حمیدرضا حاجی‌بابایی گفت: با تدوین سند جامع تحول آموزش و پرورش، قرآن در تمام زوایای آموزش و پرورش وجود دارد و در این راستا هزار مدرسه قرآنی ایجاد کرده‌ایم.
کد خبر: ۴۵۱۹۶۳

به گزارش مرکز خبر حوزه، وزیر آموزش و پرورش، ظهرامروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی، با بیان این که سند تحول در آموزش و پرورش آماده شده است، گفت: علاوه بر 5 سال کار مطالعاتی، در طول دو سال خدمت در آموزش و پرورش در خصوص این سند کار شد و حدود 8 ماه نیز کمیسیون مشترک حوزه‌های علمیه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش کار مطالعاتی کردند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که برای شروع، کتاب‌های اول ابتدایی را تغییر دادیم و از مهرماه سال آینده دو کتاب نیز تغییر می‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سند را به سراسر کشور فرستادیم و در حال اجرایی شدن است.

وی با بیان این که این سند با توجه به سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و نظر بزرگان تدوین شده است، گفت: وقتی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان تأکید داشتند که کتب درسی رنگ و بوی فلسفی داشته باشد تا ذهن دانش آموزان را جهت دهد و در مرحله بعد به قرآن اشاره داشتند.

حاجی بابایی ادامه داد: 10هزار مدرسه قرآنی در خصوص فهم قرآن، تجوید و ... ایجاد کردیم که از اول ابتدایی تا دیپلم طراحی شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که در کشور باید 10میلیون دانش آموز حافظ قرآن داشته باشیم و ما برای رسیدن به این منظور گفتیم باید در ابتدا 2میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.

وی با بیان این که فضای آموزش و پرورش در حال حاضر فضای حرکت به سمت معارف دینی است، گفت: از دو هفته پیش که ثبت‌نام برای کلاس‌های حفظ قرآن را آغاز کرده‌ایم تا کنون 1میلیون و 400 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

حاجی بابایی با بیان این که به ازای هر 500 دانش آموز یک معلم قرآن خواهیم داشت، بیان داشت: 5 هزار حافظ قرآن را در آموزش و پرورش به خدمت می‌گیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها