رنگ آسمان

هفته کم‌بارش

طی روزهای گذشته بارش‌های دل‌انگیز باران و برف حال‌و‌هوای خاصی به مناطق مختلف میهن داد. دلچسب‌تر از همه نمایش زیبای زمستان در مناطق جنوبی بود. همان مناطق که مدت‌ها از خشکسالی رنج می‌بردند و از پنجشنبه تا اوایل این هفته بارش‌های خوب و به موقع، هموطنان خونگرم جنوبی را شادمان کرد.
کد خبر: ۴۵۲۲۶۳

دیروز: روز گذشته نیز همچنان بارش‌هایی را بصورت باران و برف در جنوب، شرق و شمال شرق شاهد بودیم. این بارش‌ها در شمال شرق بیشتر به شکل برف بود. البته از اواخر دیروز بارش‌ها فروکش کرد و وزش باد پدیده چیره در بیشتر مناطق بود. فراموش نشود که از روز گذشته دما نیز کاهش یافت. این کاهش دما در مناطقی که بارش داشتند محسوس‌تر بود.

امروز: امروز تنها در مناطقی از شرق و شمال شرق بارش‌های بسیار خفیفی را انتظار داریم، اما از همین امروز سامانه ناپایدار به طور کامل از مرزهای شرقی کشور هم خارج خواهد شد و آسمان در بیشتر نقاط صاف تا قسمتی ابری خواهد شد. امروز نیز همچنان در ساعاتی از شبانه روز و در بیشتر مناطق میهن وزش باد را انتظار داریم. همچنین خلیج همیشه فارس مواج خواهد بود.

آینده‌نگری: از امشب شرایط جوی به سمت شرایط پایدار خواهد رفت و حداقل تا چهارشنبه تقویت نیز خواهد شد. پیامد این پایداری افزایش تدریجی دما و افزایش غلظت مواد آلاینده در شهرهای بزرگ و صنعتی است. البته بارش‌ها اخیر کمی از حاد شدن اوضاع خواهد کاست و آلودگی بیشتر در ساعات دم صبح و شب‌ها نمود خواهد داشت. به طور کلی باید گفت در این هفته بارش‌های قابل توجه و گسترده را انتظار نداریم.

وضع راه‌ها: در حال حاضر تمامی راه‌های کشور باز است و رفت و آمد در آن جریان دارد. البته به دلیل یخبندان و مه‌آلودگی در جاده‌های کوهستانی، زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی از الزامات است و رانندگان عزیز باید به این نکات که پیش پا افتاده! به نظر می‌رسند توجه داشته باشند. همین نکات پیش پا افتاده جان بسیاری را گرفته است.

تصویر ماهواره: در تصویر دریافتی از ماهواره هواشناسی که مربوط به روز گذشته است ابرهای بارشی را تنها در مناطقی از جنوب، شرق و شمال شرق می‌بینید. ابرهایی نیز در شمال غرب دیده می‌شود که این ابرها بارشی ندارند. همچنین لکه‌های سپیدی نیز که در غرب، مرکز و همچنین بر فراز رشته کوه البرز دیده می‌شود بیشتر برف است.

احسان مرادی ‌‌/‌‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها