کد خبر: ۴۴۷۰۷۴

طرز تهیه: برای تهیه این غذا ابتدا ماهی را تمیز پاک کنید و کنار بگذارید. زنجبیل رنده شده، سویاسس و روغن زیتون را هم با هم مخلوط کنید و خوب به هم بزنید. حالا نمک و فلفل را به سایر مواد اضافه کنید. ماهی‌ها را درون ظرفی بگذارید و سس آماده شده را نیز روی آنها بریزید. حالا بگذارید ماهی به مدت یک ساعت بماند و دقت کنید که تمام قسمت‌های ماهی داخل سس باشد. بعد از گذشت یک ساعت، قابلمه را روی حرارت بگذارید و مقداری روغن درون ظرف بریزید. وقتی روغن کمی داغ شد، ماهی‌ها را از درون مایه بیرون آورده و با روغن سرخ کنید.

مربای زنجبیل

مواد لازم: زنجبیل تازه: 350 گرم، شکر: 500 گرم، سیب خردشده: یک عدد، هویج: یک عدد، لیموترش تازه: یک عدد و زعفران: مقداری.

طرز تهیه: زنجبیل را به مدت 6 ساعت درون آب سرد بگذارید. پس از گذشت این مدت آب آن را دور بریزید و زنجبیل‌های تازه را ریز کنید و به مدت 30 دقیقه درون آب بجوشانید. سپس آب آن را خالی کنید و برای دومین بار زنجبیل‌ها را به مدت 45 دقیقه بجوشانید. حالا قابلمه را کنار بگذارید و بعد از 15 دقیقه آب آن را خالی کنید. بعد از این که زنجبیل‌ها کمی سرد شد، آن را داخل مخلوط‌کن بریزید تا خرد شود ولی حواستان باشد له نشود. حالا سیب‌ و هویج را که از قبل خرد کرده‌اید، جداگانه با یک لیوان آب بجوشانید. بعد از این که سیب و هویج کمی نرم شد، زنجبیل‌ها را داخل آن بریزید و آب لیموترش و شکر را نیز به آن اضافه کنید. یک ساعت بعد آن را روی گاز بگذارید و با حرارت ملایم بپزید تا مربا قوام بیاید. زعفران را هم اضافه کرده و بگذارید تا کمی بجوشد. حالا گاز را خاموش کنید و بعد از این که مربا سرد شد، آن را درون شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

پاستا با سس قارچ

مواد لازم: پاستا: یک بسته، قارچ ورقه‌شده: 250 گرم، سینه مرغ: یک عدد، خامه: 100 گرم، پنیر پارمسان: به میزان لازم، نمک و روغن: به میزان لازم.

طرز تهیه: ابتدا مرغ را بشویید، خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا بپزد. سپس قارچ‌ها را که از قبل ورقه‌ورقه کرده‌اید‌ به مرغ اضافه کرده و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود. دقت داشته باشید مرغ نباید کامل سرخ شود و در حدی که بپزد کافی است. وقتی مواد کاملا پخته شد، آنها را از روی حرارت بردارید و خامه را اضافه کنید. حالا پاستاها را داخل قابلمه آب جوش بریزید و بگذارید همراه نمک و روغن بپزد تا نرم شود ولی حواستان باشد نباید له شود. وقتی پاستاها آماده شد، آنها را داخل آبکش بریزید.

حالا سس مرغ و خامه را با پاستا مخلوط کنید و ‌ هم بزنید. می‌توانید برای تزئین مقداری از سس را نیز نگه دارید و روی پاستا بریزید. در نهایت وقتی غذا آماده شد، می‌توانید در صورت تمایل مقداری پنیر پارمسان نیز روی آن بریزید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها