تازه های رادیو و تلویزیون

ضبط مجموعه نمایشی «نامه‌ها» به دوازدهمین قصه خود رسید. «گناه مشترک» دوازدهمین قصه از مجموعه نمایشی «نامه‌ها» به کارگردانی حمید لبخنده و تهیه‌کنندگی اکبر جناغی و رضا حامدی‌خواه است که دیروز در لوکیشن باغ امیر سلیمانی کلید خورد.
کد خبر: ۴۴۶۸۱۱

ماجرای این قسمت، داستان عشق، وفاداری و ایثار زنی است در برابر همسرش. ایثاری که ناخواسته به گناه آلوده می‌شود. برخورد دراماتیک زن و مردی محور روایتی می‌شود که در اپیزود دوازدهم این مجموعه نمایشی به تصویر کشیده می‌شود.

شهروز ابراهیمی،‌ مینا کریمی جبلی‌،‌ میثم لهاک‌،‌ هدیه آزاده‌ و‌ تینا فرجی بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مجموعه نمایشی «نامه‌ها» کاری از گروه فیلم و نمایش شبکه چهار سیماست که در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای با مضامین اخلاقی و انسانی ساخته می‌‌شود و هر قسمت قصه‌ای مستقل دارد.

ملک پدری در شبکه شما

فیلم تلویزیونی «ملک پدری» به کارگردانی رسول صانعی و تهیه‌کنندگی ایرج سعدی چهارشنبه شب ساعت 30/23 از شبکه شما پخش می‌شود.

در این فیلم که با مضمونی طنز تولید شده است قصه پدری روایت می‌شود که یکی از پنج فرزندش اعتیاد دارد و وی با دیگر فرزندانش شرط می گذارد در صورتی که هر یک بتواند برادر خود را از چنگال اعتیاد نجات دهد، ملک با ارزشی را در همدان به او واگذار کند.

روش‌های نادرست اعضای خانواده در این خصوص موقعیت‌های طنزی را به وجود می‌آورد تا این‌که پسر خانواده با دختری آشنا می‌شود که مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد.

کیانوش گرامی، سیدرضا حسینی، علی ابوالحسنی، نصرالله عبادی، فریده دریامج، مژگان ترانه و عزت‌الله رمضانی‌فر در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

سیاهراه کلید خورد

«سیاهراه» نام تله‌فیلمی است که به تهیه‌کنندگی محسن شایانفر و کارگردانی مسعود نوابی در سیمای استان مرکزی جلوی دوربین رفته است.
 
این تله‌فیلم داستان حاج قاسم صبوری را روایت می‌کند که به دلیل خیانت شریکش ورشکست می‌شود و همه ثروتش را از دست می‌دهد.

نگرانی او اما بیش از هر چیز، پسرش فرزام است که قدم در سیاهراهی گذاشته که برای رهایی از آن باید بهایی سنگین بپردازد.

در این فیلم تلویزیونی بازیگرانی چون عنایت بخشی، سیامک اطلسی، رامین راستاد، مجید حاجی‌زاده، مونا فرجاد، پروانه احمدی، کیانوش گرامی، حسین چنگی، فریدون کبیری، محمد طاهری، پیمان دارابی و میرحسین معلومی هنرنمایی می‌کنند.

سونیا پوریامین مجری شفاف شد

برنامه زنده «شفاف» به تهیه‌کنندگی کیوان مدنی با هدف شفاف‌سازی مسائل اجتماعی با اجرای سونیا پوریامین روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

محمدرضا پورحسن، مدیر روابط عمومی این شبکه با اعلام این مطلب اظهار کرد: شبکه آموزش سیما همزمان با آغاز فصل زمستان برنامه‌های مختلفی را در دست تولید دارد که یکی از آنها برنامه شفاف است که از روز شنبه سوم دی ساعت 21 روی آنتن خواهد رفت.

وی افزود: این برنامه در واقع جایگزین برنامه شب نامه است که پیش از این از شبکه آموزش پخش می‌شد و با تغییر و تحولات اساسی و با نام جدید دوباره روی آنتن می‌رود.

تحلیل بازیگری در نمایش رادیویی

این هفته در برنامه رادیویی «کارنامه»، کارشناسان به تحلیل بازیگری در نمایش رادیویی می‌پردازند.

برنامه زنده رادیویی «کارنامه» هر هفته با رویکردی نقادانه به موضوعات بنیادین چهار حوزه رادیو، تلویزیون، سینما و تئاتر می‌پردازد و این هفته فرشاد آذرنیا، علی عمرانی و بهرام ابراهیمی مهمان برنامه خواهند بود.

«کارنامه» جمعه دوم دی از ساعت 20 تا 22 از رادیو نمایش پخش خواهد شد.

اعلام زمان افق شرعی استان‌ها

از این پس افق شرعی ظهر، عصر، مغرب و عشای تمامی استان‌ها به شکل گرافیکی از شبکه شما اعلام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌های صداوسیما، از آنجا که شبکه شما منتخب برنامه‌های شبکه‌های استانی را پخش می‌کند بنابراین با هدف اطلاع‌رسانی عمومی، در اولین مرحله افق شرعی ظهر و عصر و مغرب و عشای تمامی استان‌های کشور را به شکل جذاب اعلام خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، اعلام وضعیت آب و هوا و جاده‌های مواصلاتی کشور هم از دیگر برنامه‌های آینده این شبکه خواهد بود.

مستندی درباره «آرتور سی‌کلارک»

فیلم مستند «مردی که آینده را می‌بیند» با نگاهی به زندگی، آثار و پیشگویی‌های نابغه بزرگ و نویسنده سرشناس انگلیسی «آرتور سی. کلارک» روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

آرتور سی. کلارک که خالق ده‌ها اثر علمی ـ تخیلی است از 16 سالگی و با نوع خاص نگاهش به مسافرت فضایی در آینده و همچنین دنیای رایانه، توجه مردم را به خود جلب کرد.

توصیفات مشروح کلارک درباره سفینه‌های فضایی، ابررایانه‌ها و سیستم‌های ارتباطی سریع، مورد علاقه میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان قرار گرفت. اما شهرت واقعی او در سال 1968 فرارسید، زمانی که داستان کوتاهی به نام نگهبان را در قالب فیلمنامه نوشت تا فیلم «2001؛ یک اودیسه فضایی» به کارگردانی استنلی کوبریک از روی آن ساخته شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این مستند جذاب را جمعه، دوم دی ماه، ساعت 16، ببینند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها