چهره‌ها و حادثه‌ها

گم شدن انگشتر 5 تن

رضا رویگری سال 1325 در تجریش به دنیا آمد. او به خلبانی علاقه‌مند بود و 2 بار امتحان داد ولی قبول نشد. سپس به نقاشی رو آورد و سرانجام با نمایش «ویس و رامین» به کارگاه نمایشی پیوست و بازیگر تئاتر شد. او در جشنواره‌های نانسی، ورشو و چند شهر آلمان و آمریکا نمایش‌هایی را اجرا کرده است.
کد خبر: ۴۵۰۳۷۲

 بازی در سریال‌های تلویزیونی را با سریال «محله بهداشت» شروع کرد. با فیلم «عقاب‌ها» به کارگردانی زنده‌یاد ساموئل خاچیکیان به سینما آمد و 28 فیلم سینمایی بازی کرد و برای کارهای خود آهنگسازی نیز کرد. او در چند نمایشگاه نقاشی در ایران و آمریکا شرکت و یک کنسرت نیز در سال 1996 در همین کشور برگزار کرد.

او می‌گوید: در فیلم «آلما» در آذربایجان شوروی ما فیلمبرداری داشتیم؛ سرصحنه‌ای ما یک شب را باید در قبرستان همراه آقای جمشید مشایخی و علی معلم تهیه‌کننده فیلم سپری می‌کردیم. پس از اتمام کار به هتل که برگشتیم دیدیم هرچه داشتیم برده‌اند. من 2چمدانم را یکی کرده بودم و گوشه اتاق گذاشته بودم که همه وسایلم را بردند، بعد مجبور شدم به ایران برگردم و برای خودم وسایل بیاورم. احساس تلخی داشتم، به‌خصوص که یک تسبیح و یک انگشتر 5 تن داشتم که برای مادرم بود، آن را هم برده بودند، آنها را خیلی دوست داشتم. به پلیس هم گفتم فقط تسبیح و انگشتر را برای من پیداکن، من دیگر چیزی نمی‌خواهم اما بی‌نتیجه بود. در آن زمان روزهای بدی آنجا حاکم بود؛ روزهایی بود که گورباچف رهبر پیشین شوروی به نحوی انقلاب کرده بود و مردم برای خوردن چیزی نداشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها