به گفته مدیر کل ثبت احوال استان ایلام، ساکنان چند روستا در هلیلان و غارنشینان «ماژین» شهرستان دره‌شهر فاقد شناسنامه هستند.
کد خبر: ۴۴۷۸۰۹

علیرضا قبادی افزود: کارکنان ثبت احوال به این افراد برای صدور شناسنامه، مراجعه کردن اما آنها می​گویند: شناسنامه نمی‌خواهیم.

وی همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون 15هزار شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال در سطح استان صادر شده است.

وی با بیان این که افراد بالای 15 سال، افرادی که شناسنامه‌هایشان مفقودشده یا دارای شرایط تغییر در مشخصات سجلی هستند و افراد 30 ساله که عکس شناسنامه آنها باید بر اساس شرایط تدوین‌شده قانونی تغییر کند، صاحب شناسنامه مکانیزه می‌شوند، افزود: در سال جاری بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در ثبت وقایع حیاتی در سطح کشور جزو 3 استان برتر هستیم.

قبادی با اشاره به ایجاد آرشیو الکترونیک اسناد برای اولین بار در استان تصریح کرد: با توجه به وجود مفاخر و مشاهیری ارزنده در سطح استان از قدیم‌الایام تاکنون، راه‌اندازی آرشیو الکترونیکی در ثبت احوال استان امری مهم و حیاتی است که راه‌اندازی آن در دستور کار قرار گرفته و امروز به صورت مجموعه‌ای 100 صفحه‌ای و مدون در معرض دید عموم قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل ثبت احوال استان ایلام ، ثبت الکترونیک 150 هزار برگ سجلی در سطح استان تا پایان سال را از برنامه‌های ثبت احوال استان اعلام کرد .

وی صدور شناسنامه برای معاودین دارای شرایط لازم را از دیگر اقدامات ثبت احوال استان دانست و گفت: 4 هزار معاود عراقی در سطح استان وجود دارد که بسیاری از آنها فاقد شناسنامه هستند که تا نیمه اول آذر برای 400 نفر از آنها شناسنامه صادر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها