مقیم نیویورک، ماکیاولی‌های عملگرا با این شعار که این دنیا، دنیای سختی و مشقت است و فقط قوی‌ترین‌ها حق زندگی دارند و فرقه‌ اژدهای ساکن سئول که بین گروه‌های دیگر جایگاهی بی‌طرف داشته و عقایدشان بر اساس «دسیسه، برپایی آشوب و صبورانه برای فرصت انتظار کشیدن بنا شده است.»

چندی پس از انتشار این اطلاعات، یک تست شخصیت‌شناسی روی سایت رسمی بازی قرار گرفت تا گرایش هر بازیکن به یکی از فرقه‌های داخل بازی را مورد قیاس قرار دهد.

تورنکویست تاکید می‌کند که داستان دنیای مخفی در همین جهان مدرن رخ می‌دهد، اما در عین حال عناصری از افسانه‌های باستانی، تاریخ حقیقی و تخیلی، افسانه‌های عامه‌پسند و فرهنگ عامه را در خود جای داده و تمام آنها را به عنوان یک پس‌زمینه‌ اوریجینال به یکدیگر متصل می‌کند.

گفته شده که ماجرای دنیای مخفی به 100 میلیون سال قبل و تمدن‌های منقرض‌شده برمی‌گردد (واقعا مغز هنرمندها از دادن ایده‌های جدید تهی شده است!) بازیکنان در نقش قهرمانان دنیای آینده ظاهر می‌شوند که جنگ میان شر و نیکی را کلید می‌زنند. تورنکویست ژانر داستان را تخیلی سیاه اعلام می‌کند.

بازیکنان آزاد هستند در نقاط مختلف دنیا به سفر بپردازند. هم مکان‌هایی واقعی، مانند لندن، نیویورک و سئول و هم مکان‌های افسانه‌ای شامل آگارتا، شهری واقع‌شده در زمین پوچ. در عین حال، بازیکنان می‌توانند داستان اصلی را هم دنبال کرده و دلیل اصلی این هجوم نیروهای تاریکی به زمین را پیدا کنند. خط روایی اصلی بازی در نهایت به نتیجه رسیده و پرونده‌ آن بسته می‌شود، اما سازندگان فضا را برای پک‌های الحاقی بعدی باز خواهند گذاشت. نویسنده‌ داستان عنوان The Longest Journey را در کارنامه دارد که خود نویدبخش یک روایت خاص و درگیرکننده است. در بازی اثری از درجه یا کلاس نیست. در عوض خصایص کاراکترها بر اساس مهارت‌ها شکل می‌گیرند.

سازندگان سعی دارند از لول گرایندینگ دوری گزیده (یکی از راه‌های چیپ که بازیکن را مجبور می‌کند مدت‌ها در یک قسمت با دشمنان تکراری بجنگد و تجربه‌ کافی برای بازکردن قسمت بعد را به دست بیاورد) و به بازیکنان تازه‌‌وارد اجازه‌ بازی آسوده‌تری را بدهند.

کاراکترهای قابل بازی را شدیدا می‌توان شخصی‌سازی کرد. لباس‌ها، اسلحه و حتی قدرت‌های ویژه قابل شخصی‌سازی هستند. تمرکز اصلی بر خلاف MMOهای امروزی بر نبرد گروهی با هوش مصنوعی است.

هرچند تورنکویست اطمینان داده می‌توان تمام بازی را یکنفره نیز به پایان برد. هر بازیکن می‌تواند رسته‌ خاصی را که در بازی کابال (به معنی دسیسه) نامیده می‌شود، مرتبط با یک فرقه بسازد. اعمال بازیکن روی جایگاه کابال وی در نظر فرقه اثرگذارند. PVPها (Player vs. Player) در نسخه‌ نهایی، در مناطق عظیم جنگی رخ خواهد داد.

مینی‌گیم‌هایی نیز در نقاط نمادین مانند ال‌دورادو، شامبالا و استون هینج وجود خواهند داشت. سوای دریافت اعتبار توانایی برای نمودار درختی مربوط (که شاخه‌های بسیار زیادی داشته و از قدرتمندترین نمونه‌های مشابه است) 7 فضای چاکرا نیز در اختیار بازیکن قرار خواهد گرفت. در طول بازی چاکراهایی با نیروهای متفاوت به دست می‌آورید که می‌توانید به این فضاها الصاق کنید. این چاکراها مشخصه‌های کاراکتر، مانند قدرت دفاعی و تهاجمی را افزایش می‌دهد.

دنیای مخفی از همان موتور گرافیک عصر کونان بهره می‌برد و قرار است المان‌هایی از گیم‌پلی MMO را با واقعیت مجازی و شبکه‌ اجتماعی ترکیب کند. فرمولی که قطعا بشدت اعتیادآور ظاهر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها