بشار اسد دیروز با حضور در میان هزاران نفر از هواداران خود در دمشق با تاکید بر لزوم رویارویی با کسانی که علیه سوریه توطئه‌چینی می‌کنند، گفت: همگان باید برای ساختن کشور تلاش کنند. به گزارش ایسنا،‌ اسد با حضور در میدان الأمویین اظهار کرد: من می‌خواهم در جمع شما مردم سوریه در میدان الأمویین و در غرب دمشق که پایتخت مقاومت در تاریخ به شمار می‌آید، حضور پیدا کنم.
کد خبر: ۴۵۱۷۲۶

وی افزود: من می‌خواهم در کنار شما باشم، چرا که فرزند همین مردم هستم، کسی که بخواهد با مردم سخن بگوید، باید جزو خود آنها باشد.وی تصریح کرد: امیدوارم خداوند قلبی بزرگ به من دهد تا محبتی که لایق این ملت بزرگ است، به آنها اعطا کنم. وی گفت: سوریه سرزمین مبارکی است که خداوند و پیامبرش آن را دوست داشتند، زمانی که خداوند سرزمینی را دوست داشته باشد، ملتی وفادار مانند شما به آن اعطا می‌کند. شهروندان سوری از صبح دیروز با حضور در میدان الأمویین و در دست داشتن پرچم‌های سوریه حمایت خود را از بشار اسد اعلام کرده‌اند.

بشار اسد روز سه‌شنبه نیز طی سخنان مهمی در دانشگاه دمشق اعلام کرد با مشت آهنین با تروریست‌ها در کشورش برخورد خواهد کرد. سخنان اسد بازتاب‌های بین‌المللی گسترده‌ای داشت.آمریکا نیز در پی سخنرانی اخیر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه وی را متهم کرد که از مسوولیت‌های خود در قبال خشونت‌های اخیر در کشورش شانه خالی می‌کند. آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه هم از اتحادیه عرب خواست در صورت منفی بودن گزارش‌های ناظران اتحادیه عرب، نسخه‌ای از آن را به شورای امنیت ارسال کند. پیتر ویتیش، همچنین سفیر آلمان در سازمان ملل اعلام کرد کشورش تلاش‌هایی را برای صدور قطعنامه جدید آغاز کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها