امروز نرو سر قرارت

هفته گذشته، سخنگوی قوه قضاییه در یک نشست خبری یکی از دو محور اصلی سخنان خود را پیش از پاسخ به سوالات خبرنگاران به موضوعی به نام مواد مخدر اختصاص داد.
کد خبر: ۴۵۰۳۰۶

این مقام مسوول قضایی درباره شرایط مقابله و برخورد با قاچاقچیان و تولیدکنندگان مواد مخدر و بویژه مواد مخدر صنعتی و ضرر و زیان‌های اصلاح‌ناپذیر و آثار سوءمصرف این مواد بر روح و جسم جوان‌ها سخن گفت.

او به خانواده‌ها هشدار داد که مراقب باشند و از گرایش به سمت این مواد خودداری کنند. او جوان‌ها را از مصرف این مواد خانمانسوز برحذر داشت.

دادستان کل کشور همچنین خبر داد که قوه قضاییه و نهادهای مسوول دیگر می‌خواهند مقابله جدی‌تری با مواد مخدر صنعتی انجام دهند.

همان سخنی که چند روز قبل نیز از سوی آملی‌لاریجانی، رییس قوه قضاییه بر آن تاکید شده بود.و حالا... این کلمات بنا به احساس وظیفه نوشته می شودکه تو را به خدا آی مردم، آی جوان‌ها، آی خانواده‌ها، حواستان به خودتان باشد.

حواستان باشد که معتاد نشوید، حواستان باشد که اگر فکر می‌کنید مشکلات دارید که دارید که داریم؛ اگر خسته‌اید، اگر درمانده‌اید. خود را با گرایش به مواد مخدر خسته‌تر و درمانده‌تر نکنید.

هدف این است که بدانیم، بشنویم، تکرار کنیم و در خلوت خود با خود کلنجار رویم که: کدام عقل سلیم به بهانه گرفتاری، به بهانه درماندگی، به بهانه خستگی ، به بهانه تنهایی و به هر بهانه دیگری خود را گرفتار مواد مخدری می‌کند که آخر آن خستگی بیشتر، تنهایی بیشتر، درماندگی بیشتر، انگشت‌نما شدن و شاید مرگ است.

کدام عقل سلیمی به بهانه یک دور هم بودن موقت با جمع دوستانی که گرفتار مواد شده‌اند به اصرار آنان یا به استناد حرف‌هایی که: بیا بزن، با یکبار که معتاد نمیشی.

بیا بزن کل غم دنیا رو فراموش می‌کنی، بیا بزن دور همیم حال کنیم، خود را آلوده می‌کند؟ آیا تا به‌حال شنیده‌اید که آدم عاقلی برای تفریح خود و جمع دوستانش یا با اتکا حرف کسی که بگوید: یک بار خودت رو توی این چاه بنداز، اینقدر حال میده و نترس نمی‌میری، خود را به چاه بیندازد؟قصد ما و روی سخن این کلمات هیچ مقام مسوولی نیست، چرا که سخن از مسوولیت آنان گفتن و ارزیابی آنچه کرده‌اند و نکرده‌اند و آنچه آنقدر تکرار کرده‌اند که حتی شاید رسانه‌ها را نسبت به آن بی‌تفاوت کرده‌اند، خود مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد بود.

روی سخن این کلمات شمایید که اکنون در حال خواندن این متن هستید، شمایی که شاید مسوولی باشید که مسائل ریز و درشت سیاسی شما را به خود معطوف کرده است، شمایی که شاید پدری گرفتار در دنبال کردن نرخ سکه و ارز و... هستید یا مادری که به فکر نوبت باشگاه زیبایی اندام و استخر و... و شاید هم جوانی، دختری و پسری، که همین امروز قرارتان با دوستانتان، دشمنانتان، مصرف یک ماده مخدر صنعتی است.

تو را به خدا، نکنید این کار را، همین.

صولت فروتن -‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها