جاوید نظری ـ منجیل: تلویزیون ما قابلیت دریافت شبکه‌های دیجیتال را دارد، اما نمی‌توانیم شبکه‌ای را دریافت کنیم! آیا باید آنتن مخصوصی بگذاریم یا در شهرمان هنوز راه‌اندازی نشده است؟ اگر ممکن است سایتی را برای مشاهده مناطق تحت پوشش شبکه دیجیتال معرفی کنید . ممنون.
کد خبر: ۴۵۴۶۷۸

خیر. نیازی به نصب آنتن مخصوص نیست. اگر شهرستان شما تحت پوشش باشد شما می‌توانید آن را با همان تلویزیون خودتان نیز دریافت کنید. البته هنوز همه مناطق ایران تحت پوشش شبکه دیجیتال نیست. برای اطلاع از وضعیت پوشش‌دهی این شبکه در شهر یا شهرستان خود می‌توانید به سایت http://portal.irib.ir/web/digitaltv مراجعه کنید.

علی ـ کرج : لطفا یک سایت برای دانلود Windows Live Movie Maker‌ معرفی کنید؟

برای دانلود آن می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

http://explore.live.com/windows-live-essentials-movie-maker-get-started

پویا ـ تهران : من در روی سیستم خود 2 سیستم‌عامل ویندوز نصب کرده‌ام‌. یکی از آنها را که قبلا به عنوان سیستم‌عامل پیشفرض بوده به صورت دستی پاک کردم (فایل‌های‌ آن را به‌صورت دستی پاک کرده‌ام) و دیگر این سیستم‌عامل بالا نمی‌‌آید. چگونه می‌‌توانم آن را از فهرست ویندوزهایی که روی سیستم نصب شده‌ است حذف کنم؟

برای این کار شما در run عبارت msconfig را بنویسید سپس در تب Boot سیستم‌‌عاملی را که نمی‌خواهید دیگر در زمان بوت شدن دستگاه شما نمایش داده شود یا بوت شود حذف ‌کنید. دقت داشته باشید کدام سیستم‌عامل را حذف می‌کنید؛ زیرا اگر سیستم‌عاملی را که درست است پاک کنید، مجبور هستید با CD ویندوز آن را بازنویسی کنید. پیشنهاد می‌شود برای این که راحت‌تر این کار را انجام دهید از نرم‌افزار EasyBCD که در شماره‌های پیش معرفی شده است استفاده کنید.

مهدی انصاری‌ هادی‌پور ـ اراک: با سلام. از کجا می‌توانم نسخه نهایی ios 5 را برای آیفون 4 دانلود کنم.

برای دانلود این سیستم‌عامل می‌توانید از وبلاگ زیر استفاده کنید:

http://www.redmondpie.com/download-ios-5-for-iphone-4s-iphone-4-3gs-ipad-2-1-ipod-touch-final-version-direct-download-links/

اما در مورد ویژگی‌های جدید اضافه شده به iOS 5 نیز می‌توانید لینک زیر را مطالعه کنید:

http://support.apple.com/kb/DL1456

آرمان بحرکاظمی- لنگرود: لطفا درباره فایل‌های jad توضیح دهید و بگویید چرا در بعضی برنامه‌ها (موبایل) در کنار فایل jar(فایل نصب کامل) یک فایل jad (با حجم بسیار کم) هم قرار داده شده است؟ همچنین درباره شرکت Opera (مرورگر) اطلاعات مختصر و مفیدی بدهید.

Jad فایلی است که توصیف‌کننده فایل‌های Jar است و اطلاعات درباره آن را در خود نگه می‌دارد. برای نصف فایل Jar‌ نیاز است که فایل Jad آن نیز در کنار آن وجود داشته باشد.

Opera یک مرورگر اینترنتی و یک Internet Suite است که یک برنامه شامل برنامه‌هایی برای چک کردن ایمیل یا همان Email Client است، یا News Client‌ و...، این مرورگر توسط Opera Software توسعه‌یافته و اولین نسخه آن سال ۱۹۹۶ منتشر شده‌است. آخرین نسخه اپرا 11.60 بوده که دسامبر ۲۰۱۱ منتشر شده است.

علی ـ کرج: سلام. می‌خواستم بدانم چطور می‌توانم برای فیلم‌های دی وی دی یک تیتل بسازم؟

سوال شما قدری مبهم است، اگر می‌خواهید برای فیلم‌های DVD خود یک منو درست کنید که در داخل آن Title یا فایل زیرنویس باشد، مانند فیلم‌های دی‌وی‌دی می‌توانید از دو نرم‌افزار DVD Flick یا Sothink Movie DVD Maker استفاده کنید، برای چگونگی استفاده از این‌ نرم‌افزارها و همین طور دانلود آنها از لینک‌های زیر نیز می‌شود استفاده کنید:

http:‌/‌‌/‌www.sothinkmedia.com‌/‌guide‌/‌make-dvd-menu.htm

http:‌/‌‌/‌www.dvdflick.net‌/‌guide‌/‌index_en.html

البته برای زیرنویس فیلم نیز می‌توانید از نرم‌افزار Subtitle Workshop استفاده کنید. برای دانلود این برنامه به نشانی زیر بروید:

http:‌/‌‌/‌www.online-tech-tips.com‌/‌computer-tips‌/‌how-to-add-subtitles-to-a-video‌/‌

امیربهاءالد‌ین سبط‌الشیخ

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها