اخبار کوتاه رادیو و تلویزیون

فیلم سینمایی « راه دوم» به کارگردانی حمید رخشایی یکشنبه 25 دی ماه ساعت 20:45از شبکه تهران پخش می شود.
کد خبر: ۴۵۱۸۶۶

به گزارش روابط عمومی شبکه تهران، «راه دوم» با ساختار خانوادگی محصول  کشور ایران  سال 1363 است و در ژانرخانوادگی با بازی پروانه معصومی ، ناصر طهماسب ، رضا رخشان ، هوشنگ معصفری و... به روی انتن می رود.

در خلاصه داستان فیلم  امده است: زن و شوهری به نام های سعید و پروانه که با یگدیگر اختلاف دارند پس از طلاق به فکر تجدید زندگی مشترک شان می افتند؛ اما در یک سانحه اتومبیل زخمی می شوند. کوشش پزشکان برای درمان زن بی اثر می ماند. مرد نیز پاهای خود را از دست می دهد و...

مستند «فرهیختگان ایران»

تهیه‌کننده مستند «فرهیختگان ایران» از اتمام ۹۰ دصد از فیلمبرداری این مستند با محوریت معرفی ۱۳ شخصیت خطه آذربایجان خبر داد.

«امیرهوشنگ دارایی» در گفت‌وگو با فارس درباره تازه‌ترین فعالیت‌های مستندسازی خود گفت: هم‌اکنون مشغول ساخت مستند «فرهیختگان ایران» هستیم و گروه پس از دو دوره فیلمبرداری در ۱۶ و هشت جلسه در خطه آذربایجان عازم تهران می‌‌شوند.

وی ادامه داد: مستند «فرهیختگان ایران» مستندی روایی در ۱۳ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای به سفارش شبکه جهانی سحر است.

وی افزود: این مستند در مورد 13 شخصیت علمی، فرهنگی، هنری و مذهبی خطه آذربایجان است.

این شخصیت‌ها عبارتند از پروفسور یوسف ثبوتی؛ دکترای فیزیک، پروفسور سید عبدالله محمودیان؛ چهره ماندگار ریاضی، پروفسور بلورچیان تبریزی؛ چهره ماندگار فیزیک، صادق آذر؛ پدر تازه‌های فولادی ایران، باغبان اسلامی؛ پژوهشگر برتر مؤسسه رویان در مورد سلول‌های بنیادی، علیرضا زرین‌دست؛ فیلمبردار با سابقه سینما، دکتر رضایت تبریزی؛ فوق تخصص جراحی قلب، دکتر علی‌اکبر انتظامی؛ پدر پلیمر ایران، فائزه عظیم‌زاده اردبیلی؛ پژوهشگر فقهی - دینی، دکتر نازی عبدالله‌زاده؛ پژوهشگر برتر قرآن و حدیث و جوان‌ترین دانشمند این گروه ۱۳ نفره پروفسور علی رستمی معاون پژوهش دانشگاه تهران است.

دارایی در پایان گفت: هم‌اکنون ۹۰ درصد فیلمبرداری کار در آذربایجان به اتمام رسیده و بقیه جلسات فیلمبرداری در تهران خواهد بود. فیلم به احتمال زیاد اواخر بهمن‌ماه آماده پخش است.

عوامل این مستند عبارتند از: کارگردان: جمشید کلانتری، فیلمبردار: محمدرضا دانشور و وحید شاهچراغ، تهیه‌کننده: امیرهوشنگ دارایی.

مرور آثار محمود یارمحمدلو در شبکه مستند

شبکه مستند سیما این هفته ، از 25 تا 29 دی ماه ، آثار محمود یارمحمدلو را در قالب برنامه «شبهای مستند» مرور ، پخش و نقد خواهد کرد.

این هفته « شبهای مستند» میزبان آثار محمود یارمحمدلو ، مستندساز ایرانی خواهد بود.

این مجموعه که هر شب ساعت 19 به پخش و نقد فیلم های سینمای مستند و آثار شاخص مستندسازان ایران می پردازد، آثاری از این مستندساز پخش می کند و این آثار با حضور سعید قطبی زاده، مجری ـ کارشناس، نقد و بررسی خواهد شد.

طبق برنامه هر شب این آثار از یارمحمدلو پخش و سپس نقد خواهد شد. به این ترتیب که یکشنبه (25 دی ماه) مستند «شکسته پیوسته»، دوشنبه (26 دی ماه) « دیدار»، سه شنبه (27 دی ماه) «سمنو»، چهارشنبه ، 28 دی « درویش فلزات» و همچنین پنج شنبه ، 29 دی ماه، فیلم مستند «داستان یک قصه گو » به روی آنتن شبکه مستند خواهند رفت.

«شبهای مستند» به تهیه‌کنندگی «بابک میزانی» هر شب به جز جمعه‌ها، ساعت 19 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

پخش شش مسابقه فوتبال از شبکه‌های سه و شما

تلویزیون در هفته جاری شش مسابقه فوتبال را زنده به روی آنتن می‌برد.

شبکه سه از سری مسابقات فوتبال لیگ ایتالیا بازی آث میلان و اینتر میلان را یکشنبه ساعت 23 و 15 دقیقه پخش خواهد کرد.

از مسابقات فوتبال لیگ برتر، دیدار استقلال و مس کرمان یکشنبه 25 دی ماه  ساعت 16 و 20 دقیقه پخش خواهد شد.

همچنین دیدار شهرداری تبریز و پیروزی دوشنبه  26 دی ماه ساعت 15 به روی آنتن می‌رود.

بازی فجر سپاسی و استقلال پنجشنبه 29 دی ماه  ساعت 15 به روی آنتن می‌رود.

همچنین مسابقه پیروزی و مس سرچشمه جمعه 30 دی ماه ساعت 16 و 25 دقیقه پخش خواهد شد.

از هفته بیستم رقابت های فوتبال جام خلیج فارس روز یکشنبه 25 دی ماه صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختی این شهر میزبان تیم فولاد مبارکه سپاهان است.

تیم صنعت نفت آبادان که در هفته گذشته در شیراز مغلوب فجر سپاسی شده است برای حفظ جایگاه خود در جدول رقابت ها باید از سد سپاهان بگذرد.

دیدار دو تیم صنعت نفت و فولاد مبارکه سپاهان ساعت 14 و 45 دقیقه برگزار می شود که این دیدار از طریق برنامه توپ بنفش شبکه شما به صورت مستقیم پخش می شود.

روایت «نوشداروی بعد از مرگ» چخوف در «کتاب شب» رادیو

از شنبه به مدت یک هفته رمان «نوشداروی بعد از مرگ» نوشته‌ آنتوان چخوف در «کتاب شب» رادیو تهران روایت می‌شود.

محسن حکیم‌معانی در گفت‌وگو با ایسنا‌ گفت: داستان رمان «نوشداروی بعد از مرگ» درباره‌ خانواده اشرافی است که به فلاکت و فقر افتاده‌اند و در این میان یک پزشک خواستگار دختر این خانواده است.

سردبیر برنامه «کتاب شب» رادیو تهران ادامه داد: متن رمان «نوشداروی بعد از مرگ» نوشته‌ آنتوان چخوف توسط سروژ استپانیان ترجمه و معصومه خادم‌نیا بازنویسی شده است و در حال حاضر متن این رمان ضبط شده و از شنبه پخش می‌شود.

«کتاب شب» عنوان برنامه‌ای از رادیو تهران است که هر هفته از شنبه تا پنجشنبه یک رمان را روایت می‌کند.

این برنامه به تهیه‌کنندگی محمود احمدی و سردبیری محسن حکیم معانی تهیه شده و با گویندگی بهروز رضوی همراه است.

افزایش شنونده‌های رادیو نمایش

مدیر رادیو نمایش از افزایش چهار درصدی مخاطبان این شبکه رادیویی در شش ماه گذشته خبر داد و گفت: رادیو نمایش فعالیت خود را با سه درصد شنونده در تیر ماه آغاز کرد و اکنون این رقم به 12 درصد رسیده است.

مهدی دهقان‌نیری به ایرنا گفت: این شبکه رادیویی همچنان برای مخاطبان استان تهران و شهرستان‌های همجوار قابل دسترسی است و با راه‌اندازی مرحله سوم سیستم ست‌آپ‌باکس در صدا و سیما، این شبکه نیز سراسری می‌شود.

وی گفت: البته مخاطبان این شبکه در سایر استان‌ها از طریق تارنمای رادیو نمایش برنامه‌های آن را پیگیری و در نظرسنجی‌ها دیدگاه خود را مطرح می‌کنند.

دهقان‌نیری تصریح کرد: حجم استقبال مخاطبان از برنامه‌های زنده و تولیدی این شبکه به یک میزان است و نمی‌توان گفت که برنامه‌های نمایشی از مخاطبان بیشتری برخوردار هستند.

وی ادامه داد: نمایش‌های تولیدی در مراکز استان‌ها به صورت روزانه از رادیو نمایش پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها