فناوری دیجیتال

کد خبر: ۴۵۲۳۷۱

نمایشگر زنده

هرکدام از پیکسل‌های آبی تصویر مقابل در حقیقت تالاری است متشکل از هزاران باکتری که طی یک هماهنگی‌ کامل، خودشان را خاموش و روشن می‌کنند تا یک تصویر فلورسنت نشان دهند. این یک بیماری مسری نیست، یک بیوپیکسل است. هنوز زود است درباره نمایشگرهای زنده قضاوت کنیم؛ چرا که این مدل اولیه، تنها 13 هزار پیکسل دارد و برای روشن شدن به یک ساعت زمان نیاز دارد.

 

 

 

 

 

 

کوچک شدن تبلت بزرگ

ایسوس قرار است در سال جدید میلادی مدلی 7 اینچی از تبلت ترنسفورمر خود عرضه کند. این تبلت پردازنده تگرا3 را دارد و احتمالا 300 دلار قیمت خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

پریز صرفه‌جو

همه‌ ما خوب می‌دانیم که دستگاه‌های برقی را در زمانی که کاربردی ندارند، باید از پریز برق جدا کرد. این مدل مفهومی ساخته شده، دوشاخه‌هایی را که استفاده نمی‌شوند به‌صورت خودکار از پریز جدا می‌کند. این پریز شامل مدارهایی است که می‌تواند تشخیص دهد دوشاخه و دستگاه‌های متصل به آن در حال کار هستند یا خیر. بعد از 10 دقیقه اگر دستگاه دوباره به کار نیفتاد، دوشاخه را از پریز جدا می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

رایانه‌ای عقب مانده

این رایانه کوچک که Art Deco PC نام دارد، شبیه به رایانه‌هایی است که احتمالا مردم 70 سال پیش آن را می‌ساختند، اما جالب است که قدرت آن، کاملا امروزی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اچ‌پی به دنبال اپل

بعد از آن‌که اچ‌پی اعلام کرد بخش رایانه‌های رومیزی خود را به شرکت دیگری واگذار نمی‌کند، با عرضه HP Omni 27، حضورش را در بازار اعلام کرده است؛ آن هم با نمایشگر اچ‌دی 27 اینچی 1200 دلاری که اپل نمی‌تواند با آن رقابت کند.

 

 

 

 

 

 

 

میکروفن نامرئی تولید شد

دنیا روز به روز بیشتر به سمت علمی ـ ‌تخیلی‌تر شدن پیش می‌رود. کوچک‌ترین میکروفن دنیا تولید شد، چشم غیر مسلح نمی‌تواند این میکروفن را ببیند! این وسیله که 700 میکرون مربع است تا سال 2014 می‌تواند در تلفن‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها، رکوردها و... به‌کار گرفته شود.

 

 

 

 

 

 

 

آیکونیای 10 اینچی می‌آید

ایسر در نظر دارد تبلتی با سیستم عامل اندروید 3.2 عرضه کند که قابل ارتقا به اندروید4 است و یک پردازنده دو هسته‌ای عجیب و غریب دارد.  تبلت‌های 10 اینچی معمولا قیمتی بالاتر از 400 دلار دارند و احتمالا عرضه 330 دلاری این تبلت، با استقبال مشتریان روبه‌رو شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

لنووو نخستین رایانه با پورت تاندربولت

چقدر سریع! همین هفته پیش خبر رسیده بود که قرار است در PC‌ها هم از پورت‌های تاندربولت اپل استفاده شود. درست درهمین فاصله، لنووو اولین لپ‌تاپ مجهز به پورت تاندربولت را عرضه کرد. البته جزئیات دقیقی هنوز مطرح نشده است و احتمالا اخبار جزئی‌تر در نمایشگاه CES مطرح شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها