حمید سجادی، علی سعیدلو، عبدالرضا ساور، محمد رویانیان، علی کفاشیان، مهدی تاج و امیررضا واعظی آشتیانی افراد شناخته‌شده‌ای هستند که نامشان بیشتر از دیگران برای حضور در انتخابات 15 اسفند فدراسیون فوتبال مطرح می‌شود.
کد خبر: ۴۵۵۴۹۸

با این‌که کار ثبت‌نام از نامزدهای انتخاباتی فوتبال از پنجشنبه گذشته به طور رسمی به مدت 10 روز آغاز شده است، اما هنوز هیچ گزینه‌ای پا پیش نگذاشته است تا دبیرخانه فدراسیون همچنان چشم‌انتظار اولین نفری باشد که چراغ اول نامزدی ریاست فدراسیون را روشن می‌کند.

با این‌که هیات رییسه فدراسیون نیز به نمایندگی از اعضای مجمع از علی کفاشیان و مهدی تاج رییس و نایب رییس اول فدراسیون خواسته است که نامزد ریاست فدراسیون شوند، اما این دو گزینه نیز فعلا ثبت‌نام خود را به تعویق انداخته‌اند تا با رصد اتفاق‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته،‌ در انتخابات 15 اسفندماه ثبت‌نام کنند.

علی کفاشیان کنار می‌کشد

علی کفاشیان در شرایطی در عرصه انتخابات شرکت خواهد کرد که گفته می‌شود به وی اعلام شده، دیگر نظری بر ادامه حضور او در راس فدراسیون نیست و برای همین نیز هیات رییسه فدراسیون به مهدی تاج ماموریت داده است تا با ثبت‌نام در این عرصه و در صورت کناره‌گیری احتمالی کفاشیان، با قدرت در عرصه انتخابات شرکت کند.

استدلال نیز این است که مهدی تاج با توجه به حضور چهار ساله‌اش در فدراسیون، از مسائل خرد و کلان فوتبال شناخت لازم را دارد تا با اجتناب از ضعف‌های مدیریتی دوره چهار ساله کفاشیان، برنامه‌های توسعه‌ای این رشته را با قدرت بیشتری دنبال کند.

سجادی و ساور، نامزدهای وزارت ورزش

انتخابات فدراسیون فوتبال در شرایطی برگزار خواهد شد که بطور بدیهی نقش وزارت ورزش و جوانان برجسته خواهد بود و اصولا نمی‌توان انتخاباتی را متصور بود که وزارت ورزش در آن دخیل نباشد.

در دور قبلی انتخابات محمد علی‌آبادی وقتی تابلوی ورود ممنوع فیفا را مقابل خود دید، علی کفاشیان را بعنوان نماینده سازمان وقت تربیت بدنی وارد عرصه انتخابات کرد و حتی در این راستا از نامزد دیگر حاضر در انتخابات یعنی شاهرخ شهنازی خواسته شد که کنار بکشد تا کفاشیان بدون رقیب، ‌از مجمع رای اعتماد بگیرد.

این فضا هنوز تغییری نکرده و با این‌که محمد عباسی وزیر ورزش هفته گذشته در مراسم هم‌اندیشی خانواده فوتبال اعلام کرد که این نشست هیچگونه ارتباطی با انتخابات فدراسیون ندارد،‌ اما ساده‌انگارانه خواهد بود که بیندیشیم وزارت ورزش در انتخابات پیش روی فوتبال، روی یک گزینه اجماع نخواهد کرد.

در حال حاضر از حمید سجادی معاون ورزشی وزارت ورزش و عبدالرضا ساور مشاور وزیر در امور جوانان، بعنوان ‌نمایندگان وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون فوتبال نام برده می‌شود.

هر چند سجادی در این زمینه اعلام کرده که تاکنون به وی تکلیفی برای حضور در انتخابات فوتبال نشده است، اما خود او هم چندان بی‌میل نیست که با نشستن در راس هرم مدیریتی فوتبال، ‌میزان تاثیرگذاری‌اش در عرصه ورزش را دوچندان سازد البته در رابطه با حضور سجادی در انتخابات به نظر می‌رسد که خارج از وزارت، اراده مقام‌های بالادستی نیز باید بر حضور وی در این انتخابات قرار گیرد.

از طرفی عبدالرضا ساور که پیش از این در مقام معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تربیت بدنی در زمان علی‌آبادی در ورزش خدمت کرده و با جامعه ورزش و فوتبال غریبه نیست، در حال حاضر تمام فکر و ذهنش متوجه حضور در انتخابات مجلس است و طبق آنچه خودش اعلام کرده، تمایلی برای حضور در انتخابات فدراسیون ندارد.

کارت رویانیان شارژ شد

محمد رویانیان، مدیرعامل پرسپولیس و رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور نیز که به دنبال پیروزی اخیر در شهرآورد، کارتش حسابی برای پرش به مدیریت‌های بالا دستی در فوتبال شارژ شده است، از دیگر گزینه‌هایی است که در محافل خصوصی، از تمایل خود برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال خبر داده است.

او در این رابطه با چند تن از اعضای فعلی هیات رییسه فدراسیون نیز صحبت کرده و به نظر می‌رسد که عزمش را برای گسترش حیطه نفوذش در فوتبال جزم کرده است.

علی سعیدلو هم مطرح است

علی سعیدلو، رییس سابق سازمان تربیت بدنی و معاون بین‌الملل فعلی رییس‌جمهور، از مدت‌ها پیش طی صحبت با علی کفاشیان از تمایل خود برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال خبر داده بود.

از تمایل مدیریتی سعیدلو در حوزه فوتبال همین بس که تلاش کرد با امکانات سازمان و رایزنی‌های گسترده،‌به عضویت هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا درآید اما همه این تلاش‌ها با پیروزی نماینده نپال بی نتیجه ماند تا این روزها نیز با شکرآب شدن روابط بین او و کفاشیان، ‌یک مقدار حضور او در عرصه انتخابات فوتبال همراه با تردید باشد. بویژه آن‌که در فضای موجود، وزارت ورزش ترجیح خواهد داد نماینده خودش در انتخابات پیش روی فوتبال برنده شود.

شرط واعظ آشتیانی

در این میان، امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال که در بین مسوولان دولتی و غیردولتی، دارای نفوذ خاص خود است، شرط کرده است که اگر عزم مسئولان ورزش را برای تغییر و تحولات جدی در فوتبال ایران ببیند، در عرصه انتخابات ثبت‌نام خواهد کرد.

موردی که البته متوجه محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان است و آشتیانی که می‌داند بسیاری از تصمیم‌های مدیریتی ورزش خارج از جلسات رسمی گرفته می‌شود، به نوعی به عباسی پیام داده است که در بین تمام گزینه‌ها، می‌تواند روی او نیز برای ایجاد تحولات مثبت در این رشته حساب کند.

تاج با انگیزه می‌آید

مهدی تاج، نایب رئیس اول فدراسیون نیز که به نظر می‌رسد حمایت برخی اعضای هیات رییسه فدراسیون و اعضای مجمع را با خود دارد، با انگیزه وارد عرصه انتخابات خواهد شد تا در صورت کنار رفتن علی کفاشیان،‌ به عنوان تنها گزینه هیات رییسه حضوری فعال در انتخابات 15 اسفند داشته باشد.

آیت‌اللهی ثبت‌نام کرد

در چنین شرایطی، دبیرخانه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال از ثبت‌نام آیت‌اللهی برای شرکت در انتخابات هیات رییسه فدراسیون خبر داد.

برای این گزارش، سیدهادی آیت‌اللهی رئیس هیات فوتبال استان فارس که سابقه عضویت چهار ساله در هیات رییسه فدراسیون و بیشتر از 20 سال حضور در مدیریت ورزش را دارد، با حضور در دبیرخانه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای حضور در هیات رییسه فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرد.

حجت‌الله اکبرآبادی - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها