سرگیجه غربگرایان از تعادل دولت
پروژه تحریم انتخابات با بهانه‌گیری‌های جدید کلید خورده است

سرگیجه غربگرایان از تعادل دولت

اعلام برائت از خاتمی

حلقه رادیکال اصلاح طلبان متشکل از اعضای مجمع روحانیون مبارز و حزب منحله مشارکت و مجاهدین انقلاب که این روزها با هدایت شورای راهبردی اصلاحات به فعالیت خود ادامه می دهند ، چندی پیش با اعلام راهبرد عدم مشارکت فعال ، به صورت یک طرفه انتخابات را تحریم و طی یک دستور العمل تشکیلاتی از چهره های معتدل و تند رو جریان اصلاحات درخواست کردند با عدم شرکت در انتخابات مجلس با عنوان اصلاح طلبی به راهبرد حضور چراغ خاموش و موتور روشن اصلاح طلبان کمک کنند.
کد خبر: ۴۵۳۹۰۶

به گزارش جهان به نقل از سایت خبری عصرامروز، برخی از اعتدالیون اصلاح طلب که با عناوینی مانند جبهه مردم سالاری در انتخابات آتی مجلس شرکت خواهند کرد در جلسات مذکور ضمن اعتراض گسترده نسبت به عملکرد محمد خاتمی ، از رئیس دولت اصلاحات اعلام برائت کردند.

این افراد همچنین با خطاب قرار دادن خاتمی اظهار داشته اند که وی ابتدا با «مشارکت مشروط» و سپس «عدم مشارکت فعال » تمامی برنامه های اصلاح طلبان را به هم ریخته و وضعیت اصلاح طلبان به شرایطی رسیده است که ضمن نابودی بدنه اجتماعی، ظرفیت نخبگان را از دست داده اند.

اخبار واصله حکایت از آن دارد که محمد خاتمی در جواب به اعتراض کنندگان ، آقای هاشمی رفسنجانی را مسبب اصلی اتفاقات چند ماه اخیر اردوگاه اصلاحات معرفی و عنوان می دارد که " دیر رسیدن رهیافت ها ، از دفتر هاشمی رفسنجانی برای مشارکت یا عدم مشارکت در انتخابات ، این فاجعه را برای حیات سیاسی اصلاحات به وجود آورده است.

توان حمله نداریم

 یکی از فرماندهان ارشد نظامی رژیم صهیونیستی گفته است که این رژیم توان حمله به ایران برای تخریب برنامه هسته‌ای این کشور را ندارد.

همچنین مجله آمریکایی «تایم» گزارش داده است که یکی از این فرماندهان نظامی نیز گفته که ما نمی‌توانیم حمله کارسازی علیه ایران انجام دهیم.

این فرمانده نظامی اسرائیلی همچنین گفته است: بنا بر محاسبات کمیسیون انرژی اتمی رژیم اسرائیل به دلیل موقعیت جغرافیایی تأسیسات هسته‌ای ایران و محدویت‌های نیروهای هوایی این رژیم، حمله به ایران، تنها به مدت چند هفته به تعویق خواهد انداخت، ولی آن را از میان نخواهد برد.

تنفس مصنوعی به فتنه

 وزیران خارجه اتحادیه اروپایی  تحریم نفتی ایران را تصویب کردند اما زمان اجرای آن را به شش ماه بعد موکول کردند. با این حال، شواهد حاکی است که این تصمیم و تحریم بانک مرکزی ایران، در قالب مجموعه سیاست‌هایی است که طرف غربی با انگیزه‌  تنفس مصنوعی دادن به جریان داخلی فتنه و فعال کردن آن در آستانه انتخابات مجلس نهم گرفته شده است.

به گزارش رجانیوز، در حالی‌که امریکا امیدوار بود با تحریم بنزین ایران در سال گذشته و ناتوانی دولت ایران در تأمین بنزین، ناآرامی‌های اجتماعی در داخل شکل بگیرد و جریان مرده فتنه، احیا شود، برنامه‌ریزی و تدبیر هوشمندانه دولت برای تبدیل کردن فوری کاربری مجتمع‌های پتروشیمی به پالایشگاه تولید بنزین، این پروژه را بی‌اثر کرد.

در این شرایط، دو اتفاق قابل پیش بینی است است:

1- قیمت نفت در این فاصله آن‌قدر بالا می رود که ایران می تواند با صادرات نفت به شرکای مطمئنش و حتی ارائه تخفیف به آن‌ها، همان درآمد سابق را داشته باشد.

2- اثرات بحران ناشی از تحریم نفت ایران برای اروپا زودتر از اثرات آن برای خود ایران بروزمی کند، به این ترتیب که ایران می تواند با جایگزین کردن نفت خود و قطع صادرات نفتش به اروپا زودتر از زمان شش ماه آینده، موجب افزایش شدید قیمت نفت و افزایش بحران اقتصادی اروپا شود.

ضعف نظامی آمریکا

کارشناسان وال استریت ژورنال اذعان کردند هیچکدام از ادوات جنگی آمریکا قدرت مقابله نظامی با ایران را ندارد.

مقامات واشنگتن سعی دارند با تکرار ادعای حمله نظامی به ایران نوعی هراس در منطقه ایجاد کنند و امیدوار هستند با توسل به این شیوه تهران را از ادامه فعالیت های صلح آمیز اتمی باز دارند اما کارشناسان وال استریت ژورنال طی مقاله ای به افشای حقایق پرداخته و اظهار داشتند این آمریکا است باید از بروز درگیری نظامی با ایران هراس داشته باشد

در این گزارش آمده است: بزرگترین و قدرتمندترین بمب آمریکا با وزن 13/6 تن به نام « بانکر باستر» نمی تواند آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران وارد کند.

وال استریت ژورنال اذعان کرد: مهندسان و کارشناسان ایرانی با مهارت کامل این پایگاه ها را در عمق زمین حفاری و بنا نهاده اند بصورتیکه کاملا از دسترس آخرین تجهیزات نظامی آمریکا نیز در امان می مانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها