با حضور سردار وحیدی آغاز بکار کرد:

خط تولید انبوه موشک کروز دریایی"ظفر"

خط تولید انبوه سامانه موشکی کروز دریایی "ظفر"، با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح راه اندازی شد.
کد خبر: ۴۵۵۲۳۳

به گزارش فارس در چهارمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر خط تولید انبوه سامانه موشکی کروز دریایی ظفر افتتاح و تحویل‌ اولین سری آن با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع انجام شد.

سردار وحیدی در مراسم افتتاح این خط تولیدی، در جمع خبرنگاران گفت: همانگونه که اعلام کرده بودیم، خط تولید موشک کروز دریایی با نام ظفر امروز افتتاح شد. موشک ظفر یک موشک ضدکشتی، کوتاه‌برد و راداری است که قادر است اهداف کوچک و متوسط را با دقت بسیار بالا هدف قرار داده و منهدم کند.

وزیر دفاع، قابلیت نصب بر روی انواع شناورهای سبک و تندرو، وزن کم با قابلیت ضد جنگ الکترونیک بالا و قدرت تخریب فوق‌العاده را از ویژگی‌های سامانه موشک کروز ظفر ذکر کرد و افزود: این سامانه صد در صد بومی و به دست توانمند متخصصین زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضا طراحی و ساخته شده است.

وحیدی در ادامه افزود: موشک ظفر پس از شلیک با کاهش ارتفاع به مرحله کروز رسیده  تا از دید دشمن پنهان بماند و در مرحله پایانی پس از کشف هدف در ارتفاع پایین هدف را منهدم می‌کند.

وزیر دفاع با اشاره به سرعت عملیات و قابلیت‌های تاکتیکی این سامانه گفت: موشک ظفر قادر است هر 3 ثانیه به صورت تکی و چندتایی اهداف را مورد اصابت قرار دهد.

وحیدی طراحی، ساخت و تولید انبوه سامانه موشکی کروز دریایی ظفر را ظفرمندی دیگری برای صنایع هوافضای وزارت دفاع و سلاح جدیدی توصیف کرد که توانمندی عملیاتی و قدرت تحرک و چابکی نیروهای دریایی کشورمان را به نحو چشمگیری ارتقاء می‌دهد.

وحیدی با قدردانی از مدیران و متخصصان اقتدارآفرین سازمان صنایع هوافضا در طراحی و تولید انواع موشک های مورد نیاز نیروهای مسلح، این دستاورد مهم را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت و افزود: موفقیتی را که امروز شاهد هستیم، به برکت توکل به خداوند قادر متعال، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و مجاهدت بی‌وقفه فرزندان رشید ملت ایران در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع حاصل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها